Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A rossz hengernél egyértelműen el van görbülve egy kipufogó szelep. Nem ül a helyén, nincs középen a tányér. Szóval ez találkozott a dugattyúval.
Annál érdekesebb a mellette lévő henger szívószelepe alá szorult alumínium darab. A szívóoldal felől jól látható. Szóval amikor ez idekerült még járt a motor, nyitott a szelep. Hogy kerül ide?
Kicsit nehéz elképzelni hogy a dugattyúról letört darab az egyes henger szívószelepén távozott, majd a 2-es beszippantotta. Pedig nagyon úgy néz ki hogy ez történt, mert nagyon hasonlít a dugattyú darabjaira.
Majd megpróbálom összerakni a dugattyút a darabokból és akkor kiderül hogy onnan származik-e.
Felülről nézve is rossz a helyzet.
A dugattyú szabadon mozog, nincs beszorulva.
A gyűrűdarab a leemelt hengerfejről pottyant a mellette lévő hengerbe, nem ott volt.
A dugattyú alján jól látható a törésfelület és hogy kapott még pár ütést alulról.
A hengerfalon jól látható a hónolás, de van pár karc is. Ha a többin nem lesz akkor ezek is az "incidens" nyomai.
Egyenlőre a dugattyúcsapszeget tartó gyűrűk sincsenek meg, de még nem mostam ki rendesen a kartert.
Az utolsó képen jól látni a rozsdanyomokat a henger jobb oldalán. Ennek még utána kell nézni, csak most a képeken tűnt fel.
Egy kicsit birkóztam a szíjtárcsával, mert nagyon nem akart lejönni. Aztán lekerült a balansztengelyről a szíj, majd a vezérlésé is.
A szelepfedélben is találtam olajsarat.
Furcsa volt hogy a hengerfej csavarok egy picit könnyen engedtek (mm a kulcs végén) aztán jött a birkózás. Lehet hogy a Ribe kulcs ilyen? Az olajteknő levételekor nem tűnt fel, mondjuk ott feltűnően "lazák" voltak a csavarok.
A hengerfejen rögtön feltűnt két dolog:
- a hibás hengernél egy kipufogó szelep el van görbülve, nem zár
- a mellette lévő hengernél egy szívószelep nem zár, mintha valami lenne alatta, amitől nem tud visszazárni.
Az olajteknőben elég sok olajsarat találtam.
Mellette volt némi víz is.
A tulaj infója szerint amikor az olajat leengedte kijött bő egy liter víz is, tehát mégis hűtővíz lesz. Meg kell majd keresni a helyet ahol átjött.
Az olajszívó csonk is letörött, a teknőben lévő lemez is elhajolt. Valószínű mindkettő a hajtókartól kapott.
Apropó hajtókar. Az alsó végén olyan mintha odaégett volna az olaj (7. kép), a többin viszont fémtiszta a vége. A forgattyús tengely csapján is mintha túlmelegedés nyomai lenne. (8-9-10 kép). Arra azért kíváncsi lennék hogy a dugattyúcsapszeg hogyan és mikor esett ki a hajtókar végéből.
Lehet hogy a hajtókarcsapágy állt be és a dugattyútörés már a következmény? A kipotyogott darabokat nézve nem találtam csapágyra emlékeztető dolgot. Lehet hogy elfogyott, leolvadt???
Minden esetre az olajszívó csövön érdekes fémdarabok vannak (11. kép)
Kíváncsi leszek a többire...
Nekiálltam hogy szétkapjam a gyakorlásra kapott motort.
A hiba egyértelműen látszik, az olajszűrő mögött ki van ütve a blokk oldala.
Az olajteknőt leszedve egyértelmű a dolog.
Hajtókar elgörbülve és még sok minden az olajteknőben.
A dugattyú a felső holtponton, az alja leszakadva. Csapszeg a karterban.
Olyan mintha megállt volna a dugattyú és a forgó főtengely leszabta volna az alját, összetörte és feltolta legfelülre.
Némi infót kaptam a motorkárral kapcsolatban:
Selenia Racing volt benne, szinte mindig. Egyszer rakott bele a szerelő liqui mollyt. 15 ezrenként cseréltettem. Az volt a baj, hogy mikor ez történt már csak hobbira használtam a Spidert. Kb 2 éves volt benne az olaj, pont akkor akartam lecserélni, de gondoltam megyek vele még egy kört.
