A két hátsódob látszólag szét volt nyílva a peremezésnél. Sajnos levételnél láttam már hogy ennél sokkal több bajuk van. A bemenő és a kijövő csövek is el voltak nyílva, az egyik oldalán is volt egy lyuk. Rendeltem 2 db Imasaf gyártmányú új-at.
Az Y cső a csatlakozásnál szintén lyukas volt, ezt a részt kivágtam és csőtoldóval áthidaltam.
A dobokat függesztő gumik kissé meg vannak nyúlva, az egyik oldal lóg is emiatt. Ez még cserére vár.
Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.
Rendeltem a magas forráspontú fékfolyadékból és egy tartalék motorolajat.
Az ősszel kapott a szélvédő egy kavicsot, ami után kb 20cm-en meg is repedt a sofőr oldalon. Télen a fűtés miatt át is futott a túloldalra. Sajnos cserélni kellett. Az üveg körüli kédergumit is kicseréltettem, de sajnos ez nem méretpontos és kissé eláll.
A gumicső ki volt repedve, ezért rendeltem egy újat a fiatalkatrészekről. Kitisztítottam a légtömegmérőt, a folytószelepet és a PCV -t is.
Kaptam egy xenon szettet ingyen, beépítettem, de majdnem minden gyújtásráadásnál nullázódott a napi km számláló. Ilyet még nem láttam, de most nem volt időm kutatni a megoldás után.
Visszacseréltem halogén HB3-ra, de a használt régieket nem akartam visszarakni, ezért rendeltem a szakál metálba 2 új darabot.
Az előző pályanapon többször is megragadt a kuplung gyors körön meleg üzemállapotban. Mivel a főhengeren kívül már minden cserélve volt, ezért ez lett a gyanusított és most kicseréltem. A régivel is működött az autó normál használatban. A szilent ami a pedál csapja és a munkahenger csatlakozó szeme között van az teljesen ki volt szakadva, valószinüleg ezért nem is lehetett teljesen összenyomni. Az új alkatrésszel még csupán annyi különbséget vettem észre, hogy gurulva is be lehet tenni 1-esbe a váltót és 2-esbe könyebb visszaváltani.
Sajnos csak DOT4 fékolajam volt otthon, az RBF660 elfogyott. Legközelebb kicserélem benne.
Amikor a Hertz hangszóró szettet beépítettem csak egy nagyon egyszerű és régi hangszóró rácsot találtam. Nem is nézett ki túl szépen. Most miközben pakoltam a lakásban a kezembe került az első autómnál használt Impact hangszóró szettnek a rácsa. Nem márka azonos, de ez is olasz és sokkal jobban néz ki.
A légszűrőház bemenő részét már régebben egy csővel rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos beömlőre hogy hideg levegőt szívjon a motor és nagy sebességnél a légáramlat is segítse. Eddig ezt a rácsot nem vágtam, de elég nagy a "háló" felülete és lecsökkenti a beáramló levegő mennyiségét. Így több "szemét" fog a légszűrőház szűretlen oldalára kerülni, de majd gyakrabban takarítom és mosom a szűrőt.
Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.