Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-31

2012.12.29. Tisztogatás
2012.12.28. Indul a téli projekt
2012.12.20. Hazajöttünk
2012.12.01. Készül a téli szállás
2012.11.04. A szezon vége
2012.10.17. Gyűlnek az alkatrészek télire...
2012.10.07. Első nyomtáv helyreáll
2012.10.03. Scudetto
2012.10.02. Plexi szélfogó visszakerül
2012.10.01. Helyzetjelentés
2012.09.09. Akku és scudetto
2012.07.20. Helyzetjelentés
2012.07.20. Megjöttünk a Nagy Túra II-ről
2012.07.05-08. Felkészülés a Nagy Túra II-re
2012.06.29. Hátsó nyomtáv helyreáll
2012.06.09. Mindig van valami tennivaló...
2012.06.04. Új cipellők
2012.06.03. Felnipróba
2012.06.01. Ajtótömítés
2012.05.30. Felnivásárlás
2012.05.24. Szűz kulcs volt a Pókhoz!
2012.05.20. Mekkora is tank?
2012.05.04. Új klímakompresszor
2012.04.26. Klíma Part X+1
2012.04.25. Ajtópanel "Sofőrülés"
2012.04.22. Ajtópanel "Anyósülés"
2012.04.08. Kompresszor szétszerelés
2012.04.01. Tavaszi nagytakarítás
2012.03.26. Examiner rulez
2012.03.23. Olajcsere
2012.03.22. Km óra állás
2012.03.17. Hajjaj...
2012.03.16. 150.000 km
2012.03.16. Középkonzol
2012.03.10. Benzinszint kalibrálás
2012.03.09. Tartály kiürítés
2012.03.07. Légzsák hibatörlés némi nehézséggel
2012.03.07. Klímatöltés
2012.03.06. Klímakopresszor csere
2012.03.04. Bekerült a háló és waxoltunk
2012.03.02. Kis gubanc az ablakemelővel...
2012.03.02. Tetőimpregnálás
2012.03.02. Bal küszöb
2012.02.26. Jobb oldal
2012.02.26. Apró malőr
2012.02.22. Új küszöböt kaptunk
2012.02.19. Karosszériáshoz megyünk...
2012.02.19. Bontás a küszöbcseréhez
2012.02.18. Fékolaj csere és rozsda
2012.02.12. Szervóolaj csere
2012.02.05. Légszűrő csere, LED kísérlet
2012.02.01. Bevásárlás
2012.01.29. Remény...
2012.01.22. A legrosszabb rémálom valóra vált...
2012.01.22. Újra olaj a gyertyáknál
2012.01.21. Szélfogó Part IV.
2012.01.19. Szélfogó Part III.
2012.01.08. Szélfogó part II.
2012.01.06. Tetőjavítás
2012.01.05. Szélfogó projekt I. - Kalaptartó

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-29

Tekintettel arra, hogy reggel nem sikerült 36-os dugókulcsot kapnom, a mai nap a tisztogatás jegyében zajlott. Némi gázolajjal sikerült eltüntetni a féltengely gumiharang szakadás nyomait. Nem mondom, a kifröcskölt zsír nagyon jó anyag, fog rendesen.
A két évvel ezelőtti kék hemerájt festés gyakorlatilag ép, egy "sima" átfújás elég lesz. Ugyan úgy, mint a lengőkarok esetében is.
A féknyereg már más tészta. Ott nem úszom meg homokszórás nélkül.
Egyenlőre ennyi, folytatás jövőre.
A 2012-es évet lezárom.
BUÉK mindenkinek!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-28

Elindult a téli projekt, elkezdtem szétszedni az autót, de elakadtam. Nincs 36-os dugókulcsom, hogy a tengelyanyát letekerjem. Holnap veszek egyet, remélem lesz a barkácsboltban. Szóval a tervek:
- féknyereg festés,
- gumialkatrészek cseréje a fékben,
- kerékagy festés,
- kerékcsapágyak ellenőrzése, ha kell csere,
- féltengelyek ellenőrzése, ha kell csuklócsere,
- féltengely csuklók újrazsírozása,
- fékcső csere elöl,
- féktárcsa nem kopó részeinek festése hőálló ezüsttel,
- gólyalábak festése,
- generátor átnézés, ha kell felújítás,
- indítómotor átnézése, ha kell felújítása,
- ??
Tény, hogy valami morog a jobb első kerékben. Vagy a csukló, vagy a csapágy. Az előbbi a valószínűbb, mert azon volt elszakadva a gumiharang és anno Dunaújvárosban ez viselte a motor súlyát.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-20

Elkészült a "kisgarázs", a Pók leendő szálláshelye. Mivel ma kisütött a nap és a locspocsot felszárította az útról, hazagurultunk.
Hat hete nem volt beindítva a motor, mégis pöcc-röf. Kétszer nem fordult át a főtengely és már járt a motor.
Mivel minden kinti út fehér a sótól, a legrövidebb úton jöttünk haza.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-18

A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.

Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-09

A múlt hét végén megjött a bontott garázskapu. Amíg a héten nem voltam itthon, elkezdték a beépítését a régi nyári konyhába. A falat kibontották, az áthidalókat beépítették az iparosok. Most "köt". Remélem a héten elkészül, és akkor a Pók beköltözhet. Itthon tudja a téli álmát aludni.

update 2012.12.03.
Mire hazajöttem fényképezni berakták a kaput és körbe pucolták. Annyira meglepődtem, hogy elfelejtettem fényképezni :-)

update 2012.12.08.
Beszereztem az új garázs elektromos rendszerének néhány elemét (biztosíték doboz, 3 kismegszakító, neon lámpa a plafonra, kapcsoló hozzá, egy dupla konnektor, elosztó doboz, és némi vezeték), és elkezdtem a rendszer építését. Áram már van a tiplik befúrásához, de még csak ideiglenes. Ha a tiplik bent lesznek, akkor kezdődhet a véglegesítés. A 30W-os neont is bekötöttem ideiglenesen, de elég kevéske a fénye. Még vagy 3 kéne...
Folytatás holnap.

update 2012.12.09.
Elkészült az elektromos rendszer. Van a neon a plafonon (Nem is olyan gyenge, fentről határozottan elég a fénye.), három kismegszakítónk a három fázishoz, és egy dupla konnektorunk.
Takarítás keretében 5 talicska cucc kiszállítása (fát tároltunk eddig itt) és a falak söprése.
A kályhát sajnos nem tudtam beüzemelni, mert a kürt rövid.
Ja, és lefúrtam a hengerzárat a kapuról, mert nem kaptam hozzá kulcsot. Beugrott egy új hengerzár.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-08

Ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez. Mire megvakargattuk "Pista" buksiját már a levegőben is volt a Párduc.
A csapágy könnyen lejött, de furcsa, hogy mennyire rozsdás volt. Az utolsó két képen egy nemrégiben kiszerelt 156 hátsó kerék csapágy van az enyém mellett. Jól látni az eltérő rozsdásodást.
Szintén meglepett, hogy maga a kerékagy alumínium.
Hazafelére helyreállt a CSEND. Újra hangtalanul suhant a Párduc.
km óra állás: 79.104 km

u.i.
Aki nem tudná, Pista a szerviz cicája. Képet a személyiségnek védelme miatt nem teszek fel róla. (Meg amúgy sincs.)

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-05

Megérkeztek az új téli cipelők. Conti TS830, DOT 3012, cseh gyártás.
Felkerültek.
Furcsa vele az autó, érezni a pár mm-el magasabb bordákat. Kicsit "maszatosabb" a kormányzás, és zajtalanabbul gurul.
Most már egyértelműen hallani a kerékcsapágyat.
km óra állás: 78.990 km

A leszedett gumik közül kettő a kopásjelzőn van, de kettőben még lett volna pár km.
Kicsit elgondolkodtam, hogy mi a biztosíték arra, hogy a jó áras használt gumik nem hasonló okok miatt lettek 5-6 mm-es bordával leszedve? Semmi. Aki meg felteszi nem tudhatja, hogy épp orosz rulettet játszik saját, szerettei és mások életével...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-04

Ma egy ambuláns vizsgálat erejéig meglátogattuk Csörit. A kocsit felemelve és a kerekeket kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy a bal hátsó kerék furcsa hangokat ad. Beülve, meghallgatva még egyértelműbb lett. Hogy idézzem:
- tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak
Köszönjük Bulgária!
(Mi lett volna, ha 18" vagy 19"-os kerékkel??)

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-03

Meglátogattam a gumisomat, hogy megszakértse a helyzetet. Jó és rossz hírek is vannak.
- A felniket nem érte kár. A gumis szerint nagyon jó anyagból lehetnek.
- A gumikon (mind a négyen) látni, ahol megütötte a perem a futófelületet. Ezen a ponton, kicsit "laposabb" a gumi. Nem vészes, de látni ahogy a kiegyensúlyozó gépen forgás közben változik a sugár.
- A legrosszabb, hogy elérték a téli kopásjelzőket. Kb. 32e km-t mentek. Jó csapaton ne változtass felkiáltással meg is rendeltem egy ugyanilyen garnitúrát. Csütörtökön itt van.