Az összetört tükörházat megstoppoltam, de így nem volt az igazi, nagyon csúnya is volt és nem is záródott rendesen a tükör. Megint András bácsi segített ki egy új tükörrel, sőt, meglepetésként színt is kapott a tükör.
A kőfelverődések miatt a fekete háromszöget is újra kell majd festenem.
2009. május 8, 145070 km
A vétel után teljesen boldog voltam, milyen jó a 156 fékrendszere. A 146 után úgy tűnt, bárhol, bármikor meg tudok állni. Ennek ellenére jól tudtam, hogy egyszer cserélni kell majd a fékeket, amit a Szamosiék is megerősítettek, 93.300 km-es állásnál rámutattak a nagyon vállas tárcsákra és félig elkopott betétekre. Az idő múlott, a km-es száma nőtt és valahogy nem akartak kopni a fékek. Senki nem akarta hinni, 50 ezer km után a tárcsák ugyanúgy vállasak a betét meg ugyanúgy 50%-os volt. Végül a hátsó betétek fogytak el elsőként. A négy tárcsát és a betéteket már régebben megvettem BotiGTA-tól, számomra teljesen ismeretlen dán márkáról van szó - NK. Az első fékcsövek olaszok, Erhardtól vettem, a fékolaj meg maradt a TOP4. A cserét András bácsinál végeztük el.
A bal hátsó porvédő ki van szakadva, ez majd egyszer cserélni kell.
Képek:
1. A fékcső is cserélve
2. Az első betétek még mindig egész jók, pedig 51ezret én raktam bele és félig el volt kopva, mikor az autót vettem...
3. Eredeti, gyári betétek hátul
4. Hátsó betétek - teljesen elkoptak
Jobb rendszámmegvilágító izzó csere + bal javítása középerős odacsapással. Végre nem ijesztget a műszerfalon a visszajelző.
2009.04.08.
Átkozom magam. Megint azt csinálom, amit nem kéne. Az utóbbi szerviz meggyógyította az összes futómű nyikorgást, aminek úgy örültem, hogy a koppanásnak, ami már a Kölcsey utca végében fékezéskor hallatszott, nem tulajdonítottam jelentőséget. Vissza kellett volna mennem. Először csak indulásnál, fékezésnél, most már menet közben is koppanik vagy inkább kattanik valami. Mint amikor összecsap két merev alkatrész, mert kiesett közülük a gumi tömítés. Az alsó lengőkar adta meg magát? Esetleg a féltengely? Néha középről hallom a koppanást, néha egész oldalról. Éles kattanás...
2009.04.24.
Most már tényleg nem bírtam tovább, mentek a találgatások, hogy féltengely, alsó lengőkar, féknyereg, kipufogó vagy éppen egy rossz hegesztés pattog és mindig azt vártam, mikor esik ki alólam az autó. Ócska egy érzés.
Este 9-kor bevett a márkaszerviz, és 10 perc múlva álltak is ki az autóval. Valami módon mindkét oldalon kiszakadt az alsó lengőkar menete, így szabadon csapkodott fel-le. Kapott felülről egy kontrát és minden OK. Remélem ez egy szokványos megoldás, nem rajtam tesztelik. Ezen kívül az hátsó fékbetétek is kopoghatnak, mert ide oda lötykölődnek. Szerencsére már megvettem az új fékeket, alig várják, hogy felkerüljenek.
A "javításért" 5,80€-t fizettem :)
Mivel a hátsó ablaktörlő gumijának cseréje csak arra volt jó, hogy ne karcolja az üveget, arra viszont nem, hogy rendesen töröljön, vettem Erhardtól egy új, Champion márkájú ablaktörlőt. A csere fél perc volt.
Bécsben a Shopping City Sud elején felfedeztem a Maserati és Ferrari szalont, elvittem az Alfát, nézze meg, milyen családba is születhetett volna, ha pár kilométerrel hamarabb rakja le a gólya.
A Ferrarik közül főleg pár régebbi típus tetszett, az újaknál inkább a Maseratik körül forgolódtam. 120 ezresért már egész jó állapotú 3 évest lehet kapni :)
628 nap kellett, hogy a 50000 km-t együtt elguruljunk, ami napi 80 km-nek felel meg. 1,67 milliót költöttem a javításra, ami 33 Ft/km. 25x voltam szervizben, vagyis minden 2000 km után. A legtöbb pénzbe a felnik és gumik kerültek - 383 ezresbe. De a nyakán liheg a futómű is, meg az 5 olajcsere se volt ingyen. A kuplungcsere szerintem felesleges volt, viszont volt sok drága ékszíj. Ezen kívül csak apróságok, de cserben csak 1x hagyott - a szakadt ékszíjjal nem mertem tovább menni.
Egészségedre barátom, remélem még egyszer ennyit lehúzunk együtt!
142090 km, 2009.03.25.
