Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-07-31

A hűtővíz szintre ránézve (0713) tapasztaltam, hogy nem látni a szintet.. Lecsavartam a kupakot, belenyúltam ujjal, olyan mintha olajos lenne.. de mitől?! megnéztem a motorolaj szintet, a nívópálcán a minimumnál volt a szint, pedig inkább a maximumnál szokott lenni.. Ezt betudtam annak, hogy előtte álltam be a garázsba a garázskapu elől. (kb. ennyire volt beindítva.) Remélem csak nem csurgott vissza az olaj rendesen..
Elmentem Phon-hoz a 13. kerületbe a TI ültetőrugó szettért (0716). Ha már ott jártam megkérdeztem mitől ”ropog” a futóművem, nagy melegben klíma használatánál. Mentünk egy próbakört, mert nem teljesen értették mire gondolok. Természetesen akkor nem produkálta a hangot annyira, de a hallottak alapján szerintük a toronycsapágy lesz a hunyó. Adtak is gyorