Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Megjött a nullás tokmány a fúrógépbe, így már 3 mm-él vékonyabb fúrót is be tudok fogni.
Belekerült egy 2 mm-es és a gyakorló motor 4-es dugattyúján kipróbáltam az olajátvezető furatok készítését.
A neten volt aki szerint nem is kell 4-4 lyuk, csak 2-2 db 1,5-öst fúrt be és nem tért vissza az olajfogyasztása. Lehet hogy ennél maradok én is.
A Wössner cég alap és tuning TS dugattyúja az utolsó képen...
Az év első perceit a megrendelésével töltöttem.
Tegnap megjött de érdekes a története.
2021.01.22.
Megjött a postáról egy ajánlott levél hogy bízzam meg őket a vámolásban.
Ki a franc szúrta ki hogy ezt vámolni kellene? Millió cuccot rendeltem már, miért most jutott eszükbe? Még nem lehet az oka az év végi hajrá a hivatalban mert nincs meg az éves bevétel.
2021.01.23.
emailben elküldve a megbízás, az átutalási igazolás és az ebay visszaigazolása rendelésről. A számlát nem tudtam, mert az a csomagban jön.
2021.01.28.
Megjött a csomag, simán itt hagyták. Örömömet csak az zavarta hogy a rajta lévő papír szerint 5.474 Ft vámot és 3.500 Ft ügynöki szolgáltatást kellett volna kicsengetnem a kézbesítés előtt. (1.kép) Most mi van? Vámcsaló vagyok? Ha ennyire fontos egy 43,99$-os cucc vámkezelése és ez majd 9e Ft bevételt jelent a hivatalnak lehet hogy a TEK jön értem?
2021.01.29.
Ma újra megjelent a posta embere, mint kiderült tegnap elfelejtette elkérni az utánvét árát. Kifizettem és hátradőltem mégsem vagyok bűnöző! :-)
Kicsomagoltam, az jött amit vártam :-)
A költségek érdekesek:
- ár: 13.003 Ft (43,99$)
- posta: 9.010 Ft (24,23$)
- vám 5.474 Ft
- vámkezelés: 3.500 Ft
Összesen 30.987 Ft, ennek 42%-a vételár
Január 7-én a további fogaskerék keresés újabb találatot hozott.
Az ablakemelok.hu-n találtam egy nagyon hasonlító fogaskereket. A leírás szerint a 159 ablakemelőjében van: klatty
Az ablakemeloalkatreszek.hu-n pedig találtam - szintén 159 alkatrészként - bele való gumit is: klatty
Mindkettőt megrendeltem.
2021.01.12-én mindkettő megérkezett. Akárhogy nézem pont olyanok mint a kiszedett cuccok.
Gyorsan bele is próbáltam a helyére, de sajnos egy ponton szorul, mintha összeakadna a fogaskerék a csigatengellyel.
2021.01.16. Nekiálltam újra
Próbáltam méréssel összehasonlítani a két kereket, egyformák. Egyedül a külső átmérő nagyobb kb. fél mm-el.
Talán ezért szorul? Lehet. Befogtam fúrógépbe és finoman lecsiszoltam pár tizedet. Így már sokkal könnyebben csusszant a helyére, de egy ponton továbbra is megszorul. Az érintett fogakon semmit sem látni. Próbáltam kicsit tisztítani, igazítani rajtuk. Javult a helyzet, továbbra is hallhatóan erőlködik ezen a ponton a motor.
Itt félbemaradt a téma, ha Sanya átjön megnézetem vele a fogaskereket. Ő csinálta volna a másolatot, talán rájön az okra.
update 2021.01.26
Azt hiszem megvan az ok.
Ma összehasonlítottam a korábban rendelt kerékkel a fogakat és jól látható hogy ennek vastagabbak a fogai (jobb oldali a képen), így keskenyebbek a bevágások köztük. Itt szorul a csigakerék. Elküldöm az esztergályoshoz hogy mélyítsen rajta.
update 2021.01.30.
A Sanyi elvitte megpróbálják "felfrissíteni" a fogakat.
Találtam jobbos motort, elvileg hétfőn postázzák, talán kedden itt lesz.
Tavaly a Covid miatt elég korlátozottak voltak a lehetőségek mégis sikerült egy jó kis túrát tenni Sölden környékére.
Nem tudni még hogy 2021-ben mi lesz a helyzet, de tervezni kell, mert PHuBi itt van a garázsban és ugyan úgy kívánja a hegyeket mint a gazdái.
Az észak-olasz szállások nagy része már foglalt úgyhogy muszáj foglalni. Természetesen csak az ingyen lemondható foglalások jöhetnek szóba. Szerencsére a booking.com ad ilyen szűrési lehetőséget, meg 10-20% kedvezményt is a korábbi foglalások miatt.
Már nem is a látnivaló hanem maga az út a cél. Amikor az ember azon kapja magát hogy a korábbi túrák dachcam videóit nézi esténként órákon át, akkor nincs menekvés, álmodozni kell...
A tervezésnél a kockázatokat latolgatva a korábbi francia és olasz tengerparti terveket (pl. Seborga) kihagytam és egy egyszerű Aosta-Livigno-Garda túrát mertünk betervezni.
11 nap - 3.350 km -29 magassági pont...
3 szállás lefoglalva, remélem a Covid nem szól közbe.
Ha igen, kapja be!
Tegnap összehasonlítottam a fogaskerekeket, de a tervhez képest másfelé indultam el.
