Eljött az ideje, 14 és fél év után összeházasodtunk. A nagy eseményre a budai vár területén került sor, a Hilton hotel dominikánus kerengőjében. Míg más esküvők fénypontja a szép, díszes autó, addig a SW a Hilton garázsában pihent két ronda R8 között :) Erre a tulaj is rájöhetett, mert az audikat szépen letakarta...
Azért nem volt hiány Alfában, a hugom az arany 146-al jött, Milko meg a fekete 147-el :)
Hétfőn tovább folytattuk az autó nélküli életet - egy gyors Budapest - Schwechat esős rohanás után leparkoltam a reptéren és irány Dubai, ahol 3 napot töltöttünk, majd következett egy 7 napot látogatás a Maldív szigeteken. Dubaiban egy régi 156-ot láttunk, Male szigetén meg egy vadonat új rosso 147-et. A Boeing 777 nyomatéka után egész picinek tűnt az autó nyomatéka, egész furcsa volt 2 hét kihagyás után újra autót vezetni :)
126295 km-t mutat az óra, ami azt jelenti, hogy a 365 nap alatt 33375 km-t tettünk meg. A legnagyobb út természetesen a Gibraltár megmászása volt, hiszen alig 2 hét alatt csaknem 8000 km-t tettünk meg, a többség mégis a napi ingázás, 25-27 km-es szakaszok, mikor a guta ütögeti az embert - hacsak nem egy 156-ban ül.
Az egy év alatt alaposan megismertem az autót és gondolkodás nélkül kijelenthetem, hogy jó vásár volt és újra megvenném.
Üzemanyagra 654.313 Ft-ot költöttem, ami 6.3-as fogyasztást jelent (2119,63 liter gázolaj). Nem semmi. Ami viszont még több, az a szervizköltség, bizony 790.033 eltűnt a süllyesztőben. Összesen az egy év alatt 2 millió (1.999.824) Ft-ba került az autó...
Üzemanyag összktség: 654.313 Ft
Szervizdíjak: 790.033 Ft
Extra felszerelések: 17.110 Ft
Egyéb (blog): 329.598 Ft
Autópálya matrica: 90.189 Ft
Autóápolás: 21.143 Ft
KGFB: 64.860 Ft
Parkolási díj: 32.578 Ft (persze ez nem minden...)
Kilométerre átszámítva ez kerek 60 Ft / km.
2008. augusztus 6. - 125226 km
Alfa Szamosi:
Olajcsere saját olajjal, olajszűrő csere.
Első felső lengőkar szilentezés (élt 21573 km-t)
Első stabilizátorruddak szilentezése
Jobb hátsó keresztlengőkar csere
Kézifékkötél csere
Átvizsgálás
Bal első parkolólámpa izzójának cseréje (H6)
A kuplungkinyomásos-ugrálos dolgot nem sikerült megmutatni, így nem erőltettem.
A nívópálcánál picit folyik az olaj, ez túl nagy munka (2 napos), így máskorra hagytam.
Összefutottam Robival is, sajnos csak pár percre, pedig jó lett volna egy nagyobbat beszélgetni.
A rendezvényt a www.alfaclub.sk rendezte a Pezinok közelében (Pezinská Baba, szlovák hegyi versenyek egyik fő helyszíne). A paddock kapuit augusztus 2-án az Alfa Romeo márkának nyitották meg. A támogató ezúttal az 5. és legújabb szlovák márkakereskedés, az Auto Valuesek (http://www.valusek-alfaromeo.sk) volt, akik több modellt is magukkal hoztak, volt 159 SW, 159 V6 3.2, 147, Spider és ha nem törték volna össze, akkor lett volna Brera is. Picit reméltem, hogy megjelenik a MiTo, de arra még 1 hónapot várni kell.
Fél órás késéssel, 10.30-kor érkeztem meg, de semmiről nem maradtam le. Először is megismerkedtem pár emberrel, akikkel már nagyon rég leveleztem, de soha nem találkoztunk. Tomas Neuschl az alfaclub.sk ill. az autoalfa.sk "tulajdonosa" elhozta a fekete 156-ot és bemutatót tartott a MiTo felnikből, ezeket most kezdte árulni a Mille Miglia felnik utódjaként. Allen Dimov-ot még mint 155 tulajdonost ismertem meg, most ugyan offos autóval jár, de a fiával sikerült egy GTV 2000-et nagyon szép állapotba hozni. A srác teljesen fanatikus, fejből szórja az autó minden alkatrészét. Maros-ban az tetszett meg, mennyire komolyan vette a szlalomot, gumihőmérsékletet mért, motort hűtött, kesztyűt húzott - és meg is nyerte a kétliteres 147-el.
Egy pillanatra megállt egy piros 156 SW is fehér csíkokkal, majdnem hasra este, egy éven át könyörögtem, hogy vigye már el valaki a bazárból, mert kénytelen vagyok megvenni. Nem akartam ugyanis első generációs Selespeedet, de maga az autó nagyon tetszett. A vicc az, hogy a megismerkedésünk után kiderült, hogy a sráccal fél évig leveleztem, neki is aranybarna 146 volt... Kicsi a világ, nagyon kicsi.
Végre összefutottam a márkakereskedések kedvencével is, aki miután rájött, hogy beszélek angolul, megnyílt előttem és jókat dumáltunk. Az Alfa Romeo a kedvence, de ezt látni is lehetett. Jelenleg 4 Alfája van, 147 GTA fehér gyöngyfény, tetőablak, ... 159 3.2 V6, Spider és még egy, a találkozóra a 147-el jött el, amit éppen árul. Hát a 4 éves autó fantasztikus állapotban van, valaki jól fog vele járni. A motortérből enni lehetne, a belső csillog és kívülről hibátlan. De a törődésnél sokkal jobban megfogott a fehér szín. Ha azt mondja valaki fehér, akkor A4-es papírra, fogsorra, falra asszociál az ember. De ha azt mondja, fehér gyöngyházfény, akkor ezentúl beleborzongok. Nagyon régóta nem fogott meg semmi ennyire, mint ez szín, ahányszor az autó közelébe értem, felálltak a kezemen a szőrök és megborzongtam. Nem is tudom szavakba önteni ezt a színt, a napsugarak törését, a simogatóan meleg és gőgösen hideg kavalkádot.
A többiekről talán inkább semmit, voltak zöld féknyergek, audis lámpák, szegecselt küszöbök és unatkozó pofák.
Ezúttal is volt Alfa Romeo Ki mit tud, 11 kérdésből 10-et tudtam, egyet tippeltem. A jutalmam a 4. képen látható :)
Összességében 4-5 órát töltöttem el a szlovák Alfások között és nagyon jól éreztem magam.




