Volt egy kis időm és el tudtam jutni a gumishoz, hogy ismét jól nézzen ki a kocsi. :-)
km állás: 197.243km
Sikeres műszaki vizsga. 2 év nyugi. Jelezték, hogy a jobb első talpas lassan cserés, úgyhogy amint a "szerelőúr" ráér ki is cseréljük
Km állás: 107.095km
A mai nappal kezdetét veszi a 2018-as szezon. Akkumulátor be, kulcs elfordít, pöcc-röff. Mintha csak 1 éjszakát aludt volna. Első utam az autómosóba vezetett, hogy megszabaduljak a tetemes portól. Ez volt az utolsó tele félig nyitott kocsibeállóban. Lassacskán elkészül a garázs, ahol mindig tisztán fogja várni, hogy mehessünk valahová. :-D
Km állás: 106.590km
A tavalyi évben megtett km: 2990km
A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.
km állás: 196.852km
Ma eltettem a kocsit alukálni. Tavasszal folyt.köv.
km állás: 106.456km
Update (2018.01.11.): Volt néhány nap szép idő. Nem bírtam magammal. Mentem vele egy pár kört.
km állás: 106.590km
Felkerültek a téli kerekek.
km állás: 193.950km
Cseréltünk egy bal első-felső lengőkart (TRW) ,egy izzítógyertyát és 2db hátsó stabilizátorpálcát (TRW).
km állás: 193.116km
2013-ban még a 156-al megjártuk a transfogarasi utat. Ennek apropóján felbuzdulva megsétáltattuk a kistestvért is. Viszont hogy nem menjünk ugyanarra a helyre így új úti célt választottunk.
Irány a Transalpina!
Szállást lefoglaltam Ranca faluban. Ez a hely majdnem az út közepénél van a hegyekben 2000m magasan. Érdekes hely. Félig kész vagy éppen félig lebontott apartmanházak közt jó néhány működő. Viszont rengeteg turista, autós, motoros.
A hegyi út minősége kiváló, csak elvétve van egy-két bukkanó. A táj, a látvány leírhatatlan. Kocsikáztunk, túráztunk, pihentünk. Összesen 1290km-t tettünk bele a kocsiba 4 nap alatt. Az átlagfogyasztás 5,7l/100Km. Meglepő módon helyesen mutatja a computer.
Feleségemmel úgy döntöttünk, hogy folytatni fogjuk ezt a "hagyományt". Új autó, új hegyi út. :-) :-) :-)
Románia megpihen, Olaszország felkészül...
km állás: 190.604km
Első Alfacity a GTV-vel. Nagyon jól éreztük magunkat. Szerintem a helyszín telitalálat. Jövőre ismét érkezünk. :-) :-)
Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).
Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.
Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.
km állás: 104.630km