JCsabi - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-06-21

Egy kis törődés igényelt a gép :-) A fekete szín elég kényes, meglátszik rajta minden. Sonax pasztával átfényesítettem a kasznit. Az eredmény elég jó lett. Eltűntek a kis karcok. Korábban átpolírozhatták a kocsit, mert tele volt hologrammal a fényezés. A paszta ezeket is eltüntette. Tükörsima lett.
Illetve e-bayeztem egy rádióbeépítő keretet, mert zavart, hogy a fejegység nem illeszkedik rendesen a helyére.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-06-19

Rakoncátlankodott egy kicsit a verda. Olyat produkált, hogy nagyobb gyorsításkor 3000-es fordulat környékén megtorpant kicsit és bedobott egy P0235-os hibakódot. Ezen kívül normál használat során semmit nem lehetett érezni. Olvasgattam egy kicsit itt a fórumon és a neten. Sokan írták, hogy egy MAP szenzor tisztítással, vagy cserével megoldódik a dolog. Na nálam a tisztítás nem segített, úgyhogy vettem egy új szenzort. Kicseréltem, és úgy tűnik megszűnt a hiba.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-05-21

Nem voltam kibékülve a kocsi magasságával. Jófogáson hirdettek Eibach ültetőrugó szettet. Rákerestem neten a gyári számra hogy megbizonyosodjak róla, biztos GTV-be való-e. A válasz igen és az is kiderült, hogy 2-2cm-t ültet. Na mondom ez nekem való lesz. Megmarad a használhatóság és szépen fog kinézni.
Csere közben, ha már le volt szedve a hátsó lengőkar, csiszolás után kapott egy új réteg festést. Itt jegyezném meg, hogy köszönöm a munkát Cseffó Pistnek.
Után egy kis ebéd. Megtöltöttük az utcát Alfákkal. :-)

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.

>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

Megejtettük az éves olajcserét.

- Mobil 1 Super 3000 5W-40
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő

km állás: 187.586km

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-26

Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-07

Tegnap rászántam magam, hogy kicserélem a kézifékkart, ami már december óta várja a beszerelést. Kicsit tartottam tőle, hogy nehéz lesz hozzáférni a csavarokhoz. Nem lett igazam. Felülről kicsavartam a bowden állítócsavarját. A kocsi alatt, csak a kipufogó hővédő lemezét kellett leszedni és már hozzá is lehetett férni a 2db tartócsavarhoz. Így már teljes a beltér :-)
A GTV szerelési útmutatóját böngészve megakadt a szemem azon, hogy miként kell kiszedni a gyári lábtérvilágítás foglalatát.
Meg is néztem, hogy nekem miért nem világít az a nyavalyás. Azért nem, mert nincs benne, csak a helye. A csatlakozót megtaláltam, de a lámpatest nem volt benne.
Találtam jó áron ledes világítópanelt, amit összekötöttem a gyári csatival és láss csodát világít. :-)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-05

Télen beszereztem egy elektromágnesen parkolóradart. Kínából rendeltem, kemény 2500Ft volt. Sokat nem vártam tőle, de meg kell mondjam, hogy felülmúlta az elvárásaimat. Tökéletesen teszi a dolgát. A legjobb, hogy nem kellett kifúrni a lökhárítót, csak bele kellett ragasztani a hátuljába.
Lökös leszedésénél csak CSAVAROK vannak :-) nincs se patent, se semmi ami eltörhetne! Imádom!

Ezzel egyidejűleg visszatettem a kocsiba az akkut, és mentünk vele egy tavaszindító kört. :-)

>> EseményAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-03-04

Ma felkerültek a Novitec N8-asok. Egy 30mm-es ültetést elviselne. Majd meglátjuk...

(2017.03.19.)Tapasztalatok:
+ az autó sokkal stabilabb
+ jobban néz ki :-)
- a széles gumi miatt minden útegyenetlenség megvezeti a kocsit (jobban kell kapaszkodni a kormányba)
- utazási komfort csökkent a rossz utakon :-(
- a Dunlop Sport 225/40 R18 gumi hangos

 

Arra lettem figyelmes, hogy ebbe a hidegbe elég gyenge az egyik gázrugó ami a motorháztetőt tartja. Volt úgy, hogy meg se tartotta.
Cserélve lett Magneti Marelli márkájúra.
A matt fekete festékből, ami a motorburkolat festéséből maradt, egy kicsit facelift-esítettem a belteret. A hamutartó és a tükörállító fedelét festettem át.
Plussz beszereztem egy gyári kézifékkart, ami tavasszal lecseréli a szétfaragottat ami most van a kocsiba.