Eddig a tűzfal felőli hengerfej vezérlés oldali sarkánál a kivezetésből egy hosszú cső vezette el a kartergázt 2 Y elemmel elosztva. Először egy lecsapató tartályra csatlakoott, majd a levegőgyűjtő felett átvezetve a szelepfedél szemben levő sarkába és a gumi szívócsőbe csatlakozott. Ez az EU2 variánsé. Ez a hosszú 4 végződésű cső műanyag cső már nem kapható, a bontott darabok hasonlóan repedezettek mint az enyém. Szilikon csőben találtam ilyet Angliából, de kb 70-80 ezer Huf-ba kerül átszámítva.
Az EU3-hoz hasonlóan most a szelepfedél tűzfal felőli kivezetése közvetlenül a lecsapató tartályra csatlakozik, majd onnan a levegőgyűjtőbe. A frontend felőli kivezetés pedig direktben a gumi szívócsőre van kötve.
Rendeltem a fiatalkaereszek.hu -ról egy motor alsó burkolatot. Sajnos a V6ét már nem lehet kapni, ezért a 2 literesét használtam kiinduló alapnak és ebbe vágtam a kipufogónak lyukat. Még nem a legszebb mert a Dremel otthon maradt, de majd kiigazítom.
A segédkereten a hátsó csavarhelyek üresek voltak, ide kellett szegecsanyát behúzni. Szerencsére mivel gyári alkatrész a burkolat, ezért minden lyuk ott volt ahol lennie kellett.
Eddig egy szivargyújtós kompresszort használtam, de már régóta terveztem egy akkus verziót venni. Ezzel azért egyszerűbb az élet. 15000 HUF-ba került, itthon nem nagyon kapni, vagy ha van is hamar elviszik, az enyém Prágából jött 3 nap alatt.
Ezt nem számítom az autó költségeihez, de főleg a pályanapok miatti gyakoribb keréknyomás változtatás miatt van rá szükség.
A pálya:
Teszt céllal elvittem az autót az M-Ringre Monorierdőre. Ez egy új pálya, kb 1.5 hónappal ezelőtt nyílt ezért nem is túlzsúfolt. Rajtam kívül ezen a napon senki sem használta. Nem kell előre regisztrálni, 15 ezer HUF egy egész napos belépő. A pálya elég rövid, de van benne 2 trükkös kanyar.
Az autó:
Az autó jól bírta a fokozott igénybevételt, de azért előjött néhány probléma. Találtam egy olajfolyást a szervószivattyú felől, de motorolaj, tehát nem abból jön. Ezen kívül a hűtővíz kiegyenlítőtartály bilincsénél néhány csepp folyadékot találtam.
Az autó hibái mellett az én tapasztalatlanságomra is visszavezethető egy probléma. Az utolsó néhány körnél az első futóműből furcsa rázkódást éreztem. Először nem tudtam mi okozhatja, de miután már hangja is lett eszembe jutott mit olvastam a neten. Kezdő pályanapozóknak írtak pár jótanácsot és közte volt egy olyan is, hogy a kerékcsavarokat illik ellenőrizni futamok között. Nálam a bal első keréken lelazultak. Miután meghúztam őket újra hibátlan lett a futómű.
A tapasztalatok:
Az autó szerintem (és a pályán oktató Gábor szerint is) utcai és relatív nehéz autóhoz képest jól viselkedik. A Michelin CUP gumik 2.4-2.5 bar meleg nyomással nagyon jól tapadnak és a sperr sokat segít az autó íven tartásában és kigyorsításban. A motor hibátlanul működik, leszámítva egyetlen zavaró dolgot. A motorolaj hőmérséklet a Depo óra szerint az első gyors kör után felmegy 130 fok fölé és ha nem csinálok hűtőkört akkor ott is marad vagy feljebb megy. Viszont a vízhőfok a 90 fokot sem éri el, tehát a motor nem melegszik el. Sajnos a szendvicsadapter miatt az olajhőt csak a motorból kijövő ágon tudom mérni, a hűtőből visszafolyó ágon nem, pedig ez lenne a lényeges, itt lenne látható az olajhűtő hatása. Ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, de ezt a jelenséget olvastam már más blogjában is.
Alapjáraton az autó elejétől kifújó, rezgő hang hallatszott. Mivel a kipufogót paszta nélkül raktam össze, ezért gyanakodtam rá hogy a leömlő utáni résztől jön a kifújás. Szétszedve a tömítésen levő foltok igazolták is ezt. Szépen megtisztítottam, összeraktam pasztával, majd elindítottam az autót mert a tubusra az volt írva és így a hő miatt kell kikeményednie. A hang viszont továbbra is megmaradt és úgy tűnik mintha a csőből jönne, de csak alapjáraton hallani. Pedig nem lyukas semmi, nem fúj ki sehol....
Ez egy későbbi fejlesztés lesz, de most találtam Marketplacen egy szerintem jó vételt. Ez egy 2019-ben lejárt homológ, csővázas, fejvédős ülés. Nyilván látszik rajta hogy nem új, de nagy sérülései nincsenek. Remélhetőleg be is fér majd az autóba.
A szezon előtti olajcsere megtörtént. Az akkumulátort is feltöltöttem és beszereltem.
Egy kis Pioneer erősítőm van és ahhoz hogy minél kisebb legyen a veszteség , minél jobban ki tudjam használni, vettem egy 0.5 méteres 4-es hangfalkábelt a KáCsától. Eddig az erősítőnél a kábel csak be volt csavarozva a csatlakozóba, de nekem jobban tetszik villás saruval. A mélynyomó oldalán ezt a vastag kábelt már nem tudtam volna csatlakoztatni, ezért oda banándugó került.
Rendeltem 4 db Kumho PS71-et. Szerencsére a győri Marosi guminál volt a legolcsóbb az országban és így személyesen át is tudtam venni. DOT 2021 és 1221-es darabok.
Azért ezt a típust választottam, mert ezzel már van pozitív tapasztalatom. Ugyanilyennel vettem az autót és szerintem jobb száraz tapadásban mint a Spideren levő Hankook, pedig mindkettő UHP és ez olcsóbb nála. Elvileg a keverék tavaly tovább fejlődött, kíváncsi leszek hogy ez észrevehető-e. Az oldalfala elég puha XL-es gumihoz képest, talán ezért komfortos, viszont a tapadással az előző szettnél sem volt probléma.
Rendeltem Aliról 4 db új felni közép jelet a felújítás alatt levő felnikhez.