A múltkor megállapított stabilizátorrúd halállal még kihúztam volna a következő olajcseréig hátralévő négyezer km-t, a szakadt turbócsővel azonban elég kellemetlen volt a napi ingázás, minden pillanatban azt vártam, mikor megy el az autó ereje. Így inkább bejelentkeztem a Szamosi szervizbe.
Reggel 5.45 ébresztő, becsomagoltam a motorvédő tepsit a csomagtérbe és egy szégyenletes tempót futva alig 45 perc alatt Győrben voltam. Matrica vásárlás után újabb flúgos futam következett, 1 óra alatt Budakeszin voltam. 8.45-kor állítottam le a motort a műhely előtt.
Úgy számoltam, hogy fél nap lesz a stabrúd cseréje, de Norbi úgy dolgozott, mint a villám - alig kaptam észbe és húsz perc alatt kiszedte a régi rudat. Lecsó a másik 156-al nem volt ilyen szerencsés, ott teljesen berohadtak a csavarok. Alapos zsírozás után bekerült a gyári stabilizátorrúd és az új stabilizátorpálcák. Az összerakás is gond nélkül ment, még csak 11 óra volt, de készen is voltunk.
A turbócső cseréje számomra is apróság volt, Norbinak nem okozhatott gondot.
Az ajtók és a motorházfedél zárjának és pántjainak zsírozása végre eltüntette az ólajtós nyikorgást.
A következő lépés nem volt tervben, de... Már a múltkor megállapítottuk Andrással, hogy a féltengelyek az utolsókat rúgják. El is kezdtem a spórolást, hiszen a legjobb ajánlatom is majdnem 150.000 Ft volt. Szamosi János viszont tett egy érdekes ajánlatot - cseréljük ki csak a csillagokat, az a tapasztalat, hogy tízből kilenc esetben a féltengelynek semmi baja, csak a csillagok kezdenek lógni. Beleegyeztem. Ez az operáció már kicsit bonyolultabb volt, főleg a régi zsír eltávolítása a harangokból. A bal oldali harangban alig volt zsír, cserében volt ott nem kevés víz... A gyári bilincsek nem zárták le jól a harangokat és a zsírt kinyomta a motortérbe a vizet meg szépen lötyögtette a harangon belül - nem egy egészséges kombináció. A tisztítás után felkerültek a Vema gyártmányú csillagok, majd kapott friss Tutela All Star zsírt és a gumiharangok mindkét végére új bilincset.
Hazafele folytattam az ámokfutást, alaposan kikormoltam a rendszert. Tatabánya előtt a fékeket is teszteltem, a dombtetőn a kamionoknak tilos előzni tábla alól elém ugrott egy kamion a belső, harmadik sávban. 190 -> 90 lassulás volt, elég gyenge minőségben, kéne már az új fék...
Az egész út 396 km lett, 3:45 alatt. Győrben tankoltam 254 Ft-ért kerek 60 litert.
Stabilizátor rúd és pálcák 43000 Ft
Csillagok 32000 Ft
Turbócső 26650 Ft
Munkadíj 40000 Ft
Ha már ilyen szerelős napom volt, megjavítottam a zörgő ablakemelő gombot is. Vettem ugyan tíz EUR-ért a tatai bontóban új gombot, de az nem passzolt a más foglalat miatt, így megfigyelés és tömítés lett a megoldás.
A gondlistám a márciusi javítások után:
- hatso ajtok egyik naprol a masikra elkezdtek ugy nyilni, mint az olajto, minden pillanatban varom, hogy kirohan par kover diszno (hatarolok?)
- alig 45000 km utan doglodni kezdett az ekszij (meg gondolom valamelyik gorgo)
- futomubeallitas
- lampak beallitasa
- az elso fektarcsak kukasak
- mindket feltengely haldoklik, lotyog es kotyog...
- az elso stabilizator es a kutyacsontok lassan cseresek
- a turbo picit ereszti az olajat
- a nivopalcanal gyongyozik az olaj
- a lengescsillapitok lassan cseresek (meg talan a torony is)
- lassan itt a muszaki + zoldkartya ideje
- a nyari gumik mennek a kukaba
- a nyari felniket gorgoztetni kell
- a jobb tukrot szinre kell fujni
- az elso utkozot picit meg kell javitgatni
- az ablakemelő gomb minden gyorsításnál razonál
Kérdéses dolgok:
- hatso ajtok foliazasa
- polirozas
- tolatasnal, alaszedett kormanynal kattogas (mar 3 hete nem hallottam)
- alapjaraton neha ugralas (a motortarto bak csereje ota mar nem olyan veszelyes, kinyomom a kuplungot es abbahagyja)
- neha 1700-1800-as fordulaton betorpanas
- a termosztatcsere ellenere 82 korul all a mutato
- a jobb elso muanyag kerekdob lyukas, jo lenne cserelni