A klíma rendszer is szét volt szedve a felújítás során, ezért nem volt benne gáz eddig. Sikerült feltölteni és tartja a nyomást is. A hűtés hatásfoka a 40 C fokban nem olyan jó mint a 159esemben, de azért használható.
A lejárt covid-műszaki után csináltattam egy hivatalosat, bár nyáron nem nagyon használom ezt az autót.
Az előző pályanapon valahol elhagytam a zárócsavart és a burkolatot, ezért kerestem egy használt darabot. Az ebay-kleinanzeigenről rendeltem postával együtt 49 EUR-ért.
Kaptam egy győri Alfástól egy 2mm vastag 4.5 kg súlyú aluminium alsó burkolatot. 2.0 TS alatt volt, ezért nincs rajta az ovál kivágás, ami a V6 kipufogója miatt szükséges.
Ismét sikerült eljutni a Hungaroringre az autós nyíltnapra. Annyi változtatással készültem, hogy a hátsó ülőlapot kiszedtem, mert így tudom csak használni a 4 pontos övet. A pálya mellett kiraktam a pótkereket, szerszámokat és a kalaptartót. Ezeket otthon lemértem, kb 30 kg volt. Üzemanyagból is kb 15 kg-al kevesebbel mentem mint eddig.
3 etapra vettem jegyet, de az első miután felálltunk a kapuhoz törölve lett egy baleset miatt. Pénzt vissza nem fizetnek ilyen esetben, az utolsó futamban be lehetett volna pótolni, de nekem már meg volt tervezve a délután és nem tudtam maradni.
Az első etapban a korábbi egyéni rekordnak számító 2:27-es időt kétszer is megfutottam. (tizedeket nem írok, mert a telefon GPS-ét használom és ennél pontosabb mérést nem tesz lehetővé). A legjobb szektoridőkből 2:26 eleje is kijött volna. A korábban tapasztalt kuplung probléma itt is előjött, az alsó munkahenger és újabb fékolaj csere nem oldotta meg. Ha 6000rpm felett váltok akkor néha bent ragad a pedál 1-2mp-re és amellett hogy nincs hajtás nagyon zavaró is.
A második menetben már jobban mertem rövidebb féktávokat venni és kicsit optimálisabban használtam néhány kerékvetőt. A motort kb 6000rpm-ig használtam hogy elkerüljem a kuplung problémát. Sikerült futni egy 2:25 és egy 2:24-es kört is. Konkrétan a 2:24-es körben voltam minden szektorban a leggyorsabb.
Ezúttal nem én voltam az egyetlen Alfás. Aranytl is elhozta az új autóját. Hihetetlen szép és teljesen más kategória mint az enyém. Elmondása alapján csak tanulta a technikát és nem nyomta a határ közelébe sem, így is kb mindenhol gyorsabb volt a sebességek alapján, de erről majd ő ír blogot ha szeretne.
Mikor megvettem az autót hiányoztak az oldalsó motorburkolatok. Már korábban beszereztem őket a győrújbaráti bontóban, de csak most raktam fel.
A váltó oldalit én vágtam ki, de előre meg volt jelölve hogy hol kell. Valószinüleg a V6 szélesebb váltója miatt gondoltak rá előre.
Eddig nem volt gond a fékkel, nem melegedett el több gyors körön sem, de nyári melegben még nem voltam pályanapon. Mivel volt otthon egy régi porszívócsövem, amihez porszívó már rég nincs, ezért gondoltam építek egy minimális fékhűtést. A legjobb megoldást az adná ha a lökhárítóból vezetném el a levegőt, de nincs olyan hosszu a cső hogy mindkét oldalon meg tudjam oldani, nem szerettem volna burkolatokat vágni, nem akarok a hűtőktől több levegőt elvezetni és gyorsan leszedhetőnek kell lennie ha esetleg műszakin belekötnek, ezért született ez a megoldás. A TT-RSnél és a Porscheknál is a lengőkar körüli levegőt vezetik a féktárcsára.
Próbáltam úgy elhelyezni hogy ne legyen sokkal mélyebben mint az alső motorburkolat, és védettebb helyet kerestem neki.
Kivettem a légszűrőt hogy kitisztítsam. Mivel nekem rá van vezetve a levegő egyenesen a lészűrőházra és még rács sincs előtte, ezért nagyon sok koszt összeszed. Ezt csak annak ajánlom aki kb 1000 kmenként tisztítja. Mivel nekem ez az autó főként pályanapokra van és 1-2 alkalom után úgyis kimosnám, beolajoznám, ezért nálam ez nem probléma.
Ha már kivettem a légszűrőt, akkor kivettem a légtömegmérőt is. Kitisztítottam, de nem volt koszos. A ház elején van egy műanyag rács, egy hézagoló gyűrű és egy négyszer sűrűbb vékony fémrács. Ez elvileg a levegő áramlását simítja, viszont szerintem elég nagy területet takar ki, ezért némi folytást is jelent. Mivel nálam nem az alacsony fordulatszámon egyenletes nyomaték számít, hanem a maximális teljesítmény, ezért teszt célból kivettem a fémhálót.
És ha már itt voltam lepucoltam és lefestettem ezüst hammerit sprayvel a rögzítő lapokat.
Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.
A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.