2007. július 30. 124660 km
Elment az ereje, nem megy a turbo... Érdekes kis jelenség, az autó 2600-ig szinte semmit nem lépett, majd megindult, mint a vaddisznó, a fogyasztásmérő majdnem kiakadt, volt úgy, hogy 11-12 litereket írt ki. Ezen kívül a leállításkor mintha tovább pörgött volna a motor 1-2-t, zajosan és csörögve állt le.
A márkaszerviz az erőtlenségre úgy van programozva, hogy robot is lehetne ott az ember helyett, rögtön LMM csere, száz ezresből betakarható. Én inkább addig turkáltam a motortérben, míg meg nem találtam (Attie segítségével) az elhasadt turbóérzékelő csövet. Rohadt egy megoldás, nem értem miért nem lehet az alumínium csövet görbíteni, hogy a gumicső ne kanyarogjon feleslegesen, nem is csoda, ha idővel megtörik. Ezúttal nem telefonáltam, hanem elmentem a márkaszervizbe, a csövecske ára 42 EUR plusz adó és 3 napon belül itt lehet. Megköszöntem és inkább a helyi meteorban vettem egy üzemanyagcsövet és bilincset. Bilincs azért kellett, mert a cső egyik vége 3, a másik 5 mm-es, nehogy egyszerű legyen a világ. Az egész csere csak alulról végezhető el, ezért negyven perc kellett rá - nincs se emelőm, se profi szerszámom, a motorvédő műanyag leszedése a legigényesebb rész.
A csere után az autóban újra feléledt a vaddisznó :)




2008. július 12.
A sofor elotti reszbol teljesen eltunt az aram. A ventilator, radio, veszjelzo megy, de tole balra semmi, se a mutatok, se az index, se a lampak, semmi. Az auto mukodik, a motor jar, a biztositekok rendben vannak. Irany a szerviz.
2008. julius 4.
www.autoimpex.sk - kiderult, hogy a SERVICE 15A-os biztos szallt el. Csere utan minden OK. 920 Sk.
2008. julius 6.
ismet elszallt a biztositek. A csere utan elforditom a kulcsot es 2 másodpercen belul ismet elszall a biztositek. Kb. 10 biztositek felaldozasa utan feladom, irany vissza a szervizbe.
2008. julius 7.
A ventilator releje volt zarlatos, ugy nez ki beazott. A csere utan minden mukodik.
2800 Sk.
Az autó új tulajdonosa a hugom lett, így teljesült a vágyam, hogy családban maradt az autó, a másik oldalon eléggé nagy felelősség. Számára az autó tökéletesnek bizonyult, de a háborús sérülések nagyon zavarták (éljen augusztus 20), ezért a www.kokoska.sk cég közreműködésével megcsináltattuk a tetőt, 5. ajtót és a kilincset.
Az eredmény egész jó lett és az autó visszanyerte a formáját.




Mindkét végén beszakadt a régi gumi és nagyon ráfeküdt az üvegre, aminek az lett a vége, hogy teljesen összekarcolta az üveget a kar. Mivel nem volt időm megállni a márkaszervizben és a benzinkúton megláttam 170 Sk-ért két univerzális gumicsíkot, 1 perc alatt gumit cseréltem. A maradék gumit harapófogóval levágtam. Nem a legjobb megoldás, mert a felső harmadban picit eláll és nem töröl tisztára, de jobb, mint a régi karcolós.