Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-06-07

Egy húzósabb német autópálya szakasz után nem akart elindulni a Párduc.
Tekerte, tekerte, de semmi...
Szerencsére nálam volt a csatlakozó és a laptop. Kiolvasva a következőt dobta:

READING ERROR CODES:
1: P0190 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0748 - Üzema. nyomás szabályozó (a nagynyomású szivattyú bemenetén)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo nem kapott jelet a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.

TORLI A TAROLT HIBAKODOT...

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

Érdekes. Azt írja, hogy lámpát is gyújtott, nos NEM. A lámpa nem világított.
A törlés óta újabb 1.200 km-t mentünk gond nélkül.
Most akkor mi van?

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-06-05

881 nap kellett, hogy a Párduccal elérjük a százezredik km-t.
Az út a számok tükrében:

- 1.407,63 óra menetidő (58,65 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,65 % (Átlagban 96,86 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 6.861,33 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,76 Ft/km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-30

Csöriéknél a kereket levéve nem kicsit meglepet, hogy a belseje milyen retkes. Csupa zsír és kosz keveréke. A helyzetet jobban megszemlélve kiderült, hogy a gumiharangot rögzítő bilincs elveszett. (Ennyit a haranghoz adott bilincsről.) A zsírt persze kidolgozta a centrifugális erő.
Jóska bá, gyorsan orvosolta a dolgot. Feltöltötte zsírral, és feltett egy új bilincset. Aztán meghúzta a többit is, mert anno nem húztam meg őket rendesen. Most már tartanak.
Utólag is köszönöm a szívességet.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-30

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…

u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-29

A mai menü:
- Kocsimosás
- Kárpit tisztítás - Würth Aktiv Clean belsőtér tisztító
- Gumiápolás - Tutela
- Waxolás - Sonax nano
- Ponyvatisztítás - mágikus henger

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-05-20

A tavaszi nagytakarítás jegyben műszerfal tisztítás, és bőrápolás volt a mai menü.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-14

Miközben a Párducra vártam, a szalonban megnézegettem a relikviákat. Találtam 25 Euróért egy táskát. El is hoztam...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-14

Ma délelőtt elkészült a párduc. Sajnos a szerelőtérbe nem lehet bemenni, így személyesen csak a végén tudtam konzultálni a szerelővel.
A hiba az egr (errefelé agr) hűtő házának repedése volt. Maga a repedés láthatatlan, csak nagyobb nyomáson nyílik szét, és engedi el a vizet.
Érdekesség, hogy mielőtt visszaadták lemosták a kocsit. Ingyen.
Maga az egész akció 332,20 Euróba került.
km óra állás: 97.202 km
A szervizesek szóltak, hogy nem ég a bal oldali tompított. Mondtam, hogy majd én kicserélem. Még a múlt héten égett ki a jobb Hamburgban, ott vettem is izzót. Most került be. Megint egy hét különbséggel égtek ki. Ja, Osram ment bele.
Hazafelé 760 km-en cseppnyi víz sem fogyott, pedig meg lett kergetve a Párduc. Szóval a műtétet sikeresnek nyilvánítom.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-13

Mivel a vízhiány az éjszaka során kissé nyugtalanított (no meg a Cartársak se nyugtattak meg túlzottan a fórumban), megkerestem a legközelebbi Alfa kereskedést. Az IWM Autohaus GmbH volt ez.
Felvázoltam a problémát, meg, hogy egy órán belül mennem kellene. Ha alkatrész kell, holnapra meghozhatják, reggel visszajövök.
Gyors diagnózist ígértek, mondván, hogy nyomás alá helyezik a rendszert és látni mindent.
A szerelő nem túl vidáman jött vissza, és erősen javasolta, hogy ne menjek sehová. Hogy idézzem, a nyomás alá helyezett rendszerből "placcs" elment a víz.
Holnap 8-ra itt a cucc, 9-10 között kész a kocsi. Zsír.
Már csak valami négykerekű kellene, amivel a tárgyalásra el tudok menni. A szomszédban lévő Avis kölcsönzőt ajánlották.
Így történt, hogy egy OFF-al járok holnap reggelig.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-12

Reggel indulás előtt körülnéztem a motorházban.
Kicsit a min alatt volt a hűtővíz szintje, töltöttem rá ioncseréltet. Ablakmosót is feltöltöttem, olajszintek rendben. GO...
Párszáz km napsütéses km után eszembe jutott a szint. Rövid szünet, és lőn meglepetés!! A kiegyenlítő tartály aljában alig lötyög valami. A motorházban folyásnak nyomát nem látni. Hová tűnt? No, mindegy, 5km a következő kút, ott kap vizet. Mire odaértünk már semmi sem volt a tartályban. Vettem 2 litert az ioncseréltből. Több, mint egy liter belement. Erre vettem még 3 litert.
Még 400 km tovább. Közben az idő is rosszra fordult. Viharos szél, szakadó eső, tengernyi jégeső, 8-12 fok. Mindez 3x egymás után.
Óvatosan haladva, 80-100km-enként megállva a vízszint változatlan. De nagyon furcsa, hogy a kupakot letekerve nincs túlnyomás a rendszerben. A hűtőbe vezető cső alig langyos, a hűtő gyakorlatilag hideg. Úgy néz ki, hogy a fűtés elviszi a motor által termelt meleget.
Aztán a szokásos német dugó, ráadásul kissé melegszik is az idő. Fél óra múlva alig van víz a tartályban. Túlnyomás most sincs, a hűtőbe vezető cső meleg. Majd egy liter ment bele. Újabb 25 km országút a végcélig, immáron napsütésben. Kb. fél liter fogyás.
A váltó tetején pirosas színű víz, a felette lévő dolgokon a víz nyomait látni.
Nagyon úgy néz ki, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor megy el a víz. Elsőre a hűtőbe vezető csőre tippeltem, de semmit sem látni rajta, mint ahogy sehol máshol...
Most mi legyen?