Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Rádugtam a Párducra a FES-t. A következőt dobta:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 86,35 %
Km-állás utolsó regen óta: 1056,2 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 937 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 515 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 0,00 % - AHA, szóval ezért kéri a cserét!!!
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km - 36.441 km a csere óta. Kb. 1.700 km óta sikít, tehát kb. 34.000-et mehettem volna egy olajjal.
Kilométer számláló: 94490,2 km
Következõ olajcsere távolsága: 0 km
Nullázás után:
Olajcserék száma: 4
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 94398,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Most legalább csend lesz.
Érdekes, hogy mennyire eltér a km érték az órától, az már 96.3xx-nél jár. Mintha egyre nőne a különbség.
Odaút: 1.130 km, 10,5 óra alatt (tankolással, matricavásárlással, kajával, kávéval)
Prága környékén (700 km a célig) egyszer csak közölte a Párduc, hogy cseréltessem le az olajat!
Egy kis olajoskanna villogott a kijelzőn, és egyre gyakrabban kérte, hogy menjek olajcserére.
Hmmm....
Nagyon úgy néz ki, hogy a legutóbbi olajcserénél (kb. 10ezerrel ezelőtt) a szervizszámláló lett kinullázva (az most 25ezret mutat), nem az olajcseréé.
Az olajé most érhetett nullára, és sikít.
Egyre gyakrabban. A végén már 3-5 km-enként. Mikor lesz vége?
Konzultáltam Csörivel, elvileg nem tilthatja le a motort, de már unom kinyomni a hibaüzenetet. Persze a kiolvasó kábelt a bolgár út után kitettem a csomagtartóból, így nem tudom nullázni :-S
update 05.03.:
Tényleg hisztis a Párduc, ma meg kiégett a jobb oldali tompított.
Biztos ami biztos, két izzót vettem este a szomszédos benzinkúton. Ha nem így lenne, tuti, hogy nem érnénk ki a városból és már a másik se világítana. Szóval kicseréltem, most jó.
Reggel indulhatunk haza :-)
update 05.04.:
Hazafelé szintén 1.150 km (10,5 óra) alatt végig olajat akart cseréltetni.
Mivel a nulla felé tendált a benzinszint jelző begurultunk itatni a Pókot az Agiphoz.
50,52 liter ment bele 705,7 km-re. Akárhogy számolom, ez 7,16 liter/100 km-re jön ki. Meglepően kevés :-))
Tankolásnál ismét felesben kapott E85-öt és 95-öst. Az első métereken lehetett érezni, hogy "alul" jobban megy. Kíváncsi vagyok a fejleményekre. (FRA, TRA hiba, fogyi, stb.)
Az elmúlt 843 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 93.883 km
- 1.332,33 óra menetidő (55,51 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,58% (Átlagban 95 perc/nap !!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.384,73 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,89 Ft/km
Ma szülinapomra - kicsit késve - megkaptam az Alfa zászlót :-)
Hatalmas, 1x1,5 méter. Már csak zászlórúd kell hozzá....
A próbaút és a vasárnapi kocsikázás során feltűnt, hogy az új csapággyal szerelt kerékagy jóval melegebb, mint a másik.
A szerelőműhelyben 44123 hsz alatt fel is vetettem a problémát. Úgy néz ki, hogy jól lett beszerelve. Akkor mi van?
Ma felemeltem a kocsit, hogy összehasonlítsam a két oldalt. Kézzel forgatva teljesen szabadon fut a kerék, semmi súrlódás sincs, még a fék se.
A másik (régi) oldalon viszont kicsit súrol a fék, úgyhogy szétkaptam, kipucoltam és rézpasztáztam a mozgó részeket.
Valamikor a kézifék kötelét is meg kell majd kenni...
update 2013.04.24.
Helyreállt a rend. 2x70 km autókázás után semmi melegedés, egyformán langyos mind a két oldali kerékagy.
Szerintem semmi baja sem volt, csak hisztizett egyet :-))
Tegnap sikerült csapágyat szereznem. A SKF-re esett a választás.
Ma kicseréltem, a csere menete:
- kocsit felemel, kereket leszed,
- féknyerget, betéteket leszed (nem célszerű kézifékkel rögzíteni a kicsit, mert ez a pont elég komoly feladat lesz úgy),
- kerékanyát kiteker (nehéz feladat, meg van húzva rendesen),
- régi agyat finoman lehúz,
- új csapágyat finoman feltesz (csak a belső gyűrűn nyomjuk),
- nagy alátétet visszarak,
- kerékanyát felteker és nyomatékra meghúz (a manual szerint 280 Nm-el),
- féket kitisztít, rézpasztáz, majd visszarak,
- kerék vissza, emelőről le,
- sört bont.
A régi csapágyból ki volt folyva a zsír, mintha folyékonnyá vált volna. Az anya és a tengely mintha be lett volna kenve olajjal.
Az újjal szabadon forog a kerék, a búgó hang eltűnt. Bár a próbaút után meleg volt a kerékagy, ami érdekes. Vajh mitől?
Ma délután hazafelé fordult át erre a számra.
Más a múltkor is feltűnt, hogy valami búg az országúton. Nem foglalkoztam vele, élveztem a nyitott tetőt.
A mai kocsikázás során már elkezdett piszkálni a dolog. Már az ősz során is hallottam néha, de anno a jobb első kerékre fogtam, ott cseréltem is a csapágyat. Tehát nem azt hallottam. Féltengelycsukló megint nem lehet, mert semmi baját sem találtam a téli szétszerelés során.
Vajon mi lehet? A sebességgel változik a hang, kinyomott kuplungnál is megvan. Csak csapágy lehet.
Aztán hazaérve végigtapogattam a kerékagyakat, és a jobb hátsóra majd odaégett az ujjam. Hmmm, a fék és a tárcsa hideg (mint a többi keréknél), a meleg csak a csapágyból jöhet.
Ezt a csapágyat viszont még a 2009 téli projekt keretében cseréltem. Ennyit bírt volna a kerékcsapágy? Alig több, mint 20 ezret ment.
Gyorsan szerezni kell egyet, hogy a hét végén megint lehessen kirándulni...
Festés megszáradt, tálca mehet vissza. Újabb évek várnak rá a világtól elzárva. (Az első kép az igazi szín, az utána jövők valamiért pirosak lettek a képen.)
A hegesztés helyett 3 db csavar került be. Tart masszívan. Műanyag tálca és akku vissza. Bekötés és kész.
Zárásul megtettük az idei első fedetlen körutat. 20 fok, napsütés, 50 km.
u.i.
Mint ahogy a 3. képen látható a kutyus még midig erősen érdeklődik a festés iránt :-))