Cgo - főkép
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-11-22

2008.11.22, 132.327 km
Hideg reggelnek indult a mai nap, de reméltük, hogy kisüt a nap. Itt ott már kikukucskált a felhők közül, de nem vitte túlzásba. A matricát Győrben vettük meg, majd irány az M1. Nagyon kevés volt az autó, csak néhány román kamion miatt nem volt sima az út. Na meg az angol rendszámú audi s4, képtelen volt felfogni, hogy a belső sáv a lassú. Mikor harmadszor lassított ok nélkül kilencvenre, kénytelen voltam dudálni rá. Észbe kapott, GPS szerint 179-ig húztuk, de le akkor se ment a bal sávból. Egy fekete fokusz megelőzte jobbról, én ilyen nem teszek, ezért tempomat 110 és vártam, hogy eltűnjön. Tíz perc múlva újra utolértem, de szerencsére Törökbálintra vitt az utam, így nem kellett vele törődnöm. Törökbálintról Gazdagrétre vitt az utam, Onofrej Károly barátomnak vittem egy kis pénzt, amiért kaptam pár liter olajat és egy termosztatot. Viszont rossz pont: 156-ra nem tudtak hátsó ablaktörlőt adni. Az üzlet jól el volt dugni, de Garmin nélkül is megtaláltam volna, mert 4 darab 156-os parkolt előtte. Rögtön ki is szúrtam Erhardt autóját... Innen a Mamutba vezetett az utunk, olyan hideg volt, hogy kénytelenek voltunk venni egy kabátot az Évának. Most is kitippeltünk egy részt, amit átvizsgáltunk, az Erzsébet híd volt soron a Rudas fürdő ütött kopott épületével, a Sissi szoborral és a 60-as években újjáépített híddal. Ekkor null fok volt, de mínusz tíznek éreztük, ezért a fényképezés után Pestre hajtottunk. A Vörösmarty téren már javában folyt a karácsonyi vásár, kürtős kalács, forralt bor, friss kolbász... Mi egy forró gulyáslevest választottunk a Gerbaud házban. Budaörsön még megálltunk a Praktikerben egy gyors vásárásra, aztán irány haza. Nem is volt gond, míg az M19-en bele nem futottunk egy tükörjég szakaszba, egy szerencsém volt, hogy nem kellett fékezni, szépen le tudtam lassítani. Mintha Győrben szállt volna le a Télapó, minden fehér volt, havas és jeges. Megálltunk még az Árkádban, Éva valamit elfelejtett, de nem mehettünk be, mert a rend őrei éppen bomba után kutattak. A 14-es út újra tükörjég volt, max. 50-et tudtam kihozni az autóból. Minden gázadás vagy fékezés hatására ugyanis húszfelé szaladtak a kerekek és minden út az árokba vezetett. Nem volt mese, 3x lassabban kellett mennem, mint szerettem volna. A szlovák oldalon azután - ahogy kezdődött, úgy véget is ért a jégpáncél és végre normális tempóban tudtunk menni. Jó kis nap volt, de nagyon elfáradtunk.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-11-18

131760 km, 2008. november 18.
Reggel felébredtem és majdnem leestem az ágyról - 4 napja még 18 fokot mutatott a hőmérő, ma reggel pedig 3,5 nulla alatt. Ideje felgyorsítani az eseményeket. Mivel Ákos barátom a www.arspneu.sk cégben főnökösködik, sikerült soron kívül felrakatni a még szinte új Bridgestone Blizzak LM25 gumikat a Banditól vásárolt OZ Superturismo felnikre. A kiképzés miatt picit nagyobbnak látszanak az új felnik, remélem sok km-t lehúzunk majd együtt...

gumi felrakás 50 Sk / gumi
centrirozás 61 Sk / felni
Zn súly 180 Sk
mosás 30 Sk / felni
szelepcsere 30 Sk / felni

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2008-11-13

Hívott a Hugi, hogy nem indul a gépezet. Őszintén szólva azt se tudtam, hol kezdjem, ezért az elején kezdtem. Megnéztem az akkut is megrángattam a kábeleket. Láss csodát, egyszeriben minden ok lett.

