Még mikor tavasszal kipucoltam a fojtószelep házat és a csöveket láttam, hogy a légtömegmérő után könyökcső el van repedve. Természetesen ez is kincs, mint a balos kilincs, úgyhogy eddig váratott magára a csere, de Marklarnak köszönhetően akadt ez is (+csomó más cucc is) légtömegmérővel együtt, szóval így akciós csomagban cserélve lett. Érezhetően jobb az autó, megszűnt a hidegben lévő erőtlenség.
Továbbá egy ideje világított a check panelen az alacsony olajszint jelző. Ezt is cseréltem, most már jól működik. Elég nehéz volt hozzáférni, épp elfért a villáskulcs a féltengelytől.
Egy ideje ki szerettem volna próbálni, hogy milyen lehet a belseje fa kormánnyal. Úgy döntöttem a kormány-váltógomb újrabőröztetése helyett belepróbálom a fát. Egész jól megy a faberakásos műszerfalhoz, úgyhogy marad.
Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500
Nyáron történ ugye a lámpák rendbetétele, eljött az ideje, hogy az izzókat is újra cseréljem, hogy többet lássak. Osram Nightbreaker Unlimited került bele, első benyomás igen pozitív. Szerintem a lámpából kihozható fényerőt sikerült maximalizálni, leszámítva hogy egy esetleges vadiúj talán még egy leheletnyivel tudna többet.
(Előtte-utána)
Hát ezt is megértük. Órájában 250ezer, kasztnijában minimum 2-szer, ha nem 3-szor ennyi, figyelembe véve az elfogyasztott motorok számát. Ennek ellenére jól tartja magát. :)
Történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal elejéből elég erős koppanás hallatszik hirtelen kanyarban, terhelésváltáskor. Örültem neki tekintve a futóműre költött összeget... Nosza meg is néztem mi az oka. Autó felemel és szépen nekiálltam meghúzogatni az összes csavart. Mindegyiken tudtam picit húzni ügyelve arra, hogy nehogy megtépjem. Jobb oldal oké, bal oldalon viszont meg is lett a tettes. A lengőkart a bölcsőhöz rögzítő csavarok közül az egyik kilazult. De nem is akárhogy. Ugyanis a hegesztett anyán kívül volt még egy rátekerve, az szorított, nem pedig ami a lengőkaron van (bekarikázott rész). Valószínű, amikor csinálták elnyalódott a menet a lengőkarban és így oldották meg. Az elképzelés nem rossz, viszont a valóságban a plusz anya és a csavar menete is megadta magát, ebből adódóan a laza kötés miatt volt a koppanás. Csavar cserélve újra, illetve egy erősebb anyagú anya került fel, remélhetőleg így már nem lazul ki/megy tönkre. Koppanás megszűnt, ismét minden OK. (Igen, tudom, lassan ideje gatyába rázni a stabrudat is...)
Ezen kívül ismét kellett venni 1 liter olajat...
Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.
És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)
Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.
Utóbbi időben észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartálynál szivárog a víz. Gondoltam vízcső csere, mert elöregedett. Amint vettem le a régit kiderült, hogy a műanyag csöcs öregedett el, amire rámegy a cső, és mivel le is tört, annak ellenére, hogy finoman szedtem le, így azt is cserélni kellett. Szerencsémre találtam egy jó darabot itt helyben.
Ezen kívül kicseréltem a vezető oldali kilincset is, mert elkezdett elrepedezni, nem akartam megvárni, hogy letörjön, így ugyan még használható, de majd meg kell erősíteni, különben élettartama nem lenne túl hosszú.
Nyári szabadság alatt végre sor került egy pár jó ideje halogatott dolgot megcsinálni az autón. Hátsó elektromos ablak beépítése megtörtént. Régi mechanika ki, új be. Szőnyeg ki, kábelek behúz, szőnyeg vissza. Ha már kint volt a szőnyeg, akkor ki lett mosva, most olyan, mintha frissen jött volna a gyárból. Küszöbök és egyéb leszedett műanyag borítások ápolóval kezelve mentek vissza a helyükre. Hátsó ülésnél a fülek, amikkel oda kell csavarozni le voltak törve, így azokat visszahegesztettem. Szőnyeget felszedve hál isten nem ért meglepetés, rohadás nincs. Szerencsére a középkonzolig elő volt készítve a kábelezés, így abba csak be kellett dugni a hátsó komplett kábelköteget, és működött is. Kis extra, hogy a jobb hátsó ajtóhoz nem volt gyári kábelrész, így egy első ajtóhoz való került oda a B-oszlopnál lévő csatlakozó cseréjével. Illetve még annyi kis módosítást kellett eszközölni, hogy az ajtók összerakás után nem mindig zártak rendesen, ennek oka a kis hajlított drót, ami a zártól megy az úszóhoz. Kicsit áthajlogatva ez is jó (bal oldalt a gyári, jobbon a hajlított). Szerencsére ezen apróságok kivételével plug n' play működött a dolog.