Mivel a korábbi tervem nem működött, de a 3.0 igényli az olajhűtést, ezért vettem egy komplett szettet.
Az eredeti összetétele a 4. képen látható. Ezt nekem annyival módosítani kellett, hogy egy termosztátos MOCAL adapterről vezetem el az olajcsöveket. Mivel a gyári hőcserélő egy mélyedésben van, ezért az adapter alá kellett egy szendvics adapter is, viszont ide a hőjeladót is be tudom csavarozni.
Mivel a MOCAL angol cucc, ezért kellett venni még a csövekhez egy pár metrikus átalakítót is.
Alapból a szett a minőségéhez képest nagyon olcsónak számít szerintem, de így azért már elég húzós ára van.
Ahonnan vettem az egy webshop, de a srácoknak van Alsóörsön egy műhelye ahol építik a főként drift autókat, én ott vettem át. Többek között ott volt a Junkwagon BMW is, ami a Laptimeingban szerepelt nemrég. Állításuk szerint utoljára egy 280 lovas turbós Nissan S14be rakták be ezt a szettet és ott elég volt ez a hűtés. Remélhetőleg nálam is elég lesz. Megpróbálom a jobb oldali kerék elé rakni ahol a GTA-ban is van és egy csővel plusz levegőt rávezetni.
Az utóbbi napokban volt egy kis időm haladni a projectel. Néhány dolgot felújítottam, lefestettem. Felfedeztem néhány különbséget is a két motor között. A két szelepfedél nem egyforma, a 3.0 olajszűrő tartója (és ezzel az olajhűtős tervem) nem passzol a 2.5-höz mert a féltengely hossza más, a billenésgátló más. Ezeket kicseréltem. Lefestettem minden tartót és segédberendezést is, de sajnos nem csináltam mindenről képet.
Megrendeltem a gyári csapágyakat, mert így nagy valószínűséggel a gyári hézagoló is elég lesz, de majd meg kell mérni.
A győri KS Csapágy-ban tudtak volna alternatívként adni skf 20-as csapagyat darabonként 5 ezerért, de akkor biztosan kellett volna új hézagoló lapka. Egyébként meg bár a 0,12 mm különbség kicsinek tűnik, de biztos van jelentősége, ezért inkább megrendeltem. Kb 1 hetet kellett várni rá
Az autót a képen látható légszűrőbetéttel vettem. Mivel nem tűnt tisztának gyorsan tettem bele egy papír szűrőt ameddig ki nem tisztítom. Ma jött el az a nap. A tisztítót aputól kaptam kölcsön, ő a robogó légszűrőjét tisztítja vele.
Sokan nem szeretik ezeket a szűrőket. Az én véleményem az hogy ha gyakran van tisztítva és olajozva akkor biztosan szűr annyit mint a papír mert különben a Novitec biztos nem árulná. Ha jelentős többlet lóerőt nem is ad, de javítja a szívóhangot és esetleg a gázreakciót akkor már megérte. Főleg hogy kaptam a kocsihoz…
Már néhány hónappal ezelőtt lejárt a műszaki. Elvileg így is használható a vészhelyzet miatt az autó de én jobban szerettem volna "tiszta" papírokkal, ezért elvittem Győrben a Fenesihez. Hibátlanul át is ment miután előtte a kézifékbovdent kicseréltem.
Megjöttek a még hiányzó alkatrészek a Race-shoptól.
Mielőtt beépítem a Bilstein B14 -et előtte ki kellett cserélnem a hátsó toronyszilenteket, mert mindkettő el volt válva középen. Szerencsére az elsőket nem sokkal a kiszedés előtt cserélhették, mert szinte új állapotúak. Oda egyébként csak a gyári új lenne jó, az utángyártott nem, de ezt most megspóroltam. A hátsókat viszont kaptam az autóval, mert az előző gazdája már megvette. Akron Malo gyártmányúak.
Lefestettem a motort 4 rétegben Hammerite ezüsttel. Egy egész doboz spray ráment, de tényleg szép lett élőben. Az igazi nagy meló az előkészítés volt…
Egyik barátom ma ultrahangos mosóval megtisztította a befecskendezőket. A több éves állás és a sok kosz miatt 3 először nem is nyitott, de a művelet végére ismét mind használható lett.
A szakál metálban megrendeltem néhány dolgot, amit még cserélni szeretnék. Ezek olyan alkatrészek amik még nem rosszak az autóban, de mivel a motorkiépítésnél és a sperr beépítésnél könnyü cserélni, ezért cserélni szeretném. Az eredeti alkatrészek már 20 évesek többnyire.
3
590
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...