Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-11-17

Megvizsgáltam a főtengely csapágyazását.
Először a 3-4 henger közti (1. kép), ami teljesen rendben lévőnek tűnik.
Aztán a legelső, ahonnan az első henger hajtórúd csapágyazása kapja az olajat.
Nagyon csúnya a helyzet. Az egész koszos, de lehet hogy ez az odaégett olajjal függ össze, a főtengelyen keresztül kaphatott a melegből rendesen.
A csapágyfém mintha elkopott volna, vékony darabokban leválva.
A első hengerhez menő főtengely olajcsatorna nincs eltömődve.
A csapágyat kiszedve a főtengely könnyen forgathatóvá vált, korábban a 1/2-es krova hajtószárral se tudtam átfordítani.

Ki kellene szedni a másik oldalit is, hogy megnézzem az is kapott-e a melegből. Az hogy most már könnyen forog több csapágy nem lehet kakukk.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-11-16

A múltkori kísérleteket ma folytattam. Sikerült motor nélkül úgy beállítani az emelőt hogy kézzel akadás nélkül tudtam mozgatni.
A motort még a visszaszerelés előtt leteszteltem és meglepve láttam hogy a fogaskerék nem forog. A motor megy, de nincs áttétel.
Nagy nehezen szétszedtem, valami ragasztóval van összerakva a műanyag ház, és meglepve láttam hogy a fogak eltűntek. (1.kép)

Nosza előszedtem a tartalék motort a 166-ból.

Nos, Giovanniék teljesen más szerkezetet gyártottak. Hasonlít, de más a méret és nem csereszabatos. (11.kép)
166 - 2-6 kép
Spider - 7-10 kép
Elakadt a projekt, motort kell keresni.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-11-10

46.254 km:
Felkerültek a téli gumik. Eddig 15.672 km van bennük, a télen bőven kitartanak.

A nyáriakat 2020.03.12-én raktuk fel, összesen 30.582 km-t mentek. Jövőre még jók lesznek.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-11-04

A téli nagy projektre készülve a mai nap a "helycsinálás" volt a soron. A garázs polcait az eddig innen-onnan beszerzett tartalék alkatrészek foglalták.
Sikerült zárható műanyag dobozokat beszerezni, így amit lehetett elcsomagoltam és bekerült a Giulia garázsába a polcra.
10 doboz lett, a dobozleltár egyenlőre csak papíron van meg, de majd bekerül a pótalkatrészes Excel-be.
Lassan lesz hely a kiszedett alkatrészeknek...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-29

Szétszedtem az ajtót és kioperáltam az ablakemelő szerkezetet hogy összehasonlítsam a Fangio-tól kapottal.
A szerkezet nagyon hasonló, de mégsem egyforma. A motor, a fogaskerék és az áttétel nagy valószínűséggel azonos. A fogasív ugyan rövidebb, de épp elég lesz. Ha nem találok más megoldást három csavarral - a hegesztés helyett - átrakható.

Mivel a fogaskoszorún nem látszott akkora sérülés ami az átugrást indokolná tovább keresgéltem. A szerkezetet tesztelgetve olyan érzésem volt mintha átugráskor a tartólemez "engedne", elhajlana a nagy erőtől.
A saját szerkezetről leszedtem a motort, így visszarakva kézzel lehet tesztelni.
Az ablakot kézzel emelgetve két ponton akad. Pont ott ahol átugrott.
Ekkor jutott eszembe hogy amikor szétszedtem alul az ablakhoz rögzítő csavarok nem voltak meghúzva. Kicsit furcsállottam is. Most kilazítottam őket és csodák csodájára könnyedén emelhető az ablak, nem akad!
Jobban kifigyelve olyan mintha az ablak síkja és az emelő működési síkja nem esne egybe. Az alsó lemez ugyan gyárilag csuklós, de a könnyed futáshoz kell a laza csavar holtjátéka. Valamelyik karon majd kell egy kicsit hajlítani.

