Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-11

Egy kicsit birkóztam a szíjtárcsával, mert nagyon nem akart lejönni. Aztán lekerült a balansztengelyről a szíj, majd a vezérlésé is.
A szelepfedélben is találtam olajsarat.
Furcsa volt hogy a hengerfej csavarok egy picit könnyen engedtek (mm a kulcs végén) aztán jött a birkózás. Lehet hogy a Ribe kulcs ilyen? Az olajteknő levételekor nem tűnt fel, mondjuk ott feltűnően "lazák" voltak a csavarok.
A hengerfejen rögtön feltűnt két dolog:
- a hibás hengernél egy kipufogó szelep el van görbülve, nem zár
- a mellette lévő hengernél egy szívószelep nem zár, mintha valami lenne alatta, amitől nem tud visszazárni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-11

Az olajteknőben elég sok olajsarat találtam.
Mellette volt némi víz is.
A tulaj infója szerint amikor az olajat leengedte kijött bő egy liter víz is, tehát mégis hűtővíz lesz. Meg kell majd keresni a helyet ahol átjött.
Az olajszívó csonk is letörött, a teknőben lévő lemez is elhajolt. Valószínű mindkettő a hajtókartól kapott.
Apropó hajtókar. Az alsó végén olyan mintha odaégett volna az olaj (7. kép), a többin viszont fémtiszta a vége. A forgattyús tengely csapján is mintha túlmelegedés nyomai lenne. (8-9-10 kép). Arra azért kíváncsi lennék hogy a dugattyúcsapszeg hogyan és mikor esett ki a hajtókar végéből.
Lehet hogy a hajtókarcsapágy állt be és a dugattyútörés már a következmény? A kipotyogott darabokat nézve nem találtam csapágyra emlékeztető dolgot. Lehet hogy elfogyott, leolvadt???
Minden esetre az olajszívó csövön érdekes fémdarabok vannak (11. kép)
Kíváncsi leszek a többire...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-11

Nekiálltam hogy szétkapjam a gyakorlásra kapott motort.
A hiba egyértelműen látszik, az olajszűrő mögött ki van ütve a blokk oldala.
Az olajteknőt leszedve egyértelmű a dolog.
Hajtókar elgörbülve és még sok minden az olajteknőben.
A dugattyú a felső holtponton, az alja leszakadva. Csapszeg a karterban.
Olyan mintha megállt volna a dugattyú és a forgó főtengely leszabta volna az alját, összetörte és feltolta legfelülre.

Némi infót kaptam a motorkárral kapcsolatban:
Selenia Racing volt benne, szinte mindig. Egyszer rakott bele a szerelő liqui mollyt. 15 ezrenként cseréltettem. Az volt a baj, hogy mikor ez történt már csak hobbira használtam a Spidert. Kb 2 éves volt benne az olaj, pont akkor akartam lecserélni, de gondoltam megyek vele még egy kört.
Április vége környékén ment tönkre.
Már jó idő volt és elővettem, de olajat még nem rendeltem. Egyébként kilóméterben még messze volt a 15 ezer, csak ugye az időtartam is számít. Elkezdtem forgatni miután bemelegedett és egyszer csak jött a csattanás és a nagy füst a kipufogón...
A víz belefolyt az olajba. Mikor engedtem le az olajat kb. 1 liter víz is kijött. Nem kevés víz volt benne, szóval valamelyik hűtővíz járat biztos hogy megsérült. De az már csak következmény.
A motorban kb 275ezer km volt.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-10-08

Nekiálltam hogy a nyári szerelések után rendet rakjak a garázsban. Különösen a Mini kuplungcseréje viselte meg a garázs rendjét.
A kuka megtellett, de még messze állok a késztől. Kell még egy kör.

Nem sok mindent tervezek, de úgy érzem hosszú lesz a projekt:
- ablakemelő,
- a gyml-től kapott TS motor hibakeresése,
- TS gyűrűzés,
- folyamatos táp a dashcam részére, most a lámpáról kapja ami a DRL miatt nem megy, így csak kb 1 órát működik.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-09-30

- tankolások száma: 78 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 43.042 km
- életkor: 410 nap
- össz. menetidő: 626,74 óra (26,11 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.255,54 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,30 Ft/km
- átlagos napi futás: 104,98 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,37 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-09-28

Már több napja próbálkozom az ablakemelő javításával, egyenlőre eredménytelenül.
Tegnap este kaptam egy email-t:
"Szia!

