Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-29

A netes képeket nézegetve feltűnt hogy sok autó ablakemelő motorja hasonlít a Spiderére. (Mondjuk sok esetben a mechanika is hasonló.)
Az első két kép az enyémben lévő.
A harmadik egy véletlen találat folytán egy 2-es Magáné. Nagyon hasonlít. Főleg a középső fehér kerék.
Elkezdtem keresni Megane 2 emelőt...
... és láss csodát, van külön kerék !!!!! (4.kép)
Átmérő 59,6 mm, én kb ennyit mértem :-)
Az új rendszer árának töredéke, megrendeltem.
Ha mégse jó, akkor buktam 3.555 Ft-ot. Ennyit megér a buli.
Ha jó, akkor minden GTV/Spider tulaj nyer. Szurkoljatok!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-28

Folytattam az online és az offline kutatást motor ügyben.
Offline:
A szerkezetet szétszedve egyértelmű hogy a fogaskeréknek annyi. A közepéből ki lehet szedni az átalakítót a fém fogaskerékhez, ez sértetlen. A kettő között egy érdekes alakú gumibetét van csillapításként, ez is ok. Marad egy egyszerű műanyag fogaskerék, amit akár le is lehetne gyártatni - ennek a lehetőségnek utána nézek.
A másik lehetőség egy másik motorból kiszedni. Eddig arra gondoltam hogy egy jobbost veszek bontva és abból, de ma más gondolatom támadt.

Online:
- ebay-en van új (általában nem gyári hanem valami utángyártott) szerkezet 220-250 Euro + posta,
- online boltban találtam már 149+22 Euroért is, de általában ott is az ebay-es árak mennek (pl. )
- ebay használt (jobbos) már 70 Euro körül is van,
- itthon eddig 75.000 Ft-os ajánlatom van, de van ígéret olcsóbbra is,
- bontott nem nagyon van, mert elkapkodják. Ráadásul a bontókban se nagyon van friss kocsi a karantén miatt,
- a motornak megtaláltam a cikkszámát: Fiat 46831640, elvileg a Stiloban van ilyen. Viszont 30ezer felett lenne a neten,
- csak fogaskereket nem találtam a neten.

Szóval lehetőség tengernyi.
Egyenlőre várok a magyar bolti új ajánlatra.

u.i.
Azt hiszem kezd elkapni az alkatrészkutatási láz. Nem is az eredmény (54ezerért lenne új cserealkatrész pár napon belül) hanem a kutatás, keresés kezd lenni a lényeg.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-25

Mivel a balossal meggyűlt a bajom ma utána néztem hogy mi a helyzet a jobb oldalival. Ha már keresni kell újat akkor nem mindegy hogy hányat kell.
Szóval kiszedtem, de semmi különöset nem találtam. A bizonyos gyenge pont is jónak tűnik, szóval minden megy majd vissza.

Szerintem az ajtó még nem volt szétszedve, minden eredetinek tűnt.

2020.12.28.
Bezsíroztam a szerkezetet és visszatettem a helyére.
A két sinet amin az ablak csúszik szintén megkentem.
Működik.

A hangszóróra nem tettem vissza a szivacsot, mert gyakorlatilag szétporladt.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-12-23

Megjelent egy cikk amiben az ADAC összehasonlítja az általa mért és a gyár által megadott csomagtartó méreteket. Itt a Giulia csomagterét a gyári 480 literrel szemben csak 300 liternek mérték. Kicsit furcsálltam, ma nekiáltam méregetni.

Kezdem a végén: A 480 liter sehogy se jön ki :-(
A nagy rész: 100x65x45 cm - 292 liter
A szűkülő rész: 65x15x35 cm - a szűkülések miatt csak 29 liter
A zseb: 30x20x25 cm - a ferdeségek miatt csak 12 liter

Összesen 333 liter!!!

Most már tényleg érdekelne, hogy a gyári 480 liter hogy jön össze!

u.i.
Nem gondoltam volna hogy a csomagtartó mérete is hasraütéses alapon megadott dolog. Gyakorlatilag semmilyen a gyár által megadott paramétert sem szabad elhinni...és itt most nem csak a vw által megadott emissziós adatokra gondolok.
Mint kiderült a 200 ló se 200, hanem szerencsére több, de mi van a többi dologgal? A Spider tankja is a könyve szerint 70 literes, a valóságban csak 60.
Mi kamu még?

Mi a fittyfenének ad ki a gyár bármilyen adatot is?

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-19

PHuBi kapott a nyáron egy tabletet, ezzel kinyílt e lehetőségek tárháza. Lett pl saját email címe is :-)
A tavaszig szeretném megoldani az autó élőadat figyelését. ODB-n keresztül elvileg olvasható. Volt itthon egy bluetooth-os kiolvasó, de sajna valamiért nem kommunikál a bluetooth-on keresztül. Az ablakemelő miatt pár hónapja jegeltem a projektet.
Nemrégiben GTViktor-tól megkaptam az ő régi androidos fejegységét, mert újított egy másikat.
Valami nem kerek vele, mert Viktor szerint a ventilátor beépítése óta az érintő része nem működik.
Szóval felmelegítettem a projektet és rendeltem ODB kiolvasót. Aztán lehet hogy nem lesz belőle semmi, marad a tablet. A navihoz kicsit lent van a rádió kijelzője, de egy próbát megér.
Amíg megjön a cucc nekiálltam hogy megfejtsem a rádió baját.
Egyenlőre szétszedtem, de a garázsban hideg van így behoztam.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-17

