Korábban vettem ebből a tipusból 2db 215/45 R17-es használtat 18-as DOT számmal. Megpróbáltam most venni 2 db újat hozzá, de nem lehetett rendelni sehol. Az ebay-kleinanzeigenen találtam 4 db használt 225/45 R17-et és egyik kolléga elhozta nekem. Ezek kerülnek a felújított 8 col széles felnikre.
Elkészült a felni felújítás. Az eredmény nem hibátlan, de nekem tetszik.
Én a Prisma Tech termékeket használtam. Mindenből maradt egy kicsi Emelett a hibák javításához kellett az aluminium filler, csiszolópapír és szilikon lemosó (ezt egy kollégától kaptam).
Filler 1950 HUF/doboz
Rim 1950 HUF/doboz
Acryl 1450 HUF/doboz
Elkezdtem színre fújni a felniket. 2 doboz sprayvel terveztem, de kevés lett. Mivel a hátsó felét is megfújom és a 8 col miatt elég sok kell rá, ezért 1 felni 1 dobozzal igényel.
A két képen ugyanaz a felni van, csak más a megvilágítás.
A hibákat kijavítottam, majd megkapták csiszolás után a kitöltő alapozót. 2.5 dobozzal fújtam a 4 felnire.
Ahogy korábban is írtam már a felnik kb 12 kg súlyúak. Ez pályanapra nem túl optimális a nagy rugózatlan tömeg miatt, de mivel 8 col szélesek és elég masszívnak tűnnek ezért megérdemelnek egy kis amatőr felújítást.
Korábban már fel voltak újítva, majd az előző gazdája lefújta arany színűre mindenféle lakkozás nélkül. Ez a réteg pikkelyes rajta és kopik le. Sajnos emiatt az egész felületet át kellett csiszolni és nem elég csak a hibákat.
Találtam ebay-kleinanzeigenen egy pár (2db) idén lejárt homológ 4 pontos 3 col széles körcsatos biztonsági övet 30 Euroért. Plusz 20-ba került a posta.
A felnik megszabadultak a 2007-es évjáratú, félrekopott Fulda Carat 235/40 R17 gumiktól. Meg is tisztítottam őket amennyire lehetett.
Lemértem egy felni tömegét, a takaró nélkül kb 12 kg. Sajnos elég nehéz, viszont cserébe elég masszív. Nem kell görgőzni egyiket sem.
Az eredeti motorhoz tartozó légszűrőház előtti cső egy ponton beszűkül és feltehetőleg emiatt kevés levegőt enged át. A BPracingtől rendeltem Sandtler márkájú 102 mm-es csövet bilinccsel, ami maximálisan kihasználja a légszűrőház bemeneti nyílását. A másik végét pedig rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos nyílásra. Ennek egyébként is a motor friss levegővel ellátása lenne a feladata. Ezzel a megoldással elvileg hidegebb levegőt kap a motor és a menetszél növekedésével könnyebben tud levegőt szívni.
Találtam egy fém levegőcsövet elfogadható áron és ezzel kiiktattam a Helmholtz rezonátor boxokat. Az eredeti cső belső átmérője 76mm, ezé pedig 80mm. Ez jelentős különbséget nem eredményez.
Mivel a beszívott levegő hőmérséklete fontos és a kipufogó bandázsból maradt még, ezért betekertem vele. Túl sokat biztosan nem számít de sok kicsi sokra megy.
70 Eur
Korábban vettem egy 2 csatornás pioneer erősítőt és egy Helix reflex mélyládát. Mivel a kábelek és az RCA már a kocsiban volt ezért nem kellett szétbontani az egészet. Az autó eredetileg Bose-s volt, benne is van a mélynyomó tartója. Ezt használtam fel az erősítőt tartó fa lap rögzítésére. Ez még nincs kárpitozva, majd később megcsinálom.
Erősítő: 10000 plusz posta
Mélynyomó: 22000 plusz posta