A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.
Az autó technikailag legrosszabb állapotban levő pontja a kipufogó volt. A csatlakozásoknál volt vele probléma, mert nem tudtam rendesen letömíteni.
Rendeltem Alfisti-ről egy katalizátor és középdob szekciót. Beépítve némileg hangosabb lett az autó és kicsit más hangkaraktere lett. Mivel így kikerült belőle a folytás és szűkítés, ezért remélhetőleg minimálisan erősebb is lesz.
A csomag postaköltséggel és tömítő pasztával 222 EUR-ba került.
Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.
Ahogy korábban már írtam róla, az olajhőmérséklet mérő kijelzett adatát nagyban befolyásolta a feszültségesés ezért kicsit átalakítottam a kábelezését. Eddig a jeladó a motorra volt testelve, most elvezettem az akkumulátor negatív sarujára. Az óra a tápellátását eddig az óracsoport kábeleiről kapta, most pedig szintén az akkumulátorról fogja.
Eddig csak egy rövid tesztre volt időm, simán csak kb 90 fokig melegítve az olajat. A fényszórók lekapcsolására csak minimálisan mozdul a mutató, kb 1 fokkal változik a kijelzett hőmérséklet. Eddig sokkal jobban tűnik.
Az előző pályanap után észrevettem hogy kicsit hangosabb kifújós hangja van a kipufogónak. Az átvizsgálásnál észrevettem hogy a katalizátor előtti csatlakozásnál lóg egy darab tömítőpaszta. Szédszedtem, lepucoltam és új tömítéssel plusz pasztával összeraktam. Tömítés volt ottthon, nem kellett vennem.
A problémát szerintem az okozza, hogy a katalizátor oldali csatlakozó kissé meg van tekeredve. Most újra tömített, de nem tudom meddig. Hasonló probléma van a katalizátor utáni csatlakozásnál is. Ez a kipufogó szakasz még gyári és a csatlakozók nincsenek a legjobb állapotban. Rozsdától meg van tisztítva, de nem lehet tökéletesen összerakni, mindenképp pasztázni kell.
Rendeltem egy szlovák srác műhelyéből aszimmetrikus szilenthez középrészt. Ezzel az én esetemben növelni lehet a negatív kerékdőlést az első tengelyen, ami nagyobb stabilitást és kanyartempót ad pályanapon. Viszont annak is hasznos lehet akinek ültetés miatt megnőtt az első tengelyen a kerékdőlés és lekoptatja a gumik belső felét. Nálam ez kissé kevésbé jellemző, mert a semi slickek általában ezt jobban viselik.
https://www.prometal-company.sk/d/alfa-156-147-gt-166-front-camber-correction-kit-1000077/
Költsége 95 EUR + posta.volt. Még januárban rendeltem, de a srác eltörte a lábát és fekvőgipszben volt néhány hétig, majd utána kezdte el teljesíteni az addig beérkezett rendeléseket. Mivel mondtam neki hogy nekem nem annyira sürgős, ezért csak most készült el.
Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.
Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.
Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.
Az előző pályanap után találtam egy kis olajfolyást, ami egyre nagyobb lett az utóbbi időben. Először kicseréltem a szelepfedél tömítést, mert gyanús volt hogy a vezérműtengelyeknél a "sarkoknál engedheti és a motor oldalán a burkolat alatt folyik le, ezért nem látható. Sajnos ez nem segített. Vettem egy Loctite 518-as felülettömítőt a frontend oldali kipufogó vezérműtengely lefogató pasztázásához, mert már máshol nem engedhette az olajat. Aztán végül mikor kipróbáltam száradás után akkor jobban olajos volt a motor alja a klímakompresszor alatt mint eddig. Végül rájöttem hogy az olajhűtő nylon bevonatú csöve dörzsölődött ki és a menetszél és a hűtőventilátor szele fújta szét az olajat. Ezt végül egy rézcső betoldásával megoldottam. Azóta száraz a motor alja és sehol sincs olajfolyás. A vágásnál kifolyt olajat természetesen pótoltam.
A Loctite 518 árát (ami 9300 huf/25ml) nem számolom az autóhoz, a szelepfedél tömítést pedig az autó vételkor kaptam ajándékba.
Kimentem a győrújbaráti bontóba mert hiányzik 2 db műanyag burkolat. Van 1 db kék 156 SW TS és 2 db 147-es (egy diesel és egy TS). Sikerült több mindent vennem, belátom néhány dolgot talán teljesen feleslegesen, de nem tudtam otthagyni.
A jobb és bal kerékjárati ívben hiányzott a burkolat ami a motort/váltót takarja oldalról és alulról az alsó burkolat is hozzá van csavarozva. Emellett vettem még egy fényszórómosós ablakmosótartályt két motorral, egy pozitív akkusarut a műanyag házzal és biztosítékokkal, egy ködlámpa burkolatot, mindkét alumínium felső tartót amire a lengőkarok vannak csavarozva (egyiken rajta is van és talán használható lenne), egy tempomatos kormánykapcsolót légzsákátvezetővel, az akksitálcához egy gurtni lefogatót ami sajnos el van vágva, egy ABS csatlakozó tartót és egy 147esből származó Bose mélynyomót erősítővel.
Hétvégén már nem indult el az autó, feltöltöttem az akksit, de ez sem segített. Ma újra nem akart elindulni, lassan is forgatta az önindítót. Mielőtt valahol ott ragadnék, vettem az Obi-ban egy újat. Az autó könyve alapján 70 Ah-s kell bele, pont akkora nem volt, így lett 72 Ah-s. Megérte a csere, újra könnyen és gyorsan indul a motor.