Minden pályanap alkalmával vittem magammal egy 1 kg-os tűzoltópalackot, de nem volt fix helye. Maradék anyagból most csináltam neki egyet az utasoldali ülés sínjének a felfogatási pontjára. Így most az ülést nem lehet teljesen előrehúzni, de arra eddig sem volt igény. Viszont az autón kívülről nem is látszik a palack, de mégis könnyen elérhető a vezetőülésből is. Soha ne kelljen használni, de nyugodtabb vagyok ha van nálam.
Az autó súlya kb 1.2 kg-al nőtt.
Az első futómű felől néha "roppanást" lehetett hallani elindulásnál és megállásnál. Fórumokon olvastam, hogy a pályanapos autóknál érdemes a csavarokat rendszeresen ellenőrizni. Mivel már kerékcsavarnál előfordult nálam is olyan hogy lelazult, ezért elkezdtem a futóművet is átnézni. Végül annak ellenére hogy minden nyomatékra volt húzva, a segédkeret két csavarján kellett húzni, a váltó felőli tartóbaknál találtam laza csavart és a jobb oldali alsó lengőkar egyik csavarja volt laza. Ezt nem úgy kell érteni, hogy ki akart esni, csak annyi hogy nem volt nyomatékon és kicsit kellett húzni rajtuk. Ez viszont elég volt ahhoz hogy újra zajmentes lett az autó eleje.
A pályanapos PFC fékbetétek nagyon jól működnek, cserébe rengeteg fékport termelnek. Mivel a féltengely gumiharangok le voltak szedve és visszarakva jól teleraktam őket zsírral, ezért ezekből is szivárgott egy kis mennyiség. A fékpor és a féltengelyzsír elegye pedig annyira ráégett a felnire, hogy nem volt olyan felni tisztító ami levette volna. Sajnos nem pucoltam le minden pályanap után. Viszont már nagyon csúnyán nézett ki ezért brigéciollal sikerült lemosni a szennyeződést, de ez pedig oldotta a lakkot is. Elég csúnyán nézett ki, tehát újra kellett festeni és lakkozni. A korábbi lakk sima palackos egykomponensű volt, ami szerintem nagyon puha és sérülékeny. Most kevertettem a győri Piktor-ban 2K lakkot. Ez sokkal hamarabb megszáradt és érzésre sokkal keményebb is. Remélhetőleg tartósabb lesz.
A gyári GTA hátsó stabilizátor rúd 16mm-es, az Eibach 18 mm-es. A "soft" állásban az erőkar ugyanolyan hosszuságó, 205 mm. Ameddig az első nincs kicserélve, addig ezt fogom használni. "Hard" állásban 20 mm-el rövidebb az erőkar.
Lefestettem feketére hogy később ne legyen kifogás miatta.
Sikerült ebay-kleinanzeigenen találnom egy bontatlan szettet 372 EUR-ért. (új ára 460 EUR plusz posta körül van a legolcsóbb helyenek) A srác építeni akart egy pályaautót, de feladta, viszont ez már megvolt neki fél éve és a garázsban porosodott.
A stabilizátorokon voltak festési hibák, az eibach-tól ilyen szempotból jobbat vártam volna. Viszont maga a szett elég jól néz ki. Az első 26mm-es, a hátsó 18mm-es és 2 fokozatban állítható. Adták hozzá a poliuretán szilenteket is, amiknek szövet a belseje hogy ne nyikorogjanak. A speciális zsírt is mellékelték.
A klíma rendszer is szét volt szedve a felújítás során, ezért nem volt benne gáz eddig. Sikerült feltölteni és tartja a nyomást is. A hűtés hatásfoka a 40 C fokban nem olyan jó mint a 159esemben, de azért használható.
A lejárt covid-műszaki után csináltattam egy hivatalosat, bár nyáron nem nagyon használom ezt az autót.
Az előző pályanapon valahol elhagytam a zárócsavart és a burkolatot, ezért kerestem egy használt darabot. Az ebay-kleinanzeigenről rendeltem postával együtt 49 EUR-ért.
Kaptam egy győri Alfástól egy 2mm vastag 4.5 kg súlyú aluminium alsó burkolatot. 2.0 TS alatt volt, ezért nincs rajta az ovál kivágás, ami a V6 kipufogója miatt szükséges.
Ismét sikerült eljutni a Hungaroringre az autós nyíltnapra. Annyi változtatással készültem, hogy a hátsó ülőlapot kiszedtem, mert így tudom csak használni a 4 pontos övet. A pálya mellett kiraktam a pótkereket, szerszámokat és a kalaptartót. Ezeket otthon lemértem, kb 30 kg volt. Üzemanyagból is kb 15 kg-al kevesebbel mentem mint eddig.
3 etapra vettem jegyet, de az első miután felálltunk a kapuhoz törölve lett egy baleset miatt. Pénzt vissza nem fizetnek ilyen esetben, az utolsó futamban be lehetett volna pótolni, de nekem már meg volt tervezve a délután és nem tudtam maradni.
Az első etapban a korábbi egyéni rekordnak számító 2:27-es időt kétszer is megfutottam. (tizedeket nem írok, mert a telefon GPS-ét használom és ennél pontosabb mérést nem tesz lehetővé). A legjobb szektoridőkből 2:26 eleje is kijött volna. A korábban tapasztalt kuplung probléma itt is előjött, az alsó munkahenger és újabb fékolaj csere nem oldotta meg. Ha 6000rpm felett váltok akkor néha bent ragad a pedál 1-2mp-re és amellett hogy nincs hajtás nagyon zavaró is.
A második menetben már jobban mertem rövidebb féktávokat venni és kicsit optimálisabban használtam néhány kerékvetőt. A motort kb 6000rpm-ig használtam hogy elkerüljem a kuplung problémát. Sikerült futni egy 2:25 és egy 2:24-es kört is. Konkrétan a 2:24-es körben voltam minden szektorban a leggyorsabb.
Ezúttal nem én voltam az egyetlen Alfás. Aranytl is elhozta az új autóját. Hihetetlen szép és teljesen más kategória mint az enyém. Elmondása alapján csak tanulta a technikát és nem nyomta a határ közelébe sem, így is kb mindenhol gyorsabb volt a sebességek alapján, de erről majd ő ír blogot ha szeretne.