A donor GTV-be a belső oszlop takarók szép fekete bőrrel voltak bevonva. Az én kocsimban ezek világosszürke szövettel, amik elég koszosak is voltak. Nem is kellett több. Tetőkárpit, oszloptakarók lebontani, a saját tetőkárpitomat elvittem a kárpitos ismerőshöz, aki újraburkolta. Ezután mindent visszaraktam és kész :-)
Extraként a csomagtartóba és kicseréltem a donorban lelt sötét szövetet az enyémmel. Szerintem sokkal szebb, sportosabb lett a beltér.
Indulás a V6 felé vezető úton.
Az első lépés igen kicsi. Belefaragtam az első lökösömbe a két kis plusz elemet, amiben a V6 és a TS eleje különbözik.
A motorháztetőmet fényzeni kell így megy vele a lökhárító is. Már alig várom hogy kész legyen. :-)
Kellett egy pár alkatrész a saját kocsimhoz. Jobbnak láttam venni egy "egyben lévő" autót, mint alkatrészeket venni a bontóban egyesével. Az már csak hab a tortán hogy a kiszemelt donorban egy 3.0 V6 24V Busso motor csücsült az amúgy 98e KM-t megtett kaszniban. Megmentem belőle amit csak tudok és idővel belefaragjuk a 2.0TS helyére a szörnyet.
Ha bárkinek GTV alkatrészre van szüksége keressen, hátha találok :-) :-) :-)
Valami kezdődik.
Sikerült vennem egész jó áron egy bontószökevényt. A lényeg a 3.0 V6 24V Busso. Amint időm (pénz) engedi, elkezdődik a motor felújítása és egyszer majd bekerül a 2.0 helyére.
És nem utolsó sorban szükségem volt egy motorháztetőre, mert az enyémet sajnos javították régebben és itt-ott meg volt repedve rajta a gitt és nem akartam azt javítgatni.
Ugyaitt GTV alkatrészek eladók!!!! :-)
Nem működött a kocsiba a távirányító. A központi zár kulccsal jó, de a gombra nem reagált semmit. Első körben szétszedtem a kulcsot és megnéztem, hogy látok-e valami rendellenességet. Semmi.
Jobbnak gondoltam rendelni egy utólagos vezérlő egységet külön távirányítóval. Meg is tettem a kedves kínaiaktól 8,59$-ért.
Amint megjött rákötöttem a kocsi gyári központi zár vezérlőjére és tessék! :-) Működik! :-D
A csúnya kopott jel helyére kapott szép új kínait :-)
Illetve nem működött a hűtő ventillátornak az egyes fokozata. Az előtét ellenállásnál teljesen el voltak oxidálódva a vezetékek. Egy kis csiszolás és már működik is. :-)
Folytatódik a karbantartás project.
Kicseréltük a benzinszivattyút, mert nem tett neki jót a több mint 1éves állás. Ugyanez volt a termosztáttal is. Szintén cserélve lett.
Végre van fűtés az autóban és hangtalanul ér el a motorba a benzin :-)
Km állás: 184.710km
Újabb 2 év.
Műszaki előtt cserélni kellett a két kézifék kötelet, mert be volt rohadva. Ezen kívül minden OK.
km állás: 202.350km
Végre volt egy szabad napom, amikor beiktattam egy nagytakarítást. Ráfért.
Lesz még rajta mit csinálni tavassza, de legalább már nem kell minden alkalommal kezet mosni, amikor beülök a kocsiba és hozzáérek bármihez. :-)
Hazatért az öreg. Ki lettek cserélve az alkatrészek, végre működik. Miután a szerelőúr életet lehet a mociba, brutálisan kattogott a vezérlésmódosító. Szerencsére volt neki egy bontott, ami jónak bizonyult. Remélem elmegy még vele pár tízezer km-t. Szóval lesz még rajta rengeteg meló (legelőször egy kiadós takarítás!!!), de egyenlőre teszi a dolgát.
Tennivalók első körben:
- Csomagtér ajtó teleszkóp csere (update: kicserélve 2019.01.11.)
- Nem működik a központi zár távirányítója (update: utólagos vezérlő beszerelve 2019.02.18.)
- Külön kulccsal működik az ajtó és a gyújtás
- Nem működik a hátsó ablaktörlő
- Bal első sárvédőn törés kijavítása
- Kormány, váltógomb újrabőrözése
km állás: 184.440km