Egy hete megjöttek a cuccok, tegnap megjött az utolsó szerszám is.
Mit is kellett összeszedni a meglévő készleten túl? (1. kép)
- kompressziómérő (2.kép)
- vezérlésrögzítő (3.kép)
- külső-belső imbusz készlet (4.kép)
- RIBE készlet (5.kép)
- dugattyúgyűrű fogó (6. kép)
- olajszűrő letekerő (7. kép)
- gyűrűszorító (8. kép)
- hónoló (1.kép legelöl) - három karú, de lehet hogy Flexhone lesz belőle (megj. később: az lett belőle)
- szögskála a 1/2-es hajtókarhoz (9. kép)
- némi aprólék dugókulcs készlethez (10. kép)

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-12-13

- tankolások száma: 87 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 48342 km
- életkor: 488 nap
- össz. menetidő: 709,59 óra (29,57 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.648,98 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,15 Ft/km
- átlagos napi futás: 99,06 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,06 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-10

2020.08.18-án próbáltam összefoglalni az olajfogyasztás problémakörét.
2020.09.02-án elindult a projekt és erős felindultságból beszereztem NPR gyűrűket.
Azóta gyűlnek az infók, szaporodik az Excel-tábla, készülnek a csekklisták.
Ma Erhard242 meghozta a legfontosabb alkatrészeket:
- hengerfej csavarok,
- hengerfej tömítés,
- szelepfedés tömítés,
- szívósor tömítés,
- kipufogósor tömítés,
- nívópálca tömítés,
- fagyálló,
- olajszűrő (2db).
Már csak a motorolaj (bejárató és végleges) hiányzik. Hogy mi lesz majd a motorbontáskor dől el a látottak alapján.
A szükséges szerszámok már megvannak.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-12-01

Már tavaly beszereltem és remekül is működött a lámpánál a kamera áramellátása. A gond a DRL beszerelésével adódott, mert a világításról ment a töltő.
Először nem is jöttem rá hogy miért hagyta abba a felvételt a kamera, aztán rájöttem. Nincs bekapcsolva a világítás...
Akkor felkerült a garázs falán az elvégzendők listájára, ma átkötöttem a fix 12Voltra. Innen megy a belső világítás is.
Egy forrasztás volt az egész.
Feladat kipipálva.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-11-17

Tényleg? Miért halt meg? Az eddigi ismereteim alapján csak sejtéseim vannak. Ha valaki tud a kérdés végleges megoldásában szóljon.

2020.10.11. Motorbontás (gyakorló motor) - Part I.
2020.10.11. Motorbontás (gyakorló motor) - Part II. - Hajtókar

2020.10.11. Motorbontás (gyakorló motor) - Part III. - Hengerfej le

2020.10.11. Motorbontás (gyakorló motor) - Part IV. - Hengerfej leszedve
2020.10.11. Motorbontás (gyakorló motor) - Part V. - Hengerfej, szelepek
2020.10.14. Motorbontás (gyakorló motor) - Part VI. - Dugattyúk

2020.10.18. Motorbontás (gyakorló motor) - Part VII. - Törött dugattyú


2020.10.18. Motorbontás (gyakorló motor) - Part VIII. - Olajzócső

2020.10.18. Motorbontás (gyakorló motor) - Part IX. - Gyűrűk
2020.11.17. Motorbontás (gyakorló motor) - Part X. - Főtengelycsapágy

Amit a motor előéletéről tudok:
A motorban kb. 275ezer km volt, olajfogyasztás 3000km/1 liter
Kb. 50 ezer km-el ezelőtt kapott új gyűrűket és hajtókar csapágyat. A csere után az olajfogyasztás nem változott.
Selenia Racing volt benne, szinte mindig, egyszer volt benne Liqui Mollyt.
15 ezrenként volt olajcsere, aztán hobbiautó lett és már nem érte el a 15ezret a futást évente.
A tavaszi ébresztésnél kb. 2 éves volt benne az olaj, km-ben még messze volt a 15 ezer.
A bemelegedés után pörgetve egyszer csak jött a csattanás és a nagy füst a kipufogón.
Amikor le lett engedve az olaj kb. 1 liter víz is kijött.

Szétszedés utáni tények:
- víz volt az olajban, valószínűleg az egyes henger repedésén át jött be a víz,
- az egyes hengerben túlmelegedett és elolvadt a hajtókarcsapágy, elszíneződés mid a főtengelyen, mind a hajtókaron jól látható,
- az első főtengelycsapágy tele kosszal, elkopott a csapágyfém, darabokban válik le a hordozóról,
- összetörött a dugattyú, leszakadt az alja, a csapszeg a karterban volt,
- a hajtókar alja eltört, a csapágynak csak a nyomai vannak meg,
- a többi hajtókarban a csapágy vastagsága rendben van, úgyhogy nem beszélhetünk csapágykopásról,
- az összetört dugattyú egy darabja a 2-es henger szívószelepe alá volt szorulva (valahogy a szívószelepen keresztül elhagyta az egyes hengert és a kettes beszippantotta)
- a főtengelyt nagyon nehezen lehet forgatni, mert a sérült első főtengelycsapágy blokkolja,
- a motorban elég sok olajsár található.

Mi történt?
A nyomok alapján megszűnt az egyes henger hajtókarcsapágyának kenése, a motormelegítés során túlmelegedett a csapágy és beállt. Elgörbült, leszakadt a hajtókar, szétszabta a dugattyút, elrepesztette a hengert és kiütötte a blokk oldalát.
A kérdés az, hogy mitől szűnt meg a kenés?
A dolgok jelenlegi állása szerint két dologra tudok gondolni,
- Az olajsár – ami a téli állás alatt leülepedett – eldugította a főtengely olajozó furatát és a hajtókarcsapágy nem kapott olajat. A főtengely csapágya még kapott valamennyit így az „csak” elkopott.
- A főtengely első nyugvócsapágya elkopott és az abból leváló darab tömítette el az olaj útját a hajtókar felé.