Annak idején a 156-osomba is volt ilyen cucc, de sajnos azt eladtam a kocsival együtt. Facebook hirdetések közt akadtam rá. Sokkal nyomatékosabb lett tőle a kocsi. Kell ez a kis plusz bele. És ha jól emlékszem normál használat mellett a 156-nál egy picit csökkent a fogyasztásom is. Na majd meglátjuk ebbe hogy muzsikál.
Km állás: 209.345km
Nagyon fontos dolog, hogy az ember jó előre beszerezze a hozzávalókat a tavaszi ültetéshez. :-) :-)
- Tetőkárpit kicserélve
- Utastér összerakva
- Motortér összerakva
- Zender szárny is átkerült rá
Következő lépésként a külsejével fogok foglalkozni. Kap egy teljes polírt. Meglátjuk mennyire menthető a fényezés.
Alakul :-)
Mivel nagyon tetszett a kocsi úgy ahogy volt, az a döntés született, hogy a V6-nak is úgy kell kinéznie mint a TS-nek. Ennek viszont ára volt. Az összes olyan “extra” ami tetszett átkerül az új szerzeményre. Ennek eredménye egy gyári kinézetű GTV.
Visszakerült bele a szürke tetőkárpit, a gyári 16”os alufelni, a gyári fényszóró, a sárga oldalindex, lekerül róla a Zender szárny.
Ezek nélkül mérsékelt áron kerül eladásra. 🙂😢 Remélem jó gazdira talál.
Km állás: 113.836km
Az idén 458km-t sikerült menni vele.
- Küszöbök lekezelve kívül-belül
- Motortér kitakarítva és az összes rozsdás elem megcsiszolva, lefestve
- Ülések kitakarítva
- Szőnyeg kitakarítva (egy kicsit szomorú vagyok, hogy nem fekete, na mindegy majd csináltatunk bele fekete betétet)
Elkezdtem az ismerkedést. Előttem a tél, apró darabokra szedés, konzerválás, szépítés, összerakás.
A szélvédő előtti levélrács alól legalább egy fél vödörnyi zsuvát szedtem ki. :-(
Hibái:
✓ - Bal első ablakemelő nem húzza le az ablakot, amikor kinyitom az ajtót. (update: csak annyi baja volt, hogy a fém el volt mozdulva, ami megnyomja a gombot amikor az ablak a felső holtponton van)
✓ - Bal oldali ajtóhatároló kattog (update: kicseréltem egy jó állapotú bontottra)
✓ - Jobb küszöbön volt egy folt rozsdakezdemény (update: szerencsére, csak felületi rozsda volt. Lecsiszoltam, kezeltem, lefestettem, lealvázvédőztem)
✓ - Hűtő alatti tartószelvény rozsdás (update: lecsiszoltam amennyire lehetett, rozsdaátalakítóval kezeltem és Hammerite-al lefestettem. Meglátjuk hogy viselkedik, ha ismét kijön rajta a rozsda, kell kerítenem egy cseredarabot.
update2: Megtaláltam a bontásra vett GTV alól ezt az elemet :-) egész jó állapotban van)
✓- Bal hátsó sárvédőt fényezni kell, mert van rajta egy meghúzásnyom
✓- Az egész autót fel kell polírozni, mert elégé elhanyagolt a fényezés rajta (update: Megtörtént. Sokat sikerült javítani rajta. Így már egész kultúráltan néz ki)
✓ - Az indexkapcsolót nem húzza vissza a kormány (update 2019.11.30: ki van kopva a kis pöcök, ami visszahúzza. A bontott kocsi ismét jó szolgálatot tett. Kicseréltem kompletten a bajusz kapcsolót)
✓ - A jobb sárvédőről hiányzik a pininfarina logo (update 2019.11.30: megrendeltem a fiat-ba a gyári logo-t. Majdnem el kellett adnom a vesémet, hogy megvehessem :-) :-) :-) )
✓ - A hátsó biztonsági öveket teljesen kiszívta a nap. (még jó hogy van polcon cseredarab. update 2019.11.30: kicserélve, most már szép fekete)
✓ - Nem fekete a tetőkárpit :-) (úgy döntöttem, hogy a tavaly átkárpitoztatott tetőt átteszem a TS-ből, az meg visszakapja a gyári szürkét) (update: kicseréltem 🙂)
ui.: Olyan szépek így ketten egy udvaron. Ha tudnék egyszerre két autót vezetni, tuti megtartanám mindkettőt :-)
Ez a nap is eljött. Első szerviz letudva. Amik cserélve lettek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Szelepdekli tömítések
- Szívósor tömítések
- Üzemanyag hidak (sajnos elég rozsdás volt)
- Jobb első-külső féltengely gumiharang
Ezenkívül le lettek festve a motoralkatrészek. Egész kultúráltan néz ki. :-)
Saját lábán hoztam haza a dokibácsitól. Most volt először, hogy "hosszabb" utat mentünk együtt. Azt kell mondanom, hogy nem egy TS motor. Brutálisan megy, iszonyatosan jól veszi a fordulatot és meglepően nyomatékos a motor.
Futómű teszi a dolgát ahogy kell. Nem kopog, nem lötyög.
És ezután jön a pepecselős meló. Szétszed, kitakarít, összerak :-)
Km állás: 190.739km
Kezd összeállni, csak előtte még jobban szét kell szedni :-)
Vezérlés kicserélve, szelepfedelek lefestve, ha megszárad lehet összerakni és indulhat a BUSSO.
Lassan összeáll az első szerviz.
Amik cserélve lesznek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Illetve ha már meg kell bontani a motorteret, akkor egy kis rendrakás és csinosítás.
Festegetés, tisztogatás. :-)
Az utóbbi időben némi kopogó hangot hallatott a kocsi jobb elölről. Doktorbácsi megállapította, hogy egy felső lengőkar csere megoldja a dolgot. Így is lett. Friss új TRW jobb első felső lengőkart kapott. Ismét csend. :-)
km állás: 207.654km