Április vége környékén ment tönkre.
Már jó idő volt és elővettem, de olajat még nem rendeltem. Egyébként kilóméterben még messze volt a 15 ezer, csak ugye az időtartam is számít. Elkezdtem forgatni miután bemelegedett és egyszer csak jött a csattanás és a nagy füst a kipufogón...
A víz belefolyt az olajba. Mikor engedtem le az olajat kb. 1 liter víz is kijött. Nem kevés víz volt benne, szóval valamelyik hűtővíz járat biztos hogy megsérült. De az már csak következmény.
A motorban kb 275ezer km volt.
Nekiálltam hogy a nyári szerelések után rendet rakjak a garázsban. Különösen a Mini kuplungcseréje viselte meg a garázs rendjét.
A kuka megtellett, de még messze állok a késztől. Kell még egy kör.
Nem sok mindent tervezek, de úgy érzem hosszú lesz a projekt:
- ablakemelő,
- a gyml-től kapott TS motor hibakeresése,
- TS gyűrűzés,
- folyamatos táp a dashcam részére, most a lámpáról kapja ami a DRL miatt nem megy, így csak kb 1 órát működik.
- tankolások száma: 78 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 43.042 km
- életkor: 410 nap
- össz. menetidő: 626,74 óra (26,11 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.255,54 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,30 Ft/km
- átlagos napi futás: 104,98 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,37 %
Már több napja próbálkozom az ablakemelő javításával, egyenlőre eredménytelenül.
Tegnap este kaptam egy email-t:
"Szia!
Olvastam a blogodat az ablakemelőről. Nekem van ilyen 166-ból. Ez hasonló ahhoz. Ha akarsz vele kísérletezni, odaadom.
Üdv.: Fangio"
Elmentem érte, megkaptam, köszönöm, majd kísérletezek vele.
Még ennyi év után is meg tud lepni az alfás csapat a segítőkészségével.
Jó ide tartozni :-)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.868 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
Az idén 203 napig voltunk az utakon és 4.704 km-t tettünk meg, ebből 1.778 km volt az idei alpesi túra Söldenbe.
Megmásztunk 40 magassági pontot, összesen 56.064 métert.
Az idény rövid volt, de a lehetőségekhez képest tartalmas.
Összeszedtem az eddigi éveket:
2020.
Összesen: 4.704 km – 203 nap
Zárás: 2020.09.27. – 82.868 km
Kezdés: 2020.03.08. – 78.164 km
2019.
Összesen: 8.512 km – 244 nap
Zárás: 2019.11.02. – 78.164 km
Kezdés: 2019. – 69.652 km
2018.
Összesen: 11.396 km – 247 nap
Zárás: 2018.11.13. – 69.652 km
Kezdés: 2018.03.11. – 58.316 km
2017.
Összesen: 2.813 km – 86 nap
Zárás: 2017.11.05. – 58.313 km
Kezdés: 2017.08.11. – 55.500 km
Az idény végére még bejött a jó idő, gurulni kell.
Némi Amore-s egyeztetés után a mai napra esett a választás. Jól tettük, mert igazi kabriós idő volt. A kört végig nyitott tetővel tettük meg.
Végül 3 fekete Spider lett, mert gtviktor reggelre lesérült. Jó lett volna ha el tud jönni, hiányoltuk.
Szóval Fornitore-val és Giuseppe-vel találkoztunk reggel a szokásos Ötvös Csöpi emlékponton.
Elfogyasztottunk egy reggelit és indultunk. Az útvonal:
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
Kisfaludy Ház Étterem, Badacsonytomaj - a kilátás miatt
Keszthely Kastély
Villa Gréta Völgyhíd Kávézó - ez sajna bezárt már
Piroska Csárda és Panzió, Siófok - ebéd
Forditott ház Siófok
Balatonvilágosi kilátó - a navi nem az eredetileg terezett helyre vitt, de az még talán jobb is volt
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
A teljes kör 210 km, az oda- és visszaúttal nekem 434 km lett a mai nap.
Ennél jobb programot nem nagyon tudtam volna elképzelni szezonzárásnak.
Ühüm: Mindhármunk Giulia 2.0 tulaj is :-)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.869 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
203 nap és 4.704 km - talán még sose mentünk ilyen keveset...