A történet úgy kezdődött, hogy kb. 2hete külföldi autós weboldalakat nézegetve ráakadtam egy hirdetésre. Egy svájci aukciós oldalon volt. Licitálni is lehetett rá és volt villámára is.
Egy ilyen svájci "vatera" oldalra nem úgy van, hogy az ember gondol egyet és regisztrál. 3 lépcsős azonosítás kell hozzá és svájci lakcím. Na nekem ez nem volt.
Egy kis nyomozás (és Németországban élő barátok) segítségével sikerült megkeríteni az eladó telefonszámát. Persze magyar telefonszámot nem vesz fel, SMS-rs nem válaszol. Német telefonszámot néha felvesz, azt mondja, hogy el van téve a kocsi. Mikor már szinte teljesen lemondtam róla, akkor az egyik barátom mondja, hogy neki van egy régi ismerőse aki Svájcban él már rég óta. Felvette vele a kapcsolatot, megadta az eladó számát, hogy tegyen már vele egy próbát.
És láss csodát! A svájci telefonszámot felvette és sokkal közlékenyebb volt, mint előtte.
A tények:
2001-es svájci forgalomba helyezésű, végig vezetett szervizkönyves autó. Kívülről hagy némi kívánnivalót a kaszni (horzsolások, ajtórányitások), de egybevéve nagyon jó alap.
A srác a második tulaja a kocsinak. Nemrég vette, csak éppen nagyszerviz (vezérműszíj, folyadékok, stb.) előtt áll az autó és mondtak neki kint egy szabad szemmel is jól látható összeget.
Sajnos (részemről hálistennek) nincs rá pénze megcsinálni, így jobbnak látta eladni.
3000CHF-ér volt hirdetve, amit az ismerősnek sikerült lealkudni 2500-ra :-)
Innen már "egyszerűbb" volt a dolog. Autómentőt béreltem, beültem, irány Svájc!
Sok vezetés, kevés alvás, de 2,5nap alatt megjártam.
Itthon van!!!!!!!!!! :-)
Aki nem EU-s autót akar vámoltatni, egy jótanács. NEHOGY Magyarországon tegye! Rengeteget olvastam, hogy mit, miért, hogyan.
A svájci - német határon kb 1óra alatt el lehet intézni, ami itthon 4-6hét! És azt mondanom se kell, hogy pénzben a töredékéért.
Szóval! Szerviz, rendberakás, örülés!
Egy szomorú dolog van ezzel kapcsolatban....A másik GTV-nek mennie kell. :-(
Úgy döntöttem, hogy visszaalakítom teljesen gyárira, megcsereberélem a kiegészítőket, így az új ugyanúgy fog kinézni, ahogy nekem tetszik.
Összefoglalva:
Lesz vele meló, de úgy érzem megéri.
:-) :-) :-)
Hát!!! Elkopott. Ennyi maradt belőle. Jó szolgálatot tett.
2 évig nyugi :-) Sikeres műszaki vizsgát tettünk.
Km állás: 186.300km
Kötelező dolgok letudva:
- Olajszűrő
- Olaj (Selenia WR 5W-40)
- Üzemanyagszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
km állás: 206.858km
Elöregedtek a gumik a kocsin.
A kevés használat mellett nem a minta kopott le, hanem egyszerűen elöregedett a gumi és nem bírta tovább. 1108 Dot számúak voltak, úgyhogy már épp ideje volt.
Kölcsönvettem addig a 147 téli kerekeit, amíg meg nem érkeznek az új gurulók. (viccesen néz ki a 147 gyári felniével)
km állás: 113.688km
Szépen lassan, ahogy időm engedi szedegetem. Sok alkatrésze újjáéled egy másik GTV-ben.
Volt egy kis időm, hogy rendbe szedjem Hófehérkét.
Lemosva, kitakarítva, Sonax Wax-al felfényezve. Ráfért :-)
Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.
km állás: 113.464km
Kicsit elhúzodott az idei GTV szezonkezdés.
Úgy kezdődött a dolog, hogy volt a motorháztetőn néhány hajszálrepedés. Mivel a fekete kocsin egyből világított a világos színű szórógitt nagyon bántotta a szemem.
Nem akartam javítgatni, ezért jobbnak láttam venni egy jó állapotú mocitetőt. (Aztán ebből végül egy komplett bontani való kocsi lett)
Szóval morotháztető lefest. Ha már festés, akkor pocsoljuk meg az első lökhárítót is.
Kész lett, összerak, polír és itt állunk.
Gyorsan mentem is vele egy gyors karikát a városban.
Megunhatatlan! :-)
km állás:113.408km
Egy "szép" napon történt, hogy megláttam a kocsim alatt egy olajtócsát. Először arra gondoltam, hogy biztos olyan helyre álltam, ahol előttem egy lelakott autó maga alá folyatta az olajat. Aztán ahogy teltek a napok rá kellett jönnöm, hogy az én lelakott autómból folyik az olaj.
Elvittem a szerelő bácsihoz, aki megállapította, hogy cserés a kormánymű. :-(
Beszerezte a bontottat 5000-ért, kicserélte, elvittem futóműállításra a kocsit és jobb mint régen.
km állás: 185.487km