Úgy néz ki, hogy a szerviz nem rögzítette a akkut és a sok mozgástól megtört a kábel. A hugi cseréltette, az egyik haverja csinálta ingyen.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-11-13

Legalább hússzor jártunk már Hofburgban, de valahogy mindig kihagytuk a Parlament és a Hofburg közötti kertet. Egyrészt a sok száz rózsa (minden tő más nemesítés), másrészt az itt talalható Sissi szobor volt az, amit szerettünk volna a gyűjteményünkbe tenni. Kihasználva az egyik utolsó meleg szombatot, tettünk egy kört és sült gesztenyét majszolva élveztük a történelmi épületek közötti bolyongást.

Később kigondoltuk, hogy ha már itt vagyunk, megnézzük a bécsi temetőt. Egyszer már voltunk benn, de utólag kiderült, hogy amit a temetőnek hittünk, az nem volt más, mint a temető bal szárnya, egy icipici rész a egészből. Valójában a temető hatalmas és még annál is nagyobb, benn tömegközlekedés van több megállóval és a kapuk között majdnem kilométeres a távolság. Ami engem illet, már régóta szerettem volna meglátogatni Beethoven sírját, de nem tudtuk, hogy fogjunk hozzá. Ezért elindultunk jobbról és megpróbáltuk a véletlenre bízni. 2 óra séta után olyan fáradtak voltunk, hogy feladtuk, illetve már sötétedni kezdett. Aztán kifele menet megnéztük az információs táblát, ahol a zenészek szépen meg voltak jelölve :) Körülbelül 2 perc múlva meg is találtam a sírt, Éva nem tartott velem, úgy elfáradt. Én meg örültem, hisz Beethoven mellett megtaláltam Brahms, Schubert, Strauss sírját is.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-11-13

Hetedik alkalommal az utobbi 7 hónapban. Picit olcsóbb a matrica, mélyponton a forint, viccesen olcsó gázolaj és lényegében minden olcsóbb lett. Ismét a Gerbaud-ban kötöttünk ki, ahol elcsíptünk egy húsz perces napsütést. Ennek ellenére örömmel fogadtuk a pincér által felkínált takarót.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-10-21

A szelepsapkák elunták az életüket, lecsavarodtak és elindultak világot látni. Vazze.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-10-15

A biztosító is észrevette, hogy 1 évesek vagyunk, balesetmentes kilométereim azzal hálálták meg, hogy felvitték a biztosítás árát. Ezt persze levélben tudatták is, csak éppen azzal nem számoltak, hogy mindent internet bankingon keresztül fizetek és az utóbbi 8 évben még a fizetéspapirom se bontottam fel, nem még a biztosítós számlákat. Aztán egyszer csak hívtak, hogy a 2408 Sk-s negyedévi díj helyett 2162 Sk-t fizettem be, ami kb. az anyagyilkos pedofil kategóriája és ha azonnal nem küldöm a pénzt, felmondják a szerződésem.

Mivel éppen a Maldív szigeteken heverésztem, fontosabb dolgom is volt, mint az Allianz alig kétezer forintja, mikor hazaértem, a papír ment a szemétbe. Úgyse értem, hogyan működik ez az egész, mert már 5. éve ugyanazt küldik - köszönjük a bizalmát, a bonusz +10%, ezért a végösszeg megint több. Minél nagyobb a bonuszom, annál többet fizetek, a Tamás az új Octavia Scout 2.0 TDI-re alig a felét fizeti, mint én. Szóval papír a szemétbe, ha felmondják, kötök máshol olcsóbbat. Sőt, felmondom a többi 4 biztosítást is. Basszus, még a Dubai és Maldív travel biztosítást is ezeknek fizettem...

Aztán nem aludtam jól, én már csak ilyen vagyok, amit meg kell fizetni, azt meg kell, így elkezdtem vizsgálódni és mit nem látok? Nem értem, ezt hogyan sikerült kilobbizniuk, de ha ez mindenben így működik... nem akarom tudni.

