Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Sok tervünk volt a nyárra, mind füstbe ment - hogy az a víruselterjesztő akárki kapja be!
Elsőként egy Dél-Tirol túra, 15 magassági ponttal. Köztük az Európában autóval elérhető legmagasabb pont, az Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal a maga 2.829 méterével.
Nos ebből nem lett semmi, mert Pünkösdre volt tervezve. Corona zárlat miatt törölve :-)
Másodikként a Francia-Alpok túra 24 magassági ponttal. Július első két hetére tervezve. Mivel a vírus miatt bizonytalan a szitu, ez is el lett halasztva :-(
Megyek iszom egy Coronita sört...
Megtörtént...
Szóval valamit csak kéne tenni, mert 2020 nem maradhat ki a "Nagy Túra" sorozatból.
Régi szállások lemondva, új tervek szőve.
Nagy Túra 2020 újra lett gondolva szeptemberre - ha akkor is helyzet lesz, Európa monnyonle!
Szóval terv kész, szállások lefoglalva. 2.100 km, 30 magassági pont betervezve:
1169m Packsattel - Hágó -
1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1259m Staatsgrenze Taufers i.M.
2149m Ofenpass - Hágó -Km
2358m - Centro - Tagliede - Costaccia
2749m - Carosello 3000 - Livigno
2402m - Mortolina Seilbahn
2315m Forcola di Livigno - Hágó -Km
2330m Berninapass - Hágó -Km
2208m Passo d’Eira - Hágó -Bm
2291m Passo di Foscagno - Hágó -Km
3012m - Bormio 3000 - felvonó
2501m Umbrailpass - Hágó -Fm
2758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1255m Passo Bordala - Hágó -Bm
1610m Passo Coe - Hágó -Fm
1782m Valbona-Pass - Hágó -
1496m Bocchetta degli Alpini - Hágó -Bm
1341m Sommo-Pass - Hágó -Bm
1083m Valico della Fricca - Hágó -Bm
1290m Passo del Cost - Hágó -Fkm
1402m Passo Vezzena - Hágó -Bn
1261m Kaiserjägerstraße - Hágó -
730m Passo Cimirolo - Hágó -Bm
1650m Monde Bondone - Hágó -Fm
584m Passo San Udalrico - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1159m Pian delle Fugazze, Passo - Hágó -Bm
Már csak a szabad útban reménykedünk...
2019.03.14-én jöttünk haza Csöritől, ahol a korábbi tulajok 5W30-as olajainak a következményét orvosolták.
A kiszerelt alkatrészeket anno elhoztam emlékbe.
A hétvégén nekiálltam hogy a garázs falára feltett lapra egy kis emlékfalat hozzak össze belőlük.
Az utolsó képen a hajtókarcsapágyak - ajánlom mindenkinek aki NEM 10W60-at tesz a 2.0 TS-be.
Bő 15 éve hogy az utolsó GTV Spider kigurult a gyár ajtaján.
A többiekkel és a kereskedőkkel beszélgetve egyre inkább rá kell döbbennem hogy elkezdtek elfogyni az alkatrészek az autóhoz. Mindig találok valamit ami nincs. A legutóbb ilyen volt a csomagtartó kédergumi.
Szóval el kell kezdeni a vadászatot az alkatrészekre. Még akkor is ha éppen működik és még jónak tűnik, mert ha kell akkor nem lesz.
Oké, de mit is kéne bespájzolni?
Sok minden "maradt" az elmúlt évekből a garázsban és sok mindent dobtam ki ami viszont már nincs...
Sok minden van a listámon és tuti van ami nem került még rá de fontos lenne.
Vannak cuccok amik bontottként is játszanak, de van amiből nem.
A lényeg hogy megkezdtem a beszerzést és rendeltem egy új (NOS) harmonika levegőcsövet a fojtószelepház elé. Anyagszáma: 60658050
Bő hét mire megjön, addig ki kell találnom hogy hová pakolom őket a garázsba és hogy milyen rendszer szerint katalogizálom. Ebből egy újabb Excel tábla lesz :-)
- tankolások száma: 56 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 30.371 km
- életkor: 284 nap
- össz. menetidő: 438,93 óra (18,29 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.333,40 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,50 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,01 Ft/km
- átlagos napi futás: 106,94 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,44 %
Elgurultunk Győrbe az Autófórum Riegler-hez, mert lassan elérjük a 30ezret. Ráadásul tegnap óta követeli az autó hogy cseréljek olajat. Kb 500 km hiányzott a 15 ezerhez.
