Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kartervédő-2009.07.24. Motorvédőt a kocsi alá!
Hűtőtartó-2010.02.04. Küzdelem a rozsdával Part x+4
Kartervédő-2010.02.07. Haladunk…
Segédkeret-2010.04.17. Harc a rozsda ellen Part X+Y
Festés-2010.05.06. Karosszéria projekt 1.
Segédkeret-2010.07.16. Ami még nem volt kicserélve…
Súly-2011.03.22. Újabb alkatrészek
Súly-2011.04.24. Súlyfestés
Súly-2011.05.29. Súlycsere
Karbantartás-2010.01.25. Az energiatároló egyég
Csere-2010.03.01. Új akku
Karbantartás-2012.09.09. Akku és scudetto
Tálca-2013.04.04. Akkutálca
Tálca-2013.04.10. Akkutálca - Part II.
Tálca-2013.04.11. Akkutálca - Part III.
C-TEK-2016.03.05. Mocorog a tavasz…
Csere-2016.03.19. Az eddigi legnehezebb ébredés: akkucsere
Karbantartás-2017.11.12.Kezdődik - Akku ki
Csere-2018.01.09. Fluxuskondenzátor :-)
Csere-2020.06.14. Fluxuskondenzátor
Ablaktömítés-2010.08.29. Ablaktömítés és kopásjelző
Ablaktömítés-2011.06.03. Ablaktömítés csere
Kárpit-2011.06.03. Ablaktömítés csere
Ablakemelő-2012.03.02. Kis gubanc az ablakemelővel…
Ablakemelő-2016.03.19-20. Ablakemelő
Ablakemelő-2017.03.26. Megint…
Központi zár-2018.01.19. Belső világítás és ami mögötte van
Központi zár-2018.02.20. Megint hozott valamit a postás
Központi zár-2018.04.14. Távirányító
Központi zár-2018.04.30. Távirányító II.
Központi zár-2018.05.01. Távirányító III.
Központi zár-2018.05.23. Távirányító - 2. kör
Tükör-2018.07.27. Bal tükör
Kárpit-2018.08.16. Zárpecek
Tükör-2019.06.23. Jobbos tükör
Ablakemelő-2020.09.20. Ablakemelő - kiszerelés
Ablakemelő-2020.09.23. Ablakpucolás :-)
Ablakemelő-2020.09.24. Ablakemelő - első próbálkozás
Ablakemelő-2020.09.26. Ablakemelő - ez az út se járható
Ablakemelő-2020.09.28. Egy igaz alfás segítség
Ablakemelő-2020.10.26. Ablakemelő - Part IV
Ablakemelő-2020.11.16. Ablakemelő - fogaskerék kakukk
Ablakemelő-2020.12.25. Jobbos ablakemelő
Ablakemelő-2020.12.28. Ablakemelő motor
Ablakemelő-2020.12.29. Ablakemelő motor vadászat
Ablakemelő-2021.01.05. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék
Ablakemelő-2021.01.06. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék - Part II.
Ablakemelő-2021.01.16. Ablakemelő saga - 159 fogaskereke
Ablakemelő-2021.02.02. Ablakemelő saga - jobbos motor
Ablakemelő-2021.03.05. Ablakemelő saga - egy kis változatosság
Ablakemelő-2021.03.07. Ablakemelő saga - Facelift előttit a faceliftesbe!
Ablakemelő-2021.03.08. Ablakemelő saga - Projektzárás
Ablakemelő-2021.03.16. Ablakemelő 1x1
Ablakemelő-2022.04.14. Ablakemelő saga folytatódik
Ablakemelő-2022.06.03. Ablakemelő saga - a célegyenes felé
Ablakemelő-2022.07.05. Ablakemelő saga - vélhetőleg utolsó rész
Ablakemelő-2022.07.25. A megolvadt fogaskerék
Ablakemelő-2022.07.27. Ablakemelő - Isten tudja hanyadik felvonás :-)
Ablakemelő-Holland videó - ablakemelő szerelés
Kárpit-Holland videó - kárpitleszedés
Kilépőfény-2024.02.10. Téli teendők - I.
Ablaktömítés-2024.03.17. Szélzaj projekt - I.
Ablaktömítés-2024.03.17. Szélzaj projekt - II.
Ablaktömítés-2024.03.17. Szélzaj projekt - III.
Tükör-2024.03.17. Tükör
Kilépőfény-2014.03.09. Belépőfény
Kilépőfény-2017.10.04. Alfa projektor
Működés-2010.09.07. Csavarcsere
Szétszerelés-2018.08.12. Ablaktörlő motor
Levélrács-2021.12.26. Kezdődik :-) - levélrács és mosó
Levélrács-2022.01.05. Levélrács csere - Part II.
Lapát-2023.04.02. Ablaktörlő lapát
- tankolások száma: 51 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 27442 km
- életkor: 247 nap
- össz. menetidő: 390,92 óra (16,29 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.121,19 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,53 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,44 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,1 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,59 %
Meglett az utolsó tervezett karbantartás is.
Ma lecseréltem a fékfolyadékot.
Az ABS kockával egyenlőre nem volt kedven játszani.
Mivel egy unatkozó f@sz szórakozik mostanában az Amore-val ezért lementettem a blogjaimat...
Már régóta zavar hogy a csomagtartó kédergumi végei lifegnek.
Az alfás B-közép találkozóján két irányba is tettem lépéseket a megoldás felé.
Erhard242 hozott új ajtótömítést,ami elvileg jó, de a profilja nem teljesen olyan mint a Spideré. Felrakható, csak nem takarja a kárpitot.
Jorjie 146-osában meg kitanulmányoztam a 146 csomagtartógumiját. Örömmel láttam hogy a profil ugyan az mint a Spideré.
A második utat folytatva megkerestem Alexandro-t, aki küldött egy bontottat. A bontott végei sincsenek nagy formában, de nekem csak a jó részből kell egy darab.
A Spider gumijából kivágtam a rossz részt és nemes egyszerűséggel a bontott jó részéből vágtam bele egy darabot.
A gumit nem egyszerű vágni mert egy acélszál is megy benne. Elsőre nem is sikerült pont derékszögben elvágni, de így is jó lesz. Ha nem akkor tudok még egy darabot vágni a maradékból.
Az üléseket is bekentem a szokásos Sonax cuccal.
Kihasználtam a jó időt és ráfújtam a teljes palackot a tetőre.
Lefújás, száradás 3x.
Előtte természetesen alaposan letisztítottam egy mágikus hengerrel.
Az olajcsere utáni szintet maxra töltöttem, 4,6 liter ment bele összesen.
Visszaraktam a rekesz betétjét is.
Akku töltőn.
A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem.
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 2. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (3-4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni. (5. kép)
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát. (6-7. kép)
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ez után a 8. képen lévő olajmennyiség kerül még a tartályba. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Kb 4 dl olaj jött le (9. kép). A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes.
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Én egy kis tölcsérrel (10.kép) próbálkoztam, de rengeteg ment így is mellé. A végén már a fecskendővel töltöttem fel.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
13. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt, nekem amúgy is ki kellett törölgetni a melléfolyt olajat.
14. Borítást visszarak és kész.
15. Sört bont :-)