Szóval a 381/2001 törvény alapján ha nem fizetek, a biztosító felmondhatja a szerződést. Mivel az autós nem létezhet szerződés nélkül, még aznap kénytelen új szerződést kötni, az év maradék részére, de ezt csak azzal a biztosítóval kötheti meg, mellyel az utolsó szerződést kötötte. Fantasztikus. Persze a biztosító ilyenkor olyan összeget szab meg, amilyet akar. Ha valaki más biztosítóval kötne szerződést, az automatikusan érvényét veszíti. A büntetés nem biztosított autó esetén 100000 Sk, vagy majdnem 800 ezer Forint. Éljen a demokrácia, éljen a szabad választás.

Így hát szépen befizettem a maradék összeget és szorítok magamnak, nehogy úton legyen a felmondott szerződés. Na meg figyelem a postát, mert a jó törvényeknek ezzel nincs vége. A szerződést csak úgy bonthatom fel, ha előre szólok. Viszont akkor, mikor szólnom kell, még nem tudom, mennyit fogok legközelebb fizetni. Az utóbbi évek alapján azonban biztosan többet, így már holnap megírhatom a felmondást, nem veszítek semmit.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-09-13

Eljött az ideje, 14 és fél év után összeházasodtunk. A nagy eseményre a budai vár területén került sor, a Hilton hotel dominikánus kerengőjében. Míg más esküvők fénypontja a szép, díszes autó, addig a SW a Hilton garázsában pihent két ronda R8 között :) Erre a tulaj is rájöhetett, mert az audikat szépen letakarta...

Azért nem volt hiány Alfában, a hugom az arany 146-al jött, Milko meg a fekete 147-el :)

Hétfőn tovább folytattuk az autó nélküli életet - egy gyors Budapest - Schwechat esős rohanás után leparkoltam a reptéren és irány Dubai, ahol 3 napot töltöttünk, majd következett egy 7 napot látogatás a Maldív szigeteken. Dubaiban egy régi 156-ot láttunk, Male szigetén meg egy vadonat új rosso 147-et. A Boeing 777 nyomatéka után egész picinek tűnt az autó nyomatéka, egész furcsa volt 2 hét kihagyás után újra autót vezetni :)

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-08-25

126295 km-t mutat az óra, ami azt jelenti, hogy a 365 nap alatt 33375 km-t tettünk meg. A legnagyobb út természetesen a Gibraltár megmászása volt, hiszen alig 2 hét alatt csaknem 8000 km-t tettünk meg, a többség mégis a napi ingázás, 25-27 km-es szakaszok, mikor a guta ütögeti az embert - hacsak nem egy 156-ban ül.

Az egy év alatt alaposan megismertem az autót és gondolkodás nélkül kijelenthetem, hogy jó vásár volt és újra megvenném.

Üzemanyagra 654.313 Ft-ot költöttem, ami 6.3-as fogyasztást jelent (2119,63 liter gázolaj). Nem semmi. Ami viszont még több, az a szervizköltség, bizony 790.033 eltűnt a süllyesztőben. Összesen az egy év alatt 2 millió (1.999.824) Ft-ba került az autó...

Üzemanyag összktség: 654.313 Ft
Szervizdíjak: 790.033 Ft
Extra felszerelések: 17.110 Ft
Egyéb (blog): 329.598 Ft
Autópálya matrica: 90.189 Ft
Autóápolás: 21.143 Ft
KGFB: 64.860 Ft
Parkolási díj: 32.578 Ft (persze ez nem minden...)

Kilométerre átszámítva ez kerek 60 Ft / km.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 16V // 2008-08-07

2008. augusztus 6. - 125226 km

Alfa Szamosi:
Olajcsere saját olajjal, olajszűrő csere.
Első felső lengőkar szilentezés (élt 21573 km-t)
Első stabilizátorruddak szilentezése
Jobb hátsó keresztlengőkar csere
Kézifékkötél csere
Átvizsgálás
Bal első parkolólámpa izzójának cseréje (H6)

A kuplungkinyomásos-ugrálos dolgot nem sikerült megmutatni, így nem erőltettem.
A nívópálcánál picit folyik az olaj, ez túl nagy munka (2 napos), így máskorra hagytam.

Összefutottam Robival is, sajnos csak pár percre, pedig jó lett volna egy nagyobbat beszélgetni.