Itt rám esteledett és abbahagytam a kísérletezést.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-29

Az ép 3-as henger gyűrűit kicsit jobban szemügyre vettem.
A kompressziógyűrű hézaga a hengerben 0,4 mm, az olajlehúzóé 0,5 mm. Tudomásom szerint 0,2 lenne az eredeti állapot.
Mint megtudtam már egyszer cserélve voltak, hogy hány km-t futottak azt nem tudom.
Az viszont tény hogy anno PHuBi gyűrűzésekor 0,8 mm-t mértünk, abban 60e km volt - igaz 5W30 olajjal is járt, ez Racing-el..
A gyűrűk élei épnek tűnnek.
Az olajáteresztőt nem szedtem még le a dugattyúról.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-18

Kiszedtem a híres-hírhedt olajzócsöveket. Ami nem volt túl egyszerű, mert a főtengely a helyén van. Megpróbáltam kivenni, de a főtengely végén lévő anyát nem sikerült kilazítani, úgyhogy maradt.

Az egyes hengerét kicsit összegyűrte az elszabaduló hajtókar, de úgy néz ki hogy 275e km-el a hátuk mögött mindegyik rendben van. A furatok végei épek.
Kézzel mozgatva mindegyikben - egyformán - jár a szelepgolyó. Az egyes hengerében is, tehát nincs leragadva, nem innen indult a buli.

Kísérletet tettem a hengerkopás mérésére is, de a motor mellett guggolva nem biztos hogy jó értékeket mértem a két ponton mérő cuccal. Mivel nem volt 83 mm-es referencia gyűrűm ezért a henger legfelső részéhez képest próbáltam mérni. (kép nincs)
0,02-0,03 mm eltéréseket tudtam mérni a csapszegre merőleges irányban.
Ha fel tudom tenni az asztalra (elég nehéz a blokk a főtengellyel) akkor majd megmérem pontosabban.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-18

Sikerült összeszedni a darabokat - 1-5 kép
Az 5. képen valószínűleg a karter darabjai vannak, mert onnan is hiányzik ez-az.
Miután nem lett meg a másik csapszeg rögzítő gyűrű kimostam a karter olajsarát és a 6-7 képen lévő darabokat találtam.
Azt hiszem hogy mégse rakom össze a dugattyút...

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-10-14

Cseréltek:
- levegőszűrő
- motorolaj (Seleni Digitech PE)
- olajszűrő
Összesen 95ezerbe fájt az akció, pont mint az előző esetben.
Szoftverfrissítés nem volt.
Megoldódott az első radar mizéria is. Egyszer már cseréltek szenzort, mert rossz volt, de azóta is bejelezget. A tartó sarka lóg be a látómezőbe, mert a szenzorcsere óta ha leveszem elhallgat.
Mint kiderült a 2020-as modellnek már más a tartója. Az alsó rész távtartója rövidebb, nem áll ki annyira. Szóval lekapták a szalonba lévő pirosról és felrakták. Azóta csend van. A szalonba álló meg majd megkapja amit nekem rendeltek.
431 nap és 44.198 km után működik az első radar :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-14

Kivettem a dugattyúkat. Könnyen mozogtak a hengerben, simán kijöttek. A hajtókarcsapágyak épnek tűnnek, 1,53-1,58 mm vastagságot mértem rajtuk.
Az egyes henger csapágya gyakorlatilag eltűnt, a maradványai a 8-9 képen.
A főtengelyen is csúnya nyomok maradtak. Összehasonlítva a többivel egyértelmű hogy itt túlmelegedés volt. A kérdés hogy miért? A főtengely olajfurata épnek látszik.
Ellenben a főtengelyt gyakorlatilag nem tudom forgatni egy negyedcolos hajtószárral. Tehát valami ott se kerek. Ki kell venni és megnézni a csapágyakat, sajna erre ma már nem jutott idő.