A 2.5V6 motor gyárilag hőcserélős olajhűtővel van ellátva. Mivel ennek hatékonysága nem túl jó, ezért én egy olajhűtőt építek be.
A hőcserélő víz leágazása egy "T" idomon keresztül a termosztát és a fűtésbox közötti csőbe van építve. Ez biztosítja hogy csak akkor kezdje hűteni az olajat ha a motor már meleg. Ahogy a képen is látszik ennek az egyik oldala vastagabb (24mm) mint a másik (18mm). Nekem viszont erre a leágazásra nincs szükségem, ezért vettem az Obiban egy 22/18-as szűkítőt és a megfelelő hosszra lett kiegészítve egy 18 mm-es csőszakasszal, amit egy kollégám adott. Ez 115 mm-t jelent, ezzel teljesen ki van iktatva az eredeti hőcserélős megoldás.
Ha már ki voltak szedve a féltengelyek kicseréltem a gumiharangokat. Az egyik külső csukló egy ici-picit roszabbnak tűnt a másiknál ezért úgy döntöttem hogy kicserélem. Lehet felesleges volt, mert az új se sokkal jobb, de most volt egyszerű a csere.
A gumiharangok már megvoltak. Viszont egy olyan problémába ütköztem, hogy a belső csuklóra menő fém amin a gumiharang van, az kisebb átmérőjű, ezért fel kellett használnom az eredetit.
Minden csuklót jól kitisztítottam és friss zsírral megtömtem, majd minden fém részt hammerite fekete kalapácslakkal lefestettem.
Kellett vennem egy kipufogó tömítést is, ez van a számlán.
A kereszttartó nem volt átlyukadva, műszakin is átment, de rozsdás volt. Amennyire tudtam letisztítottam és kapott egy Hammerite kalapácslakkos festést.
Már korábban rendeltem egy telefon tartót aliról és végre megjött. Elég jó minőségűnek néz ki. Sajnos a 156 műszerfala nem a telefon tartókhoz lett kitalálva.
Minimum szint alá süllyedt a tartályban a szervoolaj szintje ezért rendeltem egy flakon Tutela GI/R-t.
Helyére került a motor. Szerencsére egy barátom ráért és segített. Mivel annyira pontosan sikerült beállni a garázsba hogy az autó elejét nem tudtam tovább emelni, mert akkor a hátulja hozzáért volna a polchoz, ezért fentről kellett beleengedni a motort.
Nem tudom számít-e bármit is, de csináltam egy plusz hővédőt a tűzfalra.
A korábban vásárolt hőfok jeladót menetrögzítővel belecsavartam a szendvicspanelbe. A rajta levő kábel kb 10 cm hosszú volt. Ezt 2db ugyanolyan vastagságú 0,35-ös vezetékkel megtoldottam, és felvezettem a termosztát háznál levő csatlakozó tartóig. Mivel a leömlő alatt a generátor és önindító tápkábelé alatt vezettem el, ezért kellett rá hővédelem. A lambdaszondát kicseréltem és a régiről levettem a hővédőt, ezt használtam fel. Most teljesen gyárinak néz ki.
A leömlőkhöz már korábban vettem hővédő bandázst. Az egy tekercs nem lett elég, ezért az rs-shoptól rendeltem még eggyet.
Sokat olvastam a fórumokban erről. Pozitívuma hogy elvileg bent tartja a hőt, ezért gyorsítja a gázáramlást és kevésbé terheli a hőkibocsájtás a motorteret. Negatívuma a szaga ameddig kiég és az hogy mivel kívülről nem tud hűlni a leömlő ezért jobban felforrósodik és megrepedhet. Mivel az én autóm csak EU2, ezért itt nincs katalizátor és a hő is kevesebb, remélhetőleg bírni fogja.
Többnyire tuningolt motorokhoz ajánlják ezt a hővédelmet. De arról sehol sem olvastam, hogy közel gyári motornál de pályanapos használatnál van-e haszna. Ha csak 1 lóerőt hoz és versenyautós lesz a motortér akkor már megérte. :)
A feltekerése nem egyszerű és közben apró fémszerű szálak szállnak amik nem kellemesek a bőrnek. :)
Ahogy az "előtte" képeken is látszik, elég sok rozsda volt a motortérben. A hossznyúlványokon, a keresztmerevítőn..... Ezeket megpróbáltam eltüntetni. A cél továbbra sem a kiállítási autó, hanem egy hosszútávon működő (nem elporladó) pályázásra is alkalmas utcai autó.
A keresztmerevítő és a nyúlványok alja csiszolás, rozsdátlanítás után a szokásos Hammerite smooth silvert kapta,míg a többi rész az utolsó képen látható alapozót és a gyári színt.
Kicseréltem a differenciálművet a korábban vásárolt Q2-re. A csapágyakat a sütőben melegítve, a Q2-t pedig a fagyasztóban lehűtve simán ment a dolog. Az egyik szimmeringet kellett csak cserélni mert a másik újszerűnek nézett ki. A gyári hézagoló gyűrű is elég lett hozzá, ebből nem kellett újat vágatni. A végén kapott még egy festést szintén a Hammerite smooth silverből. Majdnem egy egész dobozzal ráfújtam.
1
495
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...