- főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-06

A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-03

Húsvétra elértük az újabb olajcsere idejét. Ami cserélve lett:
-olaj Selénia Racing 10w60
-olajszűrő
-légszűrő
-légszűrőház
-pollenszűrő
-benzinszűrő
A légszűrőház cserére azért volt szükség, mert a régi fülei le voltak törve, a csavarokkal nem lehetett rendesen összehúzatni.

Km óra: 239625

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-12-27

Kicsit elmaradtam a blogolással úgyhogy most gyorsan behozom egy ömlesztett bejegyzéssel. Tehát időközben a kipufogó teljesen megadta magát így kapott egy újat katalizátortól hátrafelé, bár szerintem még hegeszthető lenne a régi, de egyelőre nem akartam időt tölteni vele, így egyszerűbb volt, aztán pár évig megint jó lesz. Volt gyertyacsere is, ez mint látszik a képeken rá is fért a gépre. Időközben jártam Marklarnál jó pár alkatrészért, amik előbb-utóbb be is fognak kerülni a helyükre. Az olajat csipegeti, de hát olvasva mások tapasztalatait, meg ahogy én közlekedem TS-nél ez normális. (Amúgy az Otto-motor felépítéséből adódóan mindig fog csípni kis olajat, mert ugye veszteségek mindig vannak...) Ja meg időközben megcsináltam a waxos csodamosást, majd kiderül volt-e értelme ;)

Km óra gyertyacserekor: 232365

>> EgyébAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-26

Eljött az ideje annak is hogy kicsit felkészítsem az autót télre. Vettem Georgetól egy szett téli gumit felnivel. Ez fel is került az autóra a hétvégén. Továbbá lefestettem a dísztárcsákat, amiket szereztem DeezLtől, mert kicsit karcosak voltak, helyenként padkázva, így jobban néznek ki. A nyári kerekeket pedig elküldtem kis felújításra. Lecseréltem az ablakmosót is fagyállóra, a hűtőközeg -22°C-ig jó. Beugrottam Marklarhoz egy ablaktörlő kapcsolóért, aminek jó az ablakfűtés kapcsolója, de az ablakfűtés még mindig nem működik, keressük tovább a problémát...
(Igen tudom kicsit koszos az autó, de hát napi használatban szolgál, meg ez most egy gyors útközben lőtt kép, majd lesz másik ha eljutok végre a waxoláshoz ;) )

 
>> AutóápolásAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-08

Ma volt egy kis időm lemosni az autót, így végre felkerülhettek rá a KUL-on vásárolt matricák, illetve egyik kedves barátomtól kaptam alfás szelepsapkákat, azokat is feltettem a gépre.

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-07

Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.

Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...

Km óra: 229283

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-29

Az utóbbi időben sikerült kapnom egy-két rondább kátyút és úgy éreztem nem az igazi az autó ezért elvittem futóműállításra. Megcsinálták, most megint jó. :)

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-03

1-2 hete elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom. Hiába nyomtam be tövig, nem sikerült egyesbe rakni, máskor meg jól működött, megint máskor meg össze-vissza
volt a fogáspontja. Fogyott a fékfolyadékból is, muszáj volt megnézetni. Mint kiderült a kuplungpedálnál lévő még gyári(!) munkahenger mondta be az unalmast. Ezt a váltónál lévővel együtt felújították, ha már szervizben volt az autó.

A szervizelés apropóján kiderült az is, hogy hova tűnik a szervóolajam. A szervószivattyú gumicsövén volt egy gombostűnyi lyuk. Ez is cserélve lett. Probléma úgy tűnik megoldva itt is.

Hosszas keresgélés után sikerült találnom egy balos kilincset. Igaz, hogy járt mellé egy komplett ajtó, de az meg jó lesz tartalékba. (A beszerelés utáni képen kicsit úgy tűnik, mintha elütne az autótól annak ellenére hogy színre fújtam, de ez csak a kosz miatt van, amit azóta természetesen eltüntettem.)
A kilincset magam tettem fel, a többit szerszám és tapasztalathiány végett az Alfa Veloce szervíznél csináltattam.

Km óra: 225710

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-22

Végre sikerült sort keríteni az autó hátuljának megcsinálására, már időszerű volt. Szombaton befért a szerelőhöz. Került bele:
- gátló
- lengőkarfelújító készlet
- ütköző gumibak
Szerviz után érezhetően javult az autó úttartása, végre nem dobálja a seggét, igazi kanyarvadász lett ;)

Ja egyébként bónuszként valahova eltűnt a szervóolaj. Néha volt csöpp az autó alatt, de nem rendszeresen. Múlt reggeli szokásos ellenőrzésnél észrevettem hogy a minimumszint alatt van, így vettem 1 liter Tutela GI/A-t. Pótoltam a hiányt, azóta nem fogyott belőle. Egyébként többi folyadékszint rendben van.

Km óra: 223299

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-14

Mivel az autót rádió nélkül vettem így került bele egy kis zenecsomag az alábbiakkal:
-Pioneer DEH1600UBG fejegység
-Mac Audio MPX2500 erősítő
-Mac Audio Fire mélynyomó
Beépítés közben rendbe tettük a kábeleket a rádiónál, mert elég ronda módon csokival volt megoldva a csatlakozó és a vezetékek összeköttetése. Ráadásul kiderült hogy az antennával valami nem jó, mert a csatlakozóig nem jut el rendesen a jel, így jelenleg az antennakábel funkcionál antennaként. Egyelőre a célnak megfelel, majd a későbbiekben utána lesz nézve ennek is. Egyébként a beépített dolgokkal eddig meg vagyok elégedve, illetve a Zárda utcai hifis boltot bátran ajánlom bárkinek, korrekt és jó minőségű munkát végeznek.