Rákérdeztem, ez is figyeli a használat módját mint a diesel és számol. Ha úgy kalkulálja hogy elhasználódott az olaj kéri a cserét.
A karantén miatt nem nagyon mentem hosszú útra, jellemzően a gyárba és boltba jártam. Sok indítás, relatíve rövid utak. Talán két Bp volt benne még a zárlat előtt. Szóval ilyen használati profilnál már nem jön ki a 15ezer km.
Cseréltek:
- pollenszűrő
- motorolaj (Seleni Digitech PE)
- olajszűrő
Összesen 95ezerbe fájt az akció. Ha a 60ezres nagyszervízre gondolok (vezérlés, stb.) akkor nem a nagyobbik bukszát kell hozni hanem a csomagtartót kell megtölteni pénzzel...
Ja, gariban kicserélték a rossz első szenzort, de most se jó. A gyanú az hogy a tartó rács van deformálódva és az új szenzor “látja” a rendszámtábla tartót. Feljebb tenni nem lehet, ráadásul kihagyni sem, mert akkor a rendszám rálóg a lámpamosóra.
Szóval rendeltek egy új rácsot.
Az első találkozó a hosszúra nyúlt tél után.
Nehezen indult a dolog, de Giuseppével már régóta keressük a megfelelő pillanatot. Ma úgy néz ki hogy eljött.
Veszprémvarsányban a benzinkúton találkoztunk, ahonnan átgurultunk Zircre főtéri kávézó teraszára. Kávé után irány Veszprém.
A Shell kúton megtankoltam, majd hamarosan megérkeztek a többiek is.
Némi kocsimustra után irány a Balaton. Végül is a Halászcsárdában kötöttünk ki. Láthatóan feldobtuk a hangulatot a parkolóban.
A további menetvonalat tervezgetve szóba jött az Ötvös Csöpi emlékpont, megálltunk pár képre. Aztán több lett, mire végignéztük egymás autóit elment az idő. Krisznek is mennie kellett.
A kompozás így elmaradt. Körbegurultunk a félszigeten és mi balra, a többiek jobbra.
270 km, jó társaság, optimális kabriós idő.
Ennél nem is kell több egy Alfásnak :-)
Az ablakpolírozás kicsit megviselte az ablaktörlő lapátokat, ma letisztítottam és újra összeraktam őket.
6 év után sikerült egy Cartársat üdvözölnöm születésnapja alkalmából.
Igaz 14 február óta nem is járt erre, már az előzőt se láthatta...
update 2020.04.20.
7 éves is lett...
update 2020.05.14.
8 éves is lett..
Szombaton felmerült bennem a gyanú hogy nem indul a hűtőventilátor első fokozata így ma vallatóra fogtam:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2020.05.13. 17:12:22
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '03 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
EXECUTING ACTUATOR...
1. hûtôventillátor
KESZ
EXECUTING ACTUATOR...
2. hûtôventillátor
Aborting...
ABORTED
Szóval megy ahogy kell. Klassz volt látni a tempomat kapcsolóinak a működését:
Cruise kapcsoló: Bekapcsolt
Cruise gyorsítás (+): Nem kért
Cruise lassítás (-): Nem kért
Cruise visszaállítás kapcsoló (RCL): Engedélyezve
Viszont újra rácsodálkoztam hogy van kipörgésgátló is. Jó lenne rájönni hogy hogyan lehet aktiválni. Furi hogy "tudja" az autó hogy manuális váltó van rajta és hogy melyik fokozatban van:
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus
Használt sebességfokozat : Semelyik/Üres
Hagytam bemelegedni:
Kulcs állás: Be
Motor bemelegítés: Megtörténg
Úgy tűnik hogy minden rendben :-)
Hogy könnyen megtaláljam: Bosch Motronic Me7.3.1
Teljes kör.
Sümeg felől érkeztünk a 84-esen és Keszthely felé vettük az irányt. Badacsony felől visszaérve újra Sümeg felé vettük az irányt a 84-esen.
Összesen 370 km, nyitott tetővel, napsütésben.
Másfél hónapot késett a szezonnyitás, tavaly a Tour de Balaton 2019.03.30-án volt. Előtte már 23-án megtartottuk az első hágóvadászatot, arra még jócskán várni kell az idén...