Egy ismerőst már régebben megkérdeztem hogy tud-e fogaskereket esztergályozni, tegnap válaszolt:
- Igen
Innentől ha többi alkatrészt bántom, a másolat nem fog passzolni. Csak a "Megane2"-t alakíthatom.
Szóval a két tervezett helyet leesztergáltattam, a maradéknak fúrógépbe fogott maróval álltam neki.
Először a belső átmérőt növeltem hogy beleférjen a gumi és a sárga ellendarab.,
Eddig sikerrel jártam, működik is a motorral, csak a fedőlapot 1 mm híján nem tudom a helyére tenni mert magas a két kerék (4. kép). A sárga műanyagnak bele kellene süllyedni a fehérbe (5. kép)
A belső ármérő peremét tovább faragva valamennyire sikerült, de a sárga darab 3 csapja (6.kép) felütközött a fehér alján. Kicsit mélyítettem a helyén, de még mindig kellene fél-egy mm.
Az eredeti alja nem véletlenül van megsüllyesztve kb 1,5 mm-el, itt nyernek helyet a sárga "vastagságának".
Ha nagyon sürgős lenne össze lehetne rakni és működne is így, de sose aludnék nyugodtan.
Szóval megpróbálom lemásoltatni a fehéret...
Tavaly megrendeltem, ma megjött.
Gyorsan betettem a helyére és megpörgettem a motort. Tekeri ahogy kell, tengelyátmérő, külső átmérő és fogosztás stimmel - pipa
Maga a fogaskerék keskenyebb, de a középvonala ugyan oda esik, mert a régi alján van egy bemélyedés. (7-8. kép) - pipa
A tengely furata a régin 7,4 mm hosszú, az újon 12,4 mm - itt az új felső feléből le kell venni 5 mm-t.
Az újnak az elején van egy pereme ami kiáll a fogaskerékből, erre nincs szükség - le kell esztergálni
A régi belső átmérője 45 mm, az újé csak 41. A betét és a gumi csillapító így nem fér bele. - Két megoldás lenne:
1. A furat bővítése, ezzel viszont elfogyna a teljes perem és a bordázott részig érne a lyuk. Elvesztenénk a perem miatti tartást. Főleg úgy hogy az alsó részen útban lenne az esztergakésnek a három váll ami az erőt adja át.
2. A bele való darabból veszünk le 4 mm-t átmérőben, innentől passzol. A gumit meg kézzel bele lehet faragni.
A másodikat választottam.
Holnap esztergályozás lesz :-)
- tankolások száma: 90 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 50.002 km
- életkor: 509 nap
- össz. menetidő: 735,28 óra (30,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.774,00 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,17 Ft/km
- átlagos napi futás: 98,24 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,02 %
A múltkori szerszámos posztban még függő volt a hónoló kérdése.
Tavaly (értsd tegnap és tegnapelőtt) [k i z z o] rávezetett hogy mégis a flexhone kell, úgyhogy a himnusz után rendeltem egyet az ebay-en.
A visszaigazoló levél 0:39-kor jött, az ebay még dec 31-el igazolta vissza mert amerikában még tavaly volt..
Szóval várjuk, elvileg februárban érkezik.
A netes képeket nézegetve feltűnt hogy sok autó ablakemelő motorja hasonlít a Spiderére. (Mondjuk sok esetben a mechanika is hasonló.)
Az első két kép az enyémben lévő.
A harmadik egy véletlen találat folytán egy 2-es Magáné. Nagyon hasonlít. Főleg a középső fehér kerék.
Elkezdtem keresni Megane 2 emelőt...
... és láss csodát, van külön kerék !!!!! (4.kép)
Átmérő 59,6 mm, én kb ennyit mértem :-)
Az új rendszer árának töredéke, megrendeltem.
Ha mégse jó, akkor buktam 3.555 Ft-ot. Ennyit megér a buli.
Ha jó, akkor minden GTV/Spider tulaj nyer. Szurkoljatok!
Folytattam az online és az offline kutatást motor ügyben.
Offline:
A szerkezetet szétszedve egyértelmű hogy a fogaskeréknek annyi. A közepéből ki lehet szedni az átalakítót a fém fogaskerékhez, ez sértetlen. A kettő között egy érdekes alakú gumibetét van csillapításként, ez is ok. Marad egy egyszerű műanyag fogaskerék, amit akár le is lehetne gyártatni - ennek a lehetőségnek utána nézek.
A másik lehetőség egy másik motorból kiszedni. Eddig arra gondoltam hogy egy jobbost veszek bontva és abból, de ma más gondolatom támadt.
Online:
- ebay-en van új (általában nem gyári hanem valami utángyártott) szerkezet 220-250 Euro + posta,
- online boltban találtam már 149+22 Euroért is, de általában ott is az ebay-es árak mennek (pl. )
- ebay használt (jobbos) már 70 Euro körül is van,
- itthon eddig 75.000 Ft-os ajánlatom van, de van ígéret olcsóbbra is,
- bontott nem nagyon van, mert elkapkodják. Ráadásul a bontókban se nagyon van friss kocsi a karantén miatt,
- a motornak megtaláltam a cikkszámát: Fiat 46831640, elvileg a Stiloban van ilyen. Viszont 30ezer felett lenne a neten,
- csak fogaskereket nem találtam a neten.
Szóval lehetőség tengernyi.
Egyenlőre várok a magyar bolti új ajánlatra.
u.i.
Azt hiszem kezd elkapni az alkatrészkutatási láz. Nem is az eredmény (54ezerért lenne új cserealkatrész pár napon belül) hanem a kutatás, keresés kezd lenni a lényeg.