Mutasd

>> Szerviz2013-06-20

No, nemrég jöttem a jól bevált klímásomtól, Pilisről.
Nem csalódtam benne, nem volt túltöltve! Ez annyiban rossz hír volt, hogy nem ott van a gond.
Jó hír volt mindamellett, hogy nem is a ventilátorokkal vagy azok fokozatkapcsolójával volt a gond.

Először is elindítottunk a rendszert. Nem kellet hozzá fél perc, és Zoli – a szerelő – már kiabált is, hogy kapcsolajam le. A nyomás felugrott 20 bar-ra.
De mitől?

Hát akkor nézzük meg, nincs-e túltöltve. A gép leszívta a gázt, egészen pontosan 400 gr jött ki, meg egy kicsi lehetett még a csőben.
Akkor ez rendben is van. Májusban kb. 450-460 gr lett beletöltve.

Akkor most visszatöltöttük 410 gr-al, persze, miután a nedvesség ki lett vákumozva.

De akkor mi a baj?

Hát igen, Zoli is a fejét vakarta egészen addig, amíg be nem nézett a lökös rácsain. A hűtő lamelléi teli voltak bogarakkal.
Sz@r ügy, hogy Abony-Cegléd között a négysávoson van egy kb. 3 km-es szakasz, ahol néha annyi bogár van – főleg szürkületkor – hogy olyan, mintha havazásban menne az ember.

Hát akkor lökös le, elő a közepes nyomású mosóeszköz. Szépen kitisztította, de igazi akkor lenne, ha szétszednénk. Három hűtő van egymás mögött és a közöttük lévő rést csak úgy lehetne kitakarítani, ha szét lenne szedve.
Nos erre most sem idő, sem pénz.

Mosás után visszakerült a lökhárító. Klíma bekapcs...és...tökéletesen működött. Az Arkangyal ketyegett vagy 15 percet, a hőmérő szerint a rendszer az utastárbe 7,5 °C-t tolt be, nyomás 15,9 bar és 2,2 bar. Ideális mindkét érték és a nyomáskülönbség is.
A külső hőmérséklet 34,2 °C volt.
Tény, hogy sokkal jobb ilyenkor beállítani egy klí.arendszert, mint legutóbb, május 13-án, amikor pulóverben is fáztunk, amíg Zoli mindkét kocsi klímáját takarította és feltöltötte.
Hát egész olcsón megúsztam.
Jó volt végre hűtött utastérben hazaautózni.

Mivel a legelöl lévő hűtőt elggé megbombázták már a bogarak, jó lesz vigyázni rá.
Arra gondoltam, mi lenne, ha vennék fekete szúnyoghálót, és valahogy beszerkesztém vagy a scudetto, valamint a lökös alsó rácsai mögé, vagy direktben a hűtő elé. A technikai megoldáson el fogok gondolkodni. Ha sikerül, akkor megcsinálom feleségem 147-esén is.

 
>> Esemény2013-06-17

Eddig esemény, de tartok tőle, szarvíz lesz ebből is :(
Tegnap délig tökéletesen ment a klímám. Nagymamámat fuvarozgattam a városban (temető, bevásárlás stb.).
Dél körül egyszer csak felzúgott valami a motortér felől, és a hideg levegő helyett langyos jött, majd pár másodperc múlva elhallgatott, ekkor ismét jött a hideg. Azután ezt ismételgette kb. 15 másodpercenként.
A kímásom az elmondottak alapján arra gyanakszik, hogy vagy nem megy az egyik ventilátorom, vagy a fokozatkapcsolásával van gond.
Kettő ventilátor van a gépben, ha bekapcsol mindkettő, forog egyszerre, csak a forgás sebessége változik.
1.fokozat kapcsol, ha a klíma nyomása eléri a 16bart, majd 11barnál kikapcsol
2.fokozat kapcsol, (hallhatóan felpörög) 21bar -nál
Ha ezek közül valami nem jól működik, megemelkedik a gáz nyomása, mert nem tud visszahűlni, viszont a kompresszor védelme letilt 30 bar nyomás környékén.
Szerdán lesz időpontom, hogy ránézzen.
Addig járunk a 147-tel.
Az Arkangyal ismét a garázsban pihen.