Olvastam a blogodat az ablakemelőről. Nekem van ilyen 166-ból. Ez hasonló ahhoz. Ha akarsz vele kísérletezni, odaadom.

Üdv.: Fangio"

Elmentem érte, megkaptam, köszönöm, majd kísérletezek vele.
Még ennyi év után is meg tud lepni az alfás csapat a segítőkészségével.
Jó ide tartozni :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-09-27

Nagyon úgy néz ki hogy 82.868 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
Az idén 203 napig voltunk az utakon és 4.704 km-t tettünk meg, ebből 1.778 km volt az idei alpesi túra Söldenbe.
Megmásztunk 40 magassági pontot, összesen 56.064 métert.
Az idény rövid volt, de a lehetőségekhez képest tartalmas.

Összeszedtem az eddigi éveket:

2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km

2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km

2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km

2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-09-27

Az idény végére még bejött a jó idő, gurulni kell.
Némi Amore-s egyeztetés után a mai napra esett a választás. Jól tettük, mert igazi kabriós idő volt. A kört végig nyitott tetővel tettük meg.
Végül 3 fekete Spider lett, mert gtviktor reggelre lesérült. Jó lett volna ha el tud jönni, hiányoltuk.
Szóval Fornitore-val és Giuseppe-vel találkoztunk reggel a szokásos Ötvös Csöpi emlékponton.

Elfogyasztottunk egy reggelit és indultunk. Az útvonal:
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
Kisfaludy Ház Étterem, Badacsonytomaj - a kilátás miatt
Keszthely Kastély
Villa Gréta Völgyhíd Kávézó - ez sajna bezárt már
Piroska Csárda és Panzió, Siófok - ebéd
Forditott ház Siófok
Balatonvilágosi kilátó - a navi nem az eredetileg terezett helyre vitt, de az még talán jobb is volt
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem

A teljes kör 210 km, az oda- és visszaúttal nekem 434 km lett a mai nap.
Ennél jobb programot nem nagyon tudtam volna elképzelni szezonzárásnak.

Ühüm: Mindhármunk Giulia 2.0 tulaj is :-)

Nagyon úgy néz ki hogy 82.869 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
203 nap és 4.704 km - talán még sose mentünk ilyen keveset...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-09-27

Meghegesztettük a tengelyt.
Összeraktam, az asztalon működik.
Visszaraktam a helyére és nagy örömömre már két helyen "ugrik".
A fogaskoszorú sérült, de hogy egy cartársat idézzek a fogaskerék "se a legélesebb kés a fiókban".
Szóval hagytam mindent úgy ahogy van, holnap menni kell, majd kézzel segítek neki.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-09-24

Az ablakemelőt tanulmányozva egyértelmű hogy a spiáter tengely a helyén van. (1.kép)
Felfelé emeléskor a motor fogaskereke el tudja tolni magától a fogaskoszorút és ilyenkor átugrik a fog, ez adja a kerregő hangot.
Miért tudja eltolni?
A válaszért lefúrtam a tengely elnyomott felét. (2. kép)
A kiszedetten jól látni hogy egyszerűen elkopott az a rész amin forog a másik lemez. (3.kép) A kopás már akkora holtjátékot ad ami elég hogy átugorjon a fog.
Mivel nincs hegesztőm ezért másfelé indultam el - ami aztán nem vitt sehová...

Az új tengelybe fúrtam egy M8-as menetet, abba került egy csavar amivel az egészet össze szerettem volna fogatni. (4-5.kép)
A lapolt részt belereszeltem a lemezbe és erősítésként fémlapokkal megtámogattam a peremhez. Hogy a fogaskoszorútól ne tudjon elmenni egy csavarral rögzített lappal megtámasztottam. (6.kép)
Az egészet összeszorítottam a csavarral, aminek aztán levágtam a fejét. (7-8. kép)
Rugó vissza (9.kép), teszt.
Itt dőlt össze a projekt, mert a szerkezet nem fér el a csavartól, kb. 10 centi híján nem megy fel az ablak. (10.kép)
Nem marad más mint a hegesztés, de akkor már felhasználom merevítésnek a bereszelt 1mm vastag alátétet is.

folyt. köv.

u.i.
Az ablakemelő szerkezetet is fel lehet írni a "már nem kapható alkatrészek" listájára.
Nemrégen még 55-75e Ft-ért még volt, ez utóbbi a gyári ára volt...