Kn[.]xX - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-22

Ma nagyon hideg volt (1122), gondolkoztam is rajta, hogy megcsináljam-e a ködlámpákat, de ha már így alakult a hétvége, ahogy, akkor nekiláttam. A garázsban nem fújt annyira a szél, de azért ott sem volt több 3 foknál. Leszereltem a ködlámpa keretet, felcsavaroztam a ködlámpákra a múltkor még hiányzó patkó alakú műanyag tartozékot, aztán 4-4 csavarral felerősítettem azokat a helyükre. Megkapták a hátukba a kábelvégeket és már tették is a dolgukat. Akna híján kicsit nehézkes volt a csavarokhoz való hozzáférés a ködlámpa melletti szellőző nyíláson keresztül, de megoldottam:) A végeredmény a képeken látható. 'Kicsit' sárgásabb a fénye mint a xenonnak, annak ellenére hogy extra white-nak vettem.. de majd ha találok jobb minőségű és fehérebb H1-est, akkor kicserélem benne az izzókat.

A nem régen postán érkezett motortér burkolatot is felcsavaroztam a helyére, ha már így nekiláttam a szerelésnek. Alakul.. Egyre inkább gyári állapotba kerül vissza a kicsike:)

A tegnap átvett matricákat is felragasztottam az autóra. Jól áll neki :) Remélem vevőket is csalogat majd a céghez:)

Mire végeztem mindennel -összesöpörtem az udvaron a faleveleket és kisöpörtem a garázst- bejöttem, kinézek az ablakon és azt látom, hogy esik a hó.. Kicsit sem örültem neki. Ezennel tényleg elkezdődött a tél és én még a nyári gumikon gurulok. :S

[Költségeim: az alkatrészek ára, ami a már előzőleg bejegyzett "apróságok", "matricák" ill. "köd - van" postokban már szerepeltek. ]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-08

Tegnap (1107) megvételre került (Norauto) egy H1-es ködlámpaizzó pár (1090Ft) Extra White, Tuning Power:):) 55W 12V, ma beszerelem a nemrég vásárolt ködlámpákkal együtt a helyére. Beszereztem még egy pár (T.Power, W5W, 12V, 5W) narancs színű indexbe való izzót (190Ft), egy 5literes téli szélvédőmosót (akciósan) -19fokig (590Ft) és egy felnitisztító eszközt a nyáron használt küllős alufelnihez (Norauto, 790Ft).

Délelőtt nekiláttam a ködlámpa beszerelésének. Kartervédő le. Illetve nem is az egészet szerettem volna, hanem csak a bal oldali kiegészítő lemezt. De már itt kezdődtek a gondok.. Akna híján nem fértem oda a kulccsal a csavarokhoz. 9-9,5cm van a lemez és a talaj között, úgyhogy nem sok és nem is csodálkozom, hogy sok helyen leér az alja. Aztán megoldottam úgy, hogy odaálltam a lejtőhöz és akkor az orra kicsivel magasabbra került, mert a kerék még a vízszintes részen volt. Kicsivel tényleg jobb volt a helyzet, mert már le tudtam venni a védőlemezt. Hozzáfértem a ködlámpa helyéhez. Beletettem az izzót, rátettem a csatlakozót (a lámpán belül) tenném a helyére és kiderül, hogy nem illeszkednek a csavarhelyek a karosszérián erre a célra kiképzett lyukakkal.. Akárhogy próbálom nem jó. Nem értem miért, pedig 156-oshoz kértem. Visszaszereltem a lemezt és elkezdtem a bal hátsó kilincset szétszedni.
Annak az volt a baja, hogy mikor Gödöllőn volt szerelőnél az autó (Zolinál), akkor eltört a mozgó rész alja és mindig lejárt a stiftről, ezáltal kissé nehezebb volt bejutni azon az ajtón az autóba. Nekiálltam, hogy leszerelem, de furcsa dolgokkal találkoztam, amikről a képek is tanúskodnak lejjebb. A belső takaró háromszög valami furcsa anyaggal volt odaragasztva, mert letörték a patentot róla, mint kiderült később számomra, emiatt leszedni csak úgy tudtam, hogy a benne lévő szivacs szigetelést elszakítottam. Még jó, hogy vettem ebből is újat. Leszedtem a régit, csavaroznám ki a csavarokat, ami kilincset tartja, de látom, hogy az egyik az ajtókárpit alatt találtatik. Gondoltam nem gond, tartja pár patent és lejön az egész. Jó is lett volna.. De itt jött a következő furcsa dolog. A kárpit egy részéről hiányzott a patent és kétoldalú ragasztóval (!) volt a helyére illesztve azon a szakaszon.. Ekkora gány munkát.. Ez mielőbb javításra fog kerülni. Mivel leszakadt kárpittal nem akartam járni a következő napokban, ezért a patentok beszerzéséig hanyagoltam a kilincs témát is. Viszont a belső takaró háromszöget azt újra cseréltem. Talán nem is gond, hogy nem tudtam a kilincset kicserélni, mert nemsokára az ablakemelőmet is el fogom vinni javíttatni, ahhoz úgyis le kell venni a kárpitot, akkorra meg már lesznek patentok, tehát egyúttal a kilincset is fogom tudni cserélni, remélhetőleg gond nélkül.

Ezekután következett az élményfürdőzés. Nekiálltunk lemosni az autót, habos samponos vízzel, a felniket is megtisztítottuk az új felnitisztító célszerszámmal:) A bőr belső kapott egy adag ápolót, hogy ne száradjon ki, a műanyag és gumi elemek is új fényben ragyognak és így a tél beállta előtt még egy kis szilikonos törölgetést kaptak a kéderek, hogy ha lehet, ne ragadjanak be az ajtók a nagy hidegben és ne szakítsák el a gumit. Délután 2-re már csillogott villogott az autó kívül-belül. Igaz ködlámpák és új kilincs nélkül. De így is szép :)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-05

Mai napon (1105) átvételre került (Ipacsfa u.) a múlthét szerdán megrendelt új ködlámpa pár (TYC) a kicsikéhez:) Kaptunk hozzá 'grátisz' csavarokat is, amivel majd a helyére illeszthetem őket.

[Költségeim: lámpa 6800Ft/db, a csavarok pedig 200ft jelképes összegért kerültek megvételre.]