Kn[.]xX - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-01

A diplomamunkámra való koncentrálás miatt az alfára fordított idő rohamosan csökkent, majd elfogyott. Két hónapos kemény meló után (0701) 2 napos takarítás következett, mert már ráfért és megérdemelte. :) Az eredmények magukért beszélnek.. ;) khm.

...műszerfal ápoló 225ml (699) - törlőkendő (624)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-15

Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.

A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.

A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)

Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.

De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.

Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-26

A norauto-ban járva (0526) találtam rá az új szelepsapikra. 290Ft-ba került (5db!), krómozott sima sapi. Na ezt elvihetik, ha valakinek megtetszik. De azért erre is ráhúzok kulccsal, hogy ne legyen olyan egyszerű. :P Az alfás pedig marad ünneplős darab, csak találkozókon teszem majd fel. A szelepsapikon kívül vettünk még egy flakon bőrápolót, mert a régi elfogyott és egy felnitisztító szivacsot is, mert az előző csupa kátrány lett..

[Költségeim: 5db króm szelepsapka (TP) 290Ft, bőrápoló 1490Ft, felnitisztító 590Ft]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-22

Ma nagyon hideg volt (1122), gondolkoztam is rajta, hogy megcsináljam-e a ködlámpákat, de ha már így alakult a hétvége, ahogy, akkor nekiláttam. A garázsban nem fújt annyira a szél, de azért ott sem volt több 3 foknál. Leszereltem a ködlámpa keretet, felcsavaroztam a ködlámpákra a múltkor még hiányzó patkó alakú műanyag tartozékot, aztán 4-4 csavarral felerősítettem azokat a helyükre. Megkapták a hátukba a kábelvégeket és már tették is a dolgukat. Akna híján kicsit nehézkes volt a csavarokhoz való hozzáférés a ködlámpa melletti szellőző nyíláson keresztül, de megoldottam:) A végeredmény a képeken látható. 'Kicsit' sárgásabb a fénye mint a xenonnak, annak ellenére hogy extra white-nak vettem.. de majd ha találok jobb minőségű és fehérebb H1-est, akkor kicserélem benne az izzókat.

A nem régen postán érkezett motortér burkolatot is felcsavaroztam a helyére, ha már így nekiláttam a szerelésnek. Alakul.. Egyre inkább gyári állapotba kerül vissza a kicsike:)

A tegnap átvett matricákat is felragasztottam az autóra. Jól áll neki :) Remélem vevőket is csalogat majd a céghez:)

Mire végeztem mindennel -összesöpörtem az udvaron a faleveleket és kisöpörtem a garázst- bejöttem, kinézek az ablakon és azt látom, hogy esik a hó.. Kicsit sem örültem neki. Ezennel tényleg elkezdődött a tél és én még a nyári gumikon gurulok. :S

[Költségeim: az alkatrészek ára, ami a már előzőleg bejegyzett "apróságok", "matricák" ill. "köd - van" postokban már szerepeltek. ]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-18

Mai napon (1118) megérkeztek a hiányzó/hiányos apró műanyag alkatrészeim helyett az új, ép dolgok:) Köszönet érte András bácsinak :) Ilyenek pl.: ködlámpa 'keret'. bh belső világítás az ajtó fölé, belső visszapillantó tükör, aminek ép a lebillentő füle:), küszöb díszlécek, csomagtartó hátfal műanyag, vonószem takaró, motortér burkolat, csavarok, patentok, stb.

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-04

Hogy a műszerfal se maradjon ápolóanyag nélkül, beszereztünk (0704) egy olasz (!) műszerfal ápoló spray-t, ami egy Alfa Romeo GTV/Spider belsőt (!) ábrázol :) Nem aprózzuk el, na.. Ha már boltban voltunk, akkor vettünk egy tölcsért is az ablakmosó kényelmesebb betöltéséhez a tartályba. Mindkét termékhez szuperolcsón sikerült hozzájutni, 500 ill. 200Ft-os áron :) Hétvégén ki is próbálom.

>> AutóápolásAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-21

Mai napon (0621) muszály voltam lemosni az autót - annak ellenére, hogy nem volt koszos -, mert csütörtökön sikerült egy akácfa alatt parkolnom és az egész autó tiszta ragacs lett, más sem kellett még a poros földút mellé. Szóval kb. 2,5 órás autómosás után kívül belül tiszta lett a lelkem:) A nemrégen vásárolt autómosó szivacsokkal lett tisztítva. Egész jó, bár sokat kellett szenvedni, mert ebben a hőségben pikk-pakk rászáradt és fehér csíkos és pöttyös lett a kaszni. A motorteret is áttörölgettem. Ráférne már az a motorvédő lemez alulra. Meglátszik, hogy nincsen, nagyon gyorsan koszolódik így ezeken az utakon..
Este felé, ha lement már a nap kicsit, akkor kihozom megint a garázsból és ki is porszívózom, meg áttörlöm a műszerfalat.
Kornéltól kaptam jó kis szivacsos ragasztót (fekete) , amit majd felragasztok a hátsó rendszámtábla alá, mert nagyobb hangerőnél - a láda jótékony hatására - rezonál a keretben.
Beszerzésre került egy szivacsos kétoldalú ragasztó is (fehér) az első rendszámtáblához, amit remélhetőleg meg fog tartani (keret és csavarok nélkül) és ha minden jól megy a jövőhéten már meg is kapok Bánfalvi Kolostól +20.000Ft ellenében.

[Költségeim: 2db autómosó szivacs: 2x299Ft, 1 tekercs szivacsos kétoldalú ragasztószalag: 639Ft ]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-24

Robival befeküdtünk az autó alá (0524), de olyan hihetetlen helyen megy a szervócső, hogy az csak egy nagyobb bontási munkálattal lehetne hozzáférhető, amire ma se időnk se energiánk nem volt. Viszont legalább kiszűrtük, hogy a szervószivattyúnak nem lehet baja. Vagy szimeringet kell cserélni, vagy a csövet, de lehet, hogy elég lesz meghúzni az egyik bilincset. Hétfőn kiderül. Mindenesetre utántöltöttük egy kis olajjal (Castrol TQ Dexron III). A kormány még elég könnyű, de ha így használnám az nem tenne jót a szivattyúnak. Így hát várok.

Apróságok: kicseréltem az egyik rendszámtábla világítást, mert a kettőből az egyik izzó kiégett. Egy 30-as bizti is kiment a biztosítéktáblán. Az is cserélve. Ha már arra jártunk, átnéztük mindet, de mással nem volt gond. Sok vizet nem zavart mondjuk, mert úgy vettem észre, hogy minden működött nélküle is. Beállítottuk a kazántetőt, mert a szélvédőnél bal oldalt lejjebb, jobb oldalt pedig feljebb volt minimálisan -ahogy Zoli összetette- de most jobb. A jobb első ajtó is szépen csukódik már, nem úgy mint egy wc ajtó:) Ezeket csinálgattuk ma. Kép nem készült.

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-09

Ma (0509) sikerült beszerezni végre egy pohártartót is a Bottari félék közül (származási hely: Olaszország, www.bottari.it), mert az sajnos hiányzik a gyári 156-osból. De megvan ez is, már csak egy autó kéne hozzá. Remélem ha holnap nem is, de kedden már újra pörög a sportos szív.