A segédkeret leszedés miatt le kellett vennem a leömlő utáni kipufogó szakaszt, ami a katalizátorig tart. Az enyém CF2-es, ezért egy y alakú csőszakaszról van szó. Kapott a leömlőknél 2 db új tömítést, majd a tűzfal felőli hengersortól induló rész csatlakozásánál kicseréltem a tűzkarikát. Fémszövetes volt benne, és feltehetőleg itt ki is fújt, mert olyan hangja volt azon a szakaszon a kocsi mellett. A katalizátor szakasz nálam egy Ragazzon gyártmány "trombita" alakú véggel. Ide is vettem egy 55mm belső átmérőjű tűzkarikát. Az összes csatlakozást bekentem kipufogó tömítő pasztával.
A 156/147/GT első kerékdőlését negatív irányba csak a felső lengőkar eltolásával lehet növelni. Ehhez már korábban megvettem az aszimmetrikus betétet, de csak most építettem be alaposan mindent bezsírozva.
A bal oldali lengőkart az autóval együtt vettem. TRW márkájú és BOGE márkájú szilentek voltak benne. (FIAT belesütéssel). Ezek továbbra is hibátlan állapotuk voltak, alig tudtam kifeszíteni. Korábban vettem MOOG új szilenteket, ezekkel raktam össze, úgy kellett behúzatni. 40 Nm-el meghúzva a lengőkar tartón szinte meg sem tudtam mozdítani.
A jobb oldalon tavaly cseréltem felső lengőkart A.B.S. márkájúra. Már nyikorgott mikor most a szétszedésnél mozgattam. Simán ki lehetett nyomni a fém középrészt és a szilentet is nagyon könnyű volt kiszedni. Vissza hasonlóan sima volt, nem kellett behúzni. 40 Nm-el meghúzva, kicsit szorult, de simán mozgatható volt.
Ez a különbség az olcsó és a drága lengőkarok között.
Sajnos a felniket felpróbálva nem lett elég a 15 mm-es, elöl a 4 dugattyús Brembok miatt. Sikerült találnom marketplace-en Győrben egy szett 20 mm-est. Súlya 0.675 kg/db.
Korábban már megvettem a szettet, és a hátsót már beépítettem, de mivel az első kicsit nehezebb ezért most került sor erre is. Feketére festettem különböző okok miatt....
A hátsó motortartó bak gumija végig volt repedve. Most még lehet venni újat, ezért gondoltam kicserélem és többet nem lesz vele gond. Febi márkájú.
A bal első keréknél indulásnál és megállásnál is egy fémes kattanást lehetett hallani. A féltengely csukló jó, ezért a csapágy lett gyanús. Az autó vételekor kaptam egy FAG gyártmányút, kerékagy meg volt otthon, ezért mindkettőt kicseréltem. A bal első kerék egyébként is mindig lelazult pályanapon, remélem mostmár nem fog.
Sajnos a présem nem érkezett meg időben, ezért kénytelen voltam kiütni majd óvatosan visszahúzatni.
A csapágy külső fele a szétszedés közben szétesett. Zsír már csak megkövesedve volt benne. Valószínűleg nem ártott neki a csere.
Sajnos az ABS szenzort nem tudtam kiszedni, ezért rendelnem kellett az olaszautobontoból egy cseredarabot.
Amikor összeraktam az autót kicseréltem a féltengely gumiharangokat hogy többet ne legyen velük baj. Ennek ellenére a bal külső eddig bírta. Az utolsó pályanap előtti átvizsgáláson vettem észre hogy ki van lyukadva és jön ki belőle a zsír. Szerencsére volt még egy Kamoka gyártmányú darab otthon, most ezt kicseréltem de remélem tovább fogja bírni.
A jelenlegi akkumulátor 15.5 kg, a tartója is kb 2 kg lehet de azt még nem mértem le. A fórumokat olvasgatva arra jutottam hogy itt lehet csökkenteni a tömeget jelentősen. A Louise-ban vettem egy nagyköbcentis motorokba szánt lítiumos akkut. Ez kevesebb mint 1 kg.
139 EUR = 57000
Az ingolstadti bontóban nézelődve találtam egy 156-ost, amiből ki volt szedve az üzemanyagpumpa de nem vitték el. Megvettem tartaléknak.
A kéder gumi a tűzfal tetejére kell majd mert az enyémben sok helyen szakadt.
A kettő együtt 20 EUR-ba került. Miután megmondom hogy Alfába való kb meg se nézik, ott nem kell senkinek, ezért jóval olcsóbb mintha más német autóba venném.
Sikerült eBay-kleinanzeigenen találnom egy 2023ban még homológ nem fejvédős kagylóülést. Mivel versenyezni nem akarok, ezért ez nem lényeg, de jobban bízom egy bevizsgált ülésben. Az előző ülést azért adtam el mert az fejvédős volt. Nehezen is férne be és elég feltűnő is, ez viszont megfelel a célnak.
A súlya 12.5 kg a tartóval együtt. Az egyiknek a szövetén van egy kis lyuk, összesen ennyi hibája van leszámítva hogy sárgára festették a műanyagokat.
Ára 350 EUR = 143000 HUF