A 3.0 V6 motorhoz megkaptam a motorvezérlőt, az immo boxot és a kulcsot is. Eddig az eredeti 2.5 V6-éval használtam az autót, de ez a nagyobb befecskendezők és a megnövekedett légáram miatt nem volt optimális.
Elvileg a szükséges alkatrészek egy autóból származtak. Gyakorlatilag a motorvezérlő és az immo box össze volt tanítva de a kulcsban a jeladó egy olyan ID-t tartalmazott, amit az immo box nem ismert. Vennem kellett hozzá egy újat és be kellett tanítani arra amit a vezérlő várt.
Beépítettem a korábban vásárolt lítium akksit és az áramtalanítót a kesztyűtartóba. Kellett egy kicsit faragni, de így hibátlanul rögzül a helyére.
A kábelezést az erősítőhöz menő 10 mm2-es autóhifi tápkábelből csináltam, ami kicsit kevés és cserélni fogom egy minimum dupla ilyen vastagra. Jelen pillanatban indítja az autót, de kicsit nehezen.
A kiépített akku, akkutálca és levegőcsövek kb 18 kg-t nyomnak. A beépített akku és szilkoncsövek pedig kb 1 kg-t.
Rendeltem Amazonról 73mm-es központosító gyűrűt az Enkei felnikhez.
23EUR
A "nagy" fojtószelephez passzoló csövezést építettem be egészen a légszűrőházban levő légtömegmérőig. A belső átmérő egészen eddig 80 mm.
Légszűrő kimosva és újra olajozva. A lökhárítóból rávezetett levegő miatt hamar koszosodik, ezért gyakran pucolom.
A forgattyúsház szellőztetés gumicsöve ki volt repedezve a szelepfedél és a lecsapató tartály között. Ezt 22mm-es belső átmérőjű szilikon csőre cseréltem.
A korábban vásárolt nagyobb fojtószelep és adapter miatt előkerestem a 3.0 V6 motorról származó "plenum"-ot. Ezt elkezdtem turbómaróval felbővíteni, majd simára csiszoltam, festettem és összeraktam. Ennek a levegőgyűjtőnek hosszabb a nyaka, ezért minimálisan több levegőt tárol, ami elméletileg jót tesz, viszont ez magával hozza azt hogy az akkumulátor nem fér el.
A fojtószelep a legszűkebb pontján 78 mmes és ebből takar ki a pillangószelep. Ennek a területét kiszámítva kb 76mmesre kellett felbővíteni a levegőgyűjtő nyakát. Az adapter és a nyak közötti átmenetet összecsiszoltam, és a 6 db krómcső kiágazásának a belsejét is felcsiszoltam, az öntési hibákat eltüntettem.
A fejlesztés hatását még nem próbáltam, de elég sok munka volt egy várhatóan minimális javulásért. Viszont téli elfoglaltságnak jó.
A segédkeret leszedés miatt le kellett vennem a leömlő utáni kipufogó szakaszt, ami a katalizátorig tart. Az enyém CF2-es, ezért egy y alakú csőszakaszról van szó. Kapott a leömlőknél 2 db új tömítést, majd a tűzfal felőli hengersortól induló rész csatlakozásánál kicseréltem a tűzkarikát. Fémszövetes volt benne, és feltehetőleg itt ki is fújt, mert olyan hangja volt azon a szakaszon a kocsi mellett. A katalizátor szakasz nálam egy Ragazzon gyártmány "trombita" alakú véggel. Ide is vettem egy 55mm belső átmérőjű tűzkarikát. Az összes csatlakozást bekentem kipufogó tömítő pasztával.
A 156/147/GT első kerékdőlését negatív irányba csak a felső lengőkar eltolásával lehet növelni. Ehhez már korábban megvettem az aszimmetrikus betétet, de csak most építettem be alaposan mindent bezsírozva.
A bal oldali lengőkart az autóval együtt vettem. TRW márkájú és BOGE márkájú szilentek voltak benne. (FIAT belesütéssel). Ezek továbbra is hibátlan állapotuk voltak, alig tudtam kifeszíteni. Korábban vettem MOOG új szilenteket, ezekkel raktam össze, úgy kellett behúzatni. 40 Nm-el meghúzva a lengőkar tartón szinte meg sem tudtam mozdítani.
A jobb oldalon tavaly cseréltem felső lengőkart A.B.S. márkájúra. Már nyikorgott mikor most a szétszedésnél mozgattam. Simán ki lehetett nyomni a fém középrészt és a szilentet is nagyon könnyű volt kiszedni. Vissza hasonlóan sima volt, nem kellett behúzni. 40 Nm-el meghúzva, kicsit szorult, de simán mozgatható volt.
Ez a különbség az olcsó és a drága lengőkarok között.
Sajnos a felniket felpróbálva nem lett elég a 15 mm-es, elöl a 4 dugattyús Brembok miatt. Sikerült találnom marketplace-en Győrben egy szett 20 mm-est. Súlya 0.675 kg/db.
Korábban már megvettem a szettet, és a hátsót már beépítettem, de mivel az első kicsit nehezebb ezért most került sor erre is. Feketére festettem különböző okok miatt....
A hátsó motortartó bak gumija végig volt repedve. Most még lehet venni újat, ezért gondoltam kicserélem és többet nem lesz vele gond. Febi márkájú.