 
>> Esemény2013-06-15

Bevallom, kicsit írígy vagyok, de egyben a legboldogabb ember is a világon, mert örömet tudtam okozni annak, akit a legjobban szeretek!
Nem vagyok régi alfás, még csak most novemberben lesz 2 éve. A tavalyi AC-n még „első bálozó voltam”, és hát nem is volt túl nagy élmény. Egy 5-autós konvollyal száguldottunk fel Komáromba az autópályán. Ámbár meg volt hirdetve egy csomó találkapont, ahol konvolyozni vágyó CarTársakat vártunk, de nem jöt senki. Az AC-n szemerkélt az eső, a gyerekek hamar elunták magukat, ismerős, akivel jót lehetett volna beszélgetni akkor még nem nagyon volt. Így nem is vártuk meg a végét, kora délután hazajöttünk. Azután persze nyálcsorgatva néztem a közös, pózolós fotókat a különféle topicokban. Még a parkolás sem jött igazán össze, mert amikor odaértünk még nem volt másik 159-es, így kezdetem egy új sort. Kisvártatva körbevettek a 156-osok, mert ők meg kinőtték a helyüket.

Akkor kicsi feleségem sóvárogva vonszolt végig a 147-esek között. Én még akkor azt hajtogattam, hogy nem szabad eladni egy 20-ezret futott Fiestát és venni egy ki tudja milyen állapotú, ki tudja mennyit futott 147-est.

Ehhez képest idén, mikor nekem, annak ellenére, hogy az AC előtti héten egy kátyú által lekukázott jobb első gumiabroncsom helyett rohamtempóban megfelelő gumit is tudtam szerezni, otthon kellett hagynom az Arkangyalt, egy kiválóan sikerült AC-t éltünk meg.
A tavalyihoz hasonlóan meghirdett konvoly majd 30 autósra duzzadt: Cegléden 6 alfa, Vecsésen 5 alfa, Szigetszentmiklósnál 10-11 alfa, Annahegyi pihenőnél 8-10 alfa – ez 29-32 alfából álló convoy.
Ezen az alfákból álló „kígyó” élére – közkívánatra, mondván „te szervezted, vezesd is fel” – a mi 147-esünk állt, kicsi párommal a volán mögött. Pedig mondtam neki, hogy középről, vagy hátulról jobb fotózni a convoy-t, de olyan büszke volt, hogy nem ellenkeztem. Bár féltem, hogy szét fogunk szakadozni, vagy valahol rossz irányba megyünk, de belevágtunk.
Annak ellenére, hogy feleségem eddigi leghosszabb útja egyhúzomban a volán mögött az a 45 km volt, amit megtett, mikor hazahoztuk a 147-et, kiválóan csinálta.
Beállt egy 80-as tempóra, mondván a végének gyorsabban kell jönnie, hogy ne maradjon le, majd mikor látta, hogy egy piroslámpa szétszabdalt minket, szépen belassított, hogy mindenki fel tudjon zárkózni. Egyszóval nem szakadt szét a „kígyó, egészen Tatáig. Ott már túl sok volt a lámpás kereszteződés. De ott is csak három kisebb csapatra estünk.
Egy szó mint száz, örülök, hogy ilyen belevaló feleségem van.

Hát igen az AC!
Ragyogó idő, rengeteg ismerős, jó dumaparty-k, és a végén a pózolós fotózkodások az erőd lankáin az alfás haverokkal és autóikkal.
Szeretett Arkangyalom otthon szomorkodott, én pedig a háttérben örültem feleségem örömének, aki tavaly még nem is gondolta volna, hogy idén egy saját alfával vehet részt az AC-n.

Megjegyzés: az én Arkangyalom szinte minden hónapban, így az AC-környékén minden héten hisztizik valamin, ehhez képest a feleségem „Fekete Gyöngy”-éhez a futott km szerinti kötelező dolgokon kívül (olajcsre, klímatisztítás, hosszbordásszíj) még hozzá sem kellett nyúlni! Na ezt add össze barátom!

 
>> Szerviz2013-06-13

Ma újfent teszteltem a tegnap vásárolt gumit.
Nem igazodik ez, hanem kajakra remegteti a kormányt, főleg 130 km/h-nál.
Elgurultam hát ebédidőben a jól megszokott gumisomhoz.
Bakker! 65 g volt benne. 45 g kívül, 20 g belül. Ja, és a felni egyáltalán nem üt. Szerintem tegnap csak bepróbálkozott a másik gumis (ahol vettem az abroncsot), hátha rámtukmálhat egy "kamugörgőzést" jó pénzért. A súlyozás 1 000,- Ft volt.

Tanúság:
Mivel az Optima-nál bazi jó áron vannak bazi jó 80-90%-os használtgumik nagy választékban, vélhetőleg ott fogok majdan abroncsot venni.
Fel is rakatom velük, de csak mert úgy látni, hogy nem-e sérült/szálszakadt/kagylós az abroncs.
De az is biztos, hogy súlyozni nem tudnak, úgyhogy azzal a lendülettel megyek át a város másik felére a jól bevált gumisomhoz centíroztatni. Kicsivel drágább így a szerelés összességében, de legalább biztosan jó.

Mellesleg a gumis, ahol vettem az abroncsot tegnap, adott szakváleményt a kátyúkárról 2 500,- Ft-ért....hátha még szükség lesz rá.

 
>> Szerviz2013-06-12

Hosszú út volt mire ide eljutottam, legalább is fejben.
Történ ugyanis az az ominózus kátyú vs. Arkangyal - és hát mi húztuk a rövidebbet. Jobb első szálszakadás.
Mivel egy tavaly nyár végi kényszerhelyzet miatt nem a gyári mérettel (235/40 ZR19), hanem használtan vett 255/35 ZR19 96Y méretű Michelin PS2-vel esszük az aszfaltot nyáron, úgy gondoltam, itt az ideje visszaváltani a gyári méretre. Sőt, továbbmenve, úgy gondoltam elő kellene venni egy korábbi tervem, és látva, tapasztalva kis hazánk útviszonyait, vissza kellene lépni egy 17"-os felnire. Arre mehetne 225/50 R17 98W abroncs. Sajnos a 235/40 ZR19 annyira egy b*zi méret, hogy nem nagyon van, ha meg van, bazi drága. Alternatíva lehet a 245/35 ZR19, de hát az sem a gyári méret, habár olcsóbb.
No, a hét elején elkezdtem 17"-os felnit vadászni, no meg begyűjteni a lehetséges új vagy használt gumiabroncs árakat.

Felniben találtam is 5-patkós gyári brera felnit (1.kép). Itt kezdődött a hezitálás. A 159 VTT-n a többség csodálta a felnijeimet. Nem pont gyári, igazából az ALFA felnik gyári beszállítójának a saját terméke. Ergo gyári minőség, de nem ALFA ROMEO felirat van beleütve, hanem OROBICA LINE. Másrészt rohadtul jól áll a vasnak. Az egész kocsi ezekkel a felnikkel maga az őserő, maga az elpusztíthatatlanság. Olyan "takarodj előlem" feeling. Így Arkangyal az Arkangyal: Isten bosszúálló, harcos angyala :)
Az eszem a persze a 17"-os felni felé vitte a gondolataimat, hiszen tudjuk milyenek a magyar utak. Az ára sem lett volna húzós, 100k körül meg is tudtam volna venni a négyet. És hát azért nem sok 159-es gurul 5-patkós brera felniken.
Már-már el is döntöttem, amikor megláttam a gumiabroncs árakat. Mert hát úgy gondoltam, ezekhez a felnikhez új gumik kellenek, akkor évekig nincs gumi-problémám.
Na igen, de a 225/50 R17-es új gumik ára, még jelentős kedvezménnyel is 33 000 és 44 000 között szórt. Ezeket a típusokat néztem:
Kumho KU39 Ecsta LE Sport 98Y XL
Hankook K110 Ventus V12EVO 98Y XL
Hankook K117 Ventus S1 EVO 98Y XL
Vredestein Ultrac Cento 98Y XL
Yokohama Advan sport V105 98Y XL
Continental Sportontact 3 XL 98W
Pirelli Pzero Nero GT XL 98Y
Pirelli P7 Cintuaro Blue XL 98W

Ezzel párhuzamosan néztem használtakat is:
Bridgestone Turanza er300 4mm-es profilmélységgel: 11 500 / db
Michelin PS2 4mm-es profilmélységgel: 13 500 / db

Akkor most vegyek 4 db használt gumit mintegy 50 000 Ft-ért, amik megint csak ezt a nyarat bírják ki? Ilyenek a mostani gumijaim is! Mennyivel lennék előrébb? Ja, hogy 17-es felnijeim lennének – amikért azért nem igazán „lobbantam lángra”.
Egy biztos: anyagilag nem fér bele a 4 felni is meg a 4 új gumi is.

No, akkor nézzük meg a lehetőségeket a mostani, 19-es felnimre.
1) Liguid felajánlott 2 db nála eladó Pirelli Zero Nero-t 235/40 ZR 19 méretben.
1a) Ehhez vehetek 2 db újat, így a Liquid-től vetteket majd csak jövőre kell cserélnem. Így eloszthatom a költségeket. Igenám, de az új 235/40 ZR19 ára 60 000 körüli egy Hankook esetében, 80 000+ egy prémium márka esetében. Sajnos most ez sem fér bele.
1b) Ehhez vehetek 2 db használtat...de nincs, se égen, se földön...vagyishogy lenne, de menni kellene érte 80-100 km-t. Oké, elmegyek érte, kifizetem, hazahozom, felrakatom – és ha szálszakadt, vagy kagylós? Bukta. Na, nem! Ilyet nem kockáztatok. A környékbeli gumisoknál, ahol viszont helyben, még a kifizetés előtt meg lehet sergetni a felnimen, nincs iylen méret – jelenleg legalábbis.
2) Másik lehetőség, hogy veszek 4 db új 235/40 ZR19-et. Ha, ha, ha, miből? 200 k+ De, mint elvi lehetőséget, azért felírtam a listámra :)
3) És mi van, ha csak a sérült gumit cserélem le? Hátha van valahol ugyanolyan méretű (255/35 ZR19), ugyanolyan típusú, ugyanolyan kopott gumi.
Na ez az ami szinte esélytelen – gondoltam én.
De volt!
Két helyen is!
Ráadásul a közelben!
Ráadásul gumisnál, ahol meg lehet nézni!
Mint utóbb kiderült, az egyik helyen, ahol 11 500 Ft + szerelésért megvehettem volna, csak 4 db-ot adtak el egyben. Minek vegyek 4 db-ot egy olyan méretből, amitől jövő nyáron már szabadulni akarok, ráadásul csak 1 db-ra van szükségem?!
Viszont a másik helyen volt 2 db. Itt is mindkettőt meg kellett vennem egyben. 16 000 pöngő per db, + 2 500 per db a szerelés és centírozás.
Ennél olcsóbban meg sem úszhatom a dolgot...gondoltam én.
El is gurultam ma kora délután. Egész úton azon aggódtam, hoyg nehogy ott meg kiderüljön, hogy sérült a felnim és görgőzni kell, no meg azon, nehogy megadja magát a 15 km-en a szálszakadt gumi.
De nem volt gond. A felnit is megpróbáltam tesztelni a négysávoson, úgy 140-ig toltam a vasat, de semmi rázás, semmi remegés.
A gumisnál lekapták a sérült abroncsot (2., 3., 4. kép), majd megsergették a felnit. Picit üt a belseje, de a mostani kátyú a külsejét csapta meg. A gumis azt mondta, nem vészes, ki lehet súlyozni, mehet rá az abroncs. Fel is rakták az egyik megvásárolandót. Fel is fújták...de hoppá! Mi ez itt? Éppúgy dudorodott, mint az enyém. Bakker, szálszakadt ez is. Gondolatban márt csutkára rágtam a körmeimet: mi van, ha potyára jöttem?
Na elő a másik. Felkerült, fel is lett fújva...és jó! (többi képek)
Úgyis csak egy kellett! Ekkora mákot! Így nem kellett megvennem mindkettőt, és megúsztam fele annyiból. Hál’ Istennek, mindenben megegyezik a lecseréltel...na jó, kb. 2mm-rel jobb a profilmélysége.
Hazafelé teszteltem kicsit, eleinte 140 km/h-nál beremegett enyhén a kormány, de a főútról lekanyarodás után az újabb 140-es tesztnél már semmi sem volt. Igazodik a „kicsike”.

Amit viszont most eldöntöttem: volt alkalmam a gumisnál bemenni a raktárukba. Bazi jó állapotú, használt, 90%-os abroncsok sorakoznak ott, majdnem az újakhoz hasonló profilmélységgel, 20-35 000 közötti darabáron. Akár még 135/40 ZR19-es méretet is kifoghatok idővel.
Miért is adjak akkor 80-90 000-ret egy 100%-os abroncsért, ha egy 90%-ost megvehetek kevesebb, mint a feléért? Hát a homlokomra van írva, hogy hülye?

Egyébként megpróbálom a kárt az út fenntartójával megfizettetni, de a részletek nem publikusak. Annyi megjegyzés ehhez, hogy a gumistól 2 500 Ft-ért kapok szakvéleményt.

 
>> Esemény2013-06-08

Sajnos megtörtént az, ami még azt is veszélyezteti, hogy az Arkangyalt el tudom-e vinni az AC-re. (AC-re megyek, csak legfeljebb feleségem 147-esében az anyósülésen utazva).
Ma délelőtt átvittem a kutyámat (a "kis" Bobtailt) Törtelre a kozmetikushoz megnyíratni. Csupán 8 km, de rettentő sz@r az út. Ezért is mentem óvatosan és lassan, mindössze 40-el. Ennek ellenére sikerült elkapnom egy rohadt kátyút. A gumi oldalfalán most kis kitüremkedés van - szálszakadt lett. A szerelőm szerint át kell rakni hátra, nem fog kiduranni. Nem tudom, én félek ilyen gumival közlekedni.
Most vagy veszek erre a 19es felnire 235/45-ös gumit, vagy szerzek egy 18as felnit és azt gumizom fel. Mivel nem akarok hosszútávon 255/35-össel járni, ezért ilyen méretűből 1 vagy 2 db megvásárlása nem alternatíva számomra.

Egyébként pedig rohadjon meg a szíve gyökeréig az összes ember, aki ellopja az adómat, és akik miatt nincs pénz az utakat rendben tartani, és az összes lusta, nemtörődöm közútkezelő!
Ezúton itt a nagynyilvánosság előtt megátkozom mindegyikőjüket!
Az én átkom pedig fogni szokott!!!

 
>> Szerviz2013-06-08

Beragasztottuk a hátsó lökhárítóba a múltkor elhagyott takaróelemet is. Ezúttal 2K-s ragasztót használtunk.
Az elhagyott lökhárítóelemért köszönet Lexlutornak.
És ha már csápos emelőn volt a vas, helyére igazítottam a sárvédő doblemezét is. Így kell állnia.

 
>> Szerviz2013-06-08

Most jöttem a szerelő haveromtól. Sajnos a jobb első alsó lengőkar porvédő gumija a peremnél teljesen ki van szakadva.
Viszont jó hír, hogy nem lóg, sőt nagyon is passzentos...egyenlőre. Belenyomtuk a "spéci" zsírt, ami elvileg víztaszító. Köszönet danikab62-nek a zsírért. Mivel a felső részén van kiszakadva a gumi, remélhetőleg benne marad a zsír (gravitáció ugyebár).
Innentől minden nap ajándék. Remélem kibír 2-3000 km-t.
Viszont felfedeztem valamit. A jobb első rugón belül van egy porvédő, amit felül egy fehér színű műanyag rögzít a helyére belülről - szóval erre kell ráhúzni a porvédő-harmonikát. Nos ez a műanyag ripityára van törve. Most szedegettük ki a darabkáit. Minden esetre a porvédő a helyén van így is. Majd idővel ez is cserélve lesz.

 
>> Egyéb2013-06-07

MOL EVO NEO
64,76 L
előző tankolástól futott km: 892
átlagfogyasztás: 7,26 l/100 km
költség: 29 265 Ft

 
>> Szerviz2013-05-30

MEGVAN A BŰNÖS!

Nem a felső lengőkar, hanem az alsó...pontosabban annak a porvédő gumija. Szépen kiszakadt. Gondolom beszáradt a zsír, esetleg meg is korrodálódott kicsit.
Egyenlőre nem lóg, bár nem is olyan k*rva feszes, szóval nem cserélem. Be lett fújva WD40-el, és a nyiszogás elmúlt.

A fékbetéteimben elvileg még kb. 3000 km van. Ez nekem nyár vége/ősz eleje. Akkor úgyis cserélve lesznek elöl a féktárcsák és fékbetétek. Azzal a lendülettel akkor az alsó lengőkar is. Addig meg időnként fújogatom WD40-el. Így legalább nem kell kétszer szétszedni.