gyml - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-20

A korábban vásárolt féknyereg távtartó 12 mmes volt, de felpróbálva a nyergeket meg kellett állapítanom, hogy ez túl sok. Egy barátom gyártott nekem 8mmes darabokat, ezekkel tökéletes.
4 üveg sörömbe került a művelet.

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2021-09-20

Sikerült végül összerakni mindent arra a szintre, hogy el tudjam indítani és ki tudjak gurulni a garázs elé. Bekerült a B14 futómű, a sperr, az olajhűtő és a 4 dugattyús féknyereg.

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2021-09-18

Kíváncsi voltam a fék miatt mekkora lesz a rugózatlan tömeg. A kép sajnos nem teljesen a valóságot mutatja, mert nem ezekkel a csavarokkal raktam össze (M14x1.5x40 10.9 és M12x40 + anya 10.9) , a távtartókat cserélni kellett és a fékbetétek és a rögzítő lap sem kerültek a mérlegre. Így is látszik hogy kb 15 kg.

A csavarok, anyák, alátétek ára kb 2000 huf volt a cstrio-nál Győrben.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-17

Rendeltem az Alfistitől 4db 15mmes Novitec (Eibach) nyomtávszélesítőt csavarokkal. A 4 dugattyús brembok miatt szükség lesz rá ha a gyári felnit akarom utcainak használni.

160 Eur = 57 ezer huf

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-08

Az "új" 4 dugattyús Brembo féknyergek a 166-os Alfán 28mm-es féktárcsákat fogadnak. Nekem a lyukosztás miatt a korábban már megvásárolt 32mm-es GTA féktárcskat kell használnom, ezért a nyergek két fele közé egy adaptert vettem. Mivel így a nyergek szélessége megváltozott, ezért a gyári hozzá tartozó fekbetét lefogatók túl rövidek. Rendeltem a Szakál Metálban ehhez a mérethez tartozó új darabokat.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-07

A 2.5V6 motor gyárilag hőcserélős olajhűtővel van ellátva. Mivel ennek hatékonysága nem túl jó, ezért én egy olajhűtőt építek be.
A hőcserélő víz leágazása egy "T" idomon keresztül a termosztát és a fűtésbox közötti csőbe van építve. Ez biztosítja hogy csak akkor kezdje hűteni az olajat ha a motor már meleg. Ahogy a képen is látszik ennek az egyik oldala vastagabb (24mm) mint a másik (18mm). Nekem viszont erre a leágazásra nincs szükségem, ezért vettem az Obiban egy 22/18-as szűkítőt és a megfelelő hosszra lett kiegészítve egy 18 mm-es csőszakasszal, amit egy kollégám adott. Ez 115 mm-t jelent, ezzel teljesen ki van iktatva az eredeti hőcserélős megoldás.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-09-07

Ha már ki voltak szedve a féltengelyek kicseréltem a gumiharangokat. Az egyik külső csukló egy ici-picit roszabbnak tűnt a másiknál ezért úgy döntöttem hogy kicserélem. Lehet felesleges volt, mert az új se sokkal jobb, de most volt egyszerű a csere.
A gumiharangok már megvoltak. Viszont egy olyan problémába ütköztem, hogy a belső csuklóra menő fém amin a gumiharang van, az kisebb átmérőjű, ezért fel kellett használnom az eredetit.
Minden csuklót jól kitisztítottam és friss zsírral megtömtem, majd minden fém részt hammerite fekete kalapácslakkal lefestettem.

Kellett vennem egy kipufogó tömítést is, ez van a számlán.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-04

A kereszttartó nem volt átlyukadva, műszakin is átment, de rozsdás volt. Amennyire tudtam letisztítottam és kapott egy Hammerite kalapácslakkos festést.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-08-27

Már korábban rendeltem egy telefon tartót aliról és végre megjött. Elég jó minőségűnek néz ki. Sajnos a 156 műszerfala nem a telefon tartókhoz lett kitalálva.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2021-08-27

Minimum szint alá süllyedt a tartályban a szervoolaj szintje ezért rendeltem egy flakon Tutela GI/R-t.