A bal első keréknél indulásnál és megállásnál is egy fémes kattanást lehetett hallani. A féltengely csukló jó, ezért a csapágy lett gyanús. Az autó vételekor kaptam egy FAG gyártmányút, kerékagy meg volt otthon, ezért mindkettőt kicseréltem. A bal első kerék egyébként is mindig lelazult pályanapon, remélem mostmár nem fog.
Sajnos a présem nem érkezett meg időben, ezért kénytelen voltam kiütni majd óvatosan visszahúzatni.
A csapágy külső fele a szétszedés közben szétesett. Zsír már csak megkövesedve volt benne. Valószínűleg nem ártott neki a csere.
Sajnos az ABS szenzort nem tudtam kiszedni, ezért rendelnem kellett az olaszautobontoból egy cseredarabot.
Amikor összeraktam az autót kicseréltem a féltengely gumiharangokat hogy többet ne legyen velük baj. Ennek ellenére a bal külső eddig bírta. Az utolsó pályanap előtti átvizsgáláson vettem észre hogy ki van lyukadva és jön ki belőle a zsír. Szerencsére volt még egy Kamoka gyártmányú darab otthon, most ezt kicseréltem de remélem tovább fogja bírni.
A jelenlegi akkumulátor 15.5 kg, a tartója is kb 2 kg lehet de azt még nem mértem le. A fórumokat olvasgatva arra jutottam hogy itt lehet csökkenteni a tömeget jelentősen. A Louise-ban vettem egy nagyköbcentis motorokba szánt lítiumos akkut. Ez kevesebb mint 1 kg.
139 EUR = 57000
Az ingolstadti bontóban nézelődve találtam egy 156-ost, amiből ki volt szedve az üzemanyagpumpa de nem vitték el. Megvettem tartaléknak.
A kéder gumi a tűzfal tetejére kell majd mert az enyémben sok helyen szakadt.
A kettő együtt 20 EUR-ba került. Miután megmondom hogy Alfába való kb meg se nézik, ott nem kell senkinek, ezért jóval olcsóbb mintha más német autóba venném.
Sikerült eBay-kleinanzeigenen találnom egy 2023ban még homológ nem fejvédős kagylóülést. Mivel versenyezni nem akarok, ezért ez nem lényeg, de jobban bízom egy bevizsgált ülésben. Az előző ülést azért adtam el mert az fejvédős volt. Nehezen is férne be és elég feltűnő is, ez viszont megfelel a célnak.
A súlya 12.5 kg a tartóval együtt. Az egyiknek a szövetén van egy kis lyuk, összesen ennyi hibája van leszámítva hogy sárgára festették a műanyagokat.
Ára 350 EUR = 143000 HUF
A GTA vezérműtengelyek teljes potenciáljának kihasználásához fel szeretném bővíteni a szívócső részt. Ennek az első lépése a fojtószelep és a hozzá csatlakozó csőszakasz.
A fojtószelep 40 EUR (16400 HUF) volt, az adapter és a cső pedig 130 EUR (53300 HUF).
Amióta elkezdtem járni a pályanapokra sokat olvasgattam a fórumokat és mindenhol azt írják hogy a rugózatlan tömeg csökkentése sokat javít az autó viselkedésén. Az Enkei honlapján az szerepel hogy minden font (0.45kg) könnyítés ezen a területen kb 20 fontnyit (9.07kg) számít a rugózott tömeghez képest. Valószinüleg ez kicsit túl van becsülve, mert máshol ennél kisebb szorzókat olvastam, de így is fontos területnek tűnik.
Ezek a felnik 9x17-es méretűek ET45 mellett, ezért fel kell használnom a meglevő 15mm-es nyomtávszélesítőket. Így együtt 7.5 kg a tömegük (7.1 kg a felni), ami a mostani TSW Imola 8x17 12 kg-jához képest 4.5 kg csökkentés.
A konkrét felni az Enkei RPF1, ami eléggé ismert a pályanapok/versenyek világában, mert könnyű de mégis strapabíró. Sajnos 5x98ban nem létezik, ezért 5x100-ast kellett vennem, amihez szükség van mozgókúpos 40mm hosszú csavarokra, és 58.1--> 73.0 tehermentesítőre, ezek még beszerzés alatt.
A beszerzés az ebay-kleinanzeigenről történt. Egy német fiatal lány vette az autójára, de nem rakta fel soha, a felnik teljesen újak. 999 EUR-ban állapodtunk meg postaköltséggel együtt.
Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.
Korábban többen is ajánlották a Slovakiaringet, Győrtől messze sincs (kb 50 km), ezért gondoltam kipróbálom. A múltkori elmaradt Hungaroringes pályanap miatt maradt még a gumiból.
A pályáról és a szervezésről jókat hallottam és be is igazolódott. Néhány dologban szerintem jobb mint a Hungaroring.Emellett a tempó magasabb és az aszfaltcsík is hosszabb.
Az etapok itt 30 percesek és ebből 25 perc a száguldás, majd 5 perc a levezetőkör. Ez kerül 40 EUR-ba. Mivel most voltam először ezért 20 EUR-ért levetítettek egy tájékoztató videót (ez 3 nyelven elérhető, német, angol, szlovák) majd megkaptam a kártyát és a matricát.
Az autó jól viselte a napot. Egy hűtőkört kellett beiktatni, mert elkezdte az olaj megközelíteni a 140 fokot óra szerint. A hátsó stabilizátor jól működött, a hosszú nyújtott kanyarban sem úszott el a hátulja, a lassabb részeken pedig kevésbé volt alulkormányzott az autó.
Az aszfalt 27 fokos, a levegő kellemes hőmérsékletű volt, viszont a gumik állapota miatt csak 1 etapot mertem bevállalni. Sajnos csak 1 tiszta kört sikerült menni, mert az indulásnál a boly közepére kerültem. Úgy alakult hogy elöl indultak a gyengébb autók és tapasztalatlanabb sofőrök, hátulról viszont jöttek a Lambo, Camaro és Porsche építettebb autók tapasztalt pilótákkal. A legjobb időm 2:54.13 lett, ami nem számít túl jó időnek. Az íveket még nem sikerült megtanulni és nem voltam elég bátor sem, de kezdetnek ez is megteszi. A lényeg hogy egy kellemeset autóztam szezonzáróként.
Az idei utolsó nyíltnapon részt szerettem volna venni, és kíváncsi voltam hogyan változik az autó viselkedése a vastagabb hátsó stabilizátorrúd miatt, de sajnos ez nem sikerült. Egy szlovén rendszámú Alfa Giulia QV megrongálta a pályát rögtön az első menetben, ezért lefújták a napot. Sajnos egyetlen kört sem tudtam megtenni a pályán.
Az eddigi pályanapokkal ellentétben most több Alfa is volt, ezért is sajnálom nagyon hogy nem volt lehetőség egy jót autózni. Két nagyon szép Giulietta mellett egy hasonlóan szép 147 GTA és 156 GTA vett volna részt a napon. A körülmények miatt volt idő beszélgetni velük és nagyon szimpatikus embereket ismerhettem meg. Emellett az említett Giulia QV és egy Veloce volt még ott.