Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-01

Hazaértünk. Összesen 2.394 km-t tettünk meg.
Életem legunalmasabb útja volt. Olyan tempóval ami nem Alfához méltó. (országút 80 - pálya 120 - nem beszélve a rengeteg korlátozásról)
Ehhez járult még:
- Belgrádig szinte semmi látnivaló sincs. (1. kép másfél órán keresztül)
- A kénes üzemanyag okozta kérdés, hogy mit tett tönkre? (11,5 liter ment bele) Egyenlőre úgy néz ki, hogy megúsztuk. Amint friss nyálat (Shell) kapott helyreállt a fogyasztás és a motorhang. Hazafelé már semmit sem lehetett érezni.
- A rettenetes utak. Minden idegszállal a kátyúkat kell lesni. Bulgáriában a felező vonalon láttam kb. fél méter mély, 30 centi széles és 2 méter hosszút is. Kátyúban kitört kerekű kamiont is a szembe sávban. Mégpedig 1 (!) számjegyű főúton!!!! Nem beszélve a 8-10 centis lépcsőről ugyan ezen, a 4 sávos részen. Hiába mentem 80-al, 4 fémes csattanás. A gumikon (peremvédősek) nem látok semmit, a felniken sem. Holnap elviszem a gumishoz. Az első kerékcsapágyak viszont tuti kukása lettek. De lehet, hogy a hátsók is. Ez így még a kisebbik gond, mert haza tudtunk jönni, de az a bizonyos zabszem onnantól (1.600 km volt még) végig a ott volt a bizonyos testrészemben.
- A rendőrök jól láthatóan mindkét országban a külföldiekre vadásznak. A helyiek emiatt nem is foglalkoznak a szabályokkal. Simán előzgetik a rendőrautókat is.
- Kutya, macska, (tehén, lovas kocsi, vagy akármi), bárhol, bármikor megjelenhet Bulgáriában az utakon. Nem is igazán értem, hogy hogyan úsztam meg, hogy egyet elüssek. (Az utolsó kép az autópályára rávezető főúton készült, remélem kivehető a lovas kocsi.)
Pozitívumok:
- A bolgár sörök kiválóak! (pl. Kamenitza, Zagorka)
- A "Mastika" nevű ánizspálinkájuk (47 fokos) kiváló!
- Az emberek mindenütt nagyon barátságosak.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-28

A meló miatt, tegnap és ma (meg holnap és holnapután) a helyi közlekedést próbálgattuk. Reggel 27 km oda és délután ugyanennyi vissza. Néhány tapasztalat:
- a nagy fekete terepjárókra és a német autókra itt sem szerelnek gyárilag indexet,
- országúton mindenki, aki a fenti autókkal megy ott előz, ahol éppen eszébe jut,
- a piros lámpa a fenti autókra tájékoztató jellegű,
- a városban nem látni rendőröket, holott az ide vezető úton mindenhol ott voltak,
- az útminőség rettenetes (Bp ehhez képest biliárdasztal)
- az új aszfalt is hepehupás (az uticélhoz 6 km max egy éves aszfalt vezet), szerintem a göröngyös útra mindenhol ráhúztak x centi burkolatot,
- lovaskocsi a 4 sávos úton természetes,
- a spontán kirakott 30-as táblák is (saccra évek óta ott vannak),
- az autók műszaki állapota (leszámítva a feketéket) "érdekes",
- rengeteg lerobbant autót vontatnak (egy 25 km-es útra legalább egy, de inkább kettő-három jut),
- nem mindegyik lámpa zöld színű, egy részük teljesen ki van fakulva, sárgás-fehér fénnyel világítanak,
- előszeretettel használnak telezöldet, ami 2x3-4 sávos utak kereszteződésében "érdekes".

A város szélén van egy Alfa szalon, holnap megállok pár kép erejéig,
Feltűnően sok Alfa van itt Plovdivban. 145-146 páros és főként facelift előtti 156.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-26

Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.

Hirtelen ennyi...

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-25

Elindultunk az első napra a magyar szakasz esett. 313 km Szegedig, pontosabban a Fehértói halászcsárdáig. Útközben kapott egy töltés VPower nyálat. Holnap további 770 km vár ránk.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-25

A bulgáriai túrára tekintettel megnéztem a Párduc lelki világát:

ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2012.11.25. 10:35:24
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
SW változat: 4242
Homologizációs szám: 9394M
Programozás dátuma: 11/16/2010

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

Akkumulátor feszültség : 12,238 V
Kilométer számláló: 74610,8 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Írások száma: 1
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 28,64 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 74530 km
Km-állás utolsó regen óta: 146,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 643 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 552 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 630,66 °C
Regenerálások teljes száma: 127
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 52,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 18500 km

Végül megnéztem, hogy hogyan dolgozik a korrekciós rendszer. Hidegindítás után mindegyik elindul és láthatóan teszi a dolgát.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-16

... ami végül nyári lesz. Ma elgurultunk Várpalotára Csörihez értük. A faterjával felpróbáltuk a Párducra, hogy a fék elfér-e. Nos elfér.
Király. Nem sok ilyen kerék gurul az utakon. Csöri szerint ez sosem volt széria kerék, mindig a "Lineaccessori" része volt. Ott ezek állnak róla:

"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-11

Egy ideje újra elkezdte bántani a fantáziámat, hogy a kormánygombok miért nem távirányítják a Blau 410BT rádiót. Holott mindent "tud" a rádió, akkor a kínálat "teteje" volt.
Ma nekiugrottam, és újra mértem minden csatlakozót a kormányillesztő rendszerben. Bekötések, csatlakozások jók. Ahol fesznek kell lennie, ott van, ahol nem kéne, ott nincs. Lehet, hogy mégis a rádió a hunyó?? Hála a gyártónak, a mai napig hozzá lehet jutni a neten a dokumentációhoz.
Meg is lett a titok nyitja:
"Anschluss Fernbedienung: - "
Nem távirányítható, gyárilag. Viszont a csatlakozójában van "remote" érintkező. Csak ezek szerint nem vezet sehová. Ezt az apróságot valahogy kifelejtették a hozzá adott papírokból és a használati utasításból...
Lehet, hogy lecserélem egy 320-asra. A dizájn ugyan az, az esztétika marad. A kihangosítóra, mint bebizonyosodott nincs szükségem. Legalább a Spider is kap egy új rádiót...

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-09

Ami lehet, hogy a végén a nyári kerék lesz.
Szóval, ma megrendeltem. Gyári, zsír új, és nem replika. A jövő héten megkapom :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-11-04

A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-11-02

A biztosítómtól jött egy levél, hogy az adóval együtt 29.xxx Ft lesz jövőre a díj.
Kicsit sokalltam, így nekiugrottam a netnek. Netrisk kb. ugyan ennyit dobott ki a jelenlegi biztosítómnál.
Következő lépésként a biztosítótól kértem közvetlenül ajánlatot. És lőn érdekes dolog.
22-nek némi föle jött ki az adóval együtt. Kb. 7 ezerrel kevesebb, mint a Netrisk-en.
Felét azonnal be is fizettem, pár nap múlva meg is jött az igazolás, hogy érvényes biztosításom van 2013.06.30-ig.