Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Mivel a nulla felé tendált a benzinszint jelző begurultunk itatni a Pókot az Agiphoz.
50,52 liter ment bele 705,7 km-re. Akárhogy számolom, ez 7,16 liter/100 km-re jön ki. Meglepően kevés :-))
Tankolásnál ismét felesben kapott E85-öt és 95-öst. Az első métereken lehetett érezni, hogy "alul" jobban megy. Kíváncsi vagyok a fejleményekre. (FRA, TRA hiba, fogyi, stb.)
Az elmúlt 843 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 93.883 km
- 1.332,33 óra menetidő (55,51 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,58% (Átlagban 95 perc/nap !!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.384,73 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,89 Ft/km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053228t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053229t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053230t.jpg)
Ma szülinapomra - kicsit késve - megkaptam az Alfa zászlót :-)
Hatalmas, 1x1,5 méter. Már csak zászlórúd kell hozzá....
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053227t.jpg)
A próbaút és a vasárnapi kocsikázás során feltűnt, hogy az új csapággyal szerelt kerékagy jóval melegebb, mint a másik.
A szerelőműhelyben 44123 hsz alatt fel is vetettem a problémát. Úgy néz ki, hogy jól lett beszerelve. Akkor mi van?
Ma felemeltem a kocsit, hogy összehasonlítsam a két oldalt. Kézzel forgatva teljesen szabadon fut a kerék, semmi súrlódás sincs, még a fék se.
A másik (régi) oldalon viszont kicsit súrol a fék, úgyhogy szétkaptam, kipucoltam és rézpasztáztam a mozgó részeket.
Valamikor a kézifék kötelét is meg kell majd kenni...
update 2013.04.24.
Helyreállt a rend. 2x70 km autókázás után semmi melegedés, egyformán langyos mind a két oldali kerékagy.
Szerintem semmi baja sem volt, csak hisztizett egyet :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053121t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053122t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053123t.jpg)
Tegnap sikerült csapágyat szereznem. A SKF-re esett a választás.
Ma kicseréltem, a csere menete:
- kocsit felemel, kereket leszed,
- féknyerget, betéteket leszed (nem célszerű kézifékkel rögzíteni a kicsit, mert ez a pont elég komoly feladat lesz úgy),
- kerékanyát kiteker (nehéz feladat, meg van húzva rendesen),
- régi agyat finoman lehúz,
- új csapágyat finoman feltesz (csak a belső gyűrűn nyomjuk),
- nagy alátétet visszarak,
- kerékanyát felteker és nyomatékra meghúz (a manual szerint 280 Nm-el),
- féket kitisztít, rézpasztáz, majd visszarak,
- kerék vissza, emelőről le,
- sört bont.
A régi csapágyból ki volt folyva a zsír, mintha folyékonnyá vált volna. Az anya és a tengely mintha be lett volna kenve olajjal.
Az újjal szabadon forog a kerék, a búgó hang eltűnt. Bár a próbaút után meleg volt a kerékagy, ami érdekes. Vajh mitől?
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053043t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053044t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053045t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053046t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053047t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053048t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053049t.jpg)
Ma délután hazafelé fordult át erre a számra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000053/0000053025t.jpg)
Más a múltkor is feltűnt, hogy valami búg az országúton. Nem foglalkoztam vele, élveztem a nyitott tetőt.
A mai kocsikázás során már elkezdett piszkálni a dolog. Már az ősz során is hallottam néha, de anno a jobb első kerékre fogtam, ott cseréltem is a csapágyat. Tehát nem azt hallottam. Féltengelycsukló megint nem lehet, mert semmi baját sem találtam a téli szétszerelés során.
Vajon mi lehet? A sebességgel változik a hang, kinyomott kuplungnál is megvan. Csak csapágy lehet.
Aztán hazaérve végigtapogattam a kerékagyakat, és a jobb hátsóra majd odaégett az ujjam. Hmmm, a fék és a tárcsa hideg (mint a többi keréknél), a meleg csak a csapágyból jöhet.
Ezt a csapágyat viszont még a 2009 téli projekt keretében cseréltem. Ennyit bírt volna a kerékcsapágy? Alig több, mint 20 ezret ment.
Gyorsan szerezni kell egyet, hogy a hét végén megint lehessen kirándulni...
Festés megszáradt, tálca mehet vissza. Újabb évek várnak rá a világtól elzárva. (Az első kép az igazi szín, az utána jövők valamiért pirosak lettek a képen.)
A hegesztés helyett 3 db csavar került be. Tart masszívan. Műanyag tálca és akku vissza. Bekötés és kész.
Zárásul megtettük az idei első fedetlen körutat. 20 fok, napsütés, 50 km.
u.i.
Mint ahogy a 3. képen látható a kutyus még midig erősen érdeklődik a festés iránt :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052708t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052709t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052710t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052711t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052712t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052713t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052714t.jpg)
A gondolatot tett követte. Lefúrtam a hátsó tartó 3 ponthegesztését. Összerakáskor 3 csavarral lesz pótolva.
A tartót és a helyét drótkorongozás után sima alapozó festékkel fújtam le. A tálcáról sajna elfelejtettem képet készíteni.
Holnapig szárad, aztán összerakom.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052688t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052689t.jpg)
Mivel már két napja nem esett a hó, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. Felkerültek a nyári kerekek.
Csak egy apró homokszem került a rendszerbe. A másik gyári felni Alfás kupakja nem passzol az új felnibe. Valahonnan szerezni kell.
Óra állás: 89.630 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052592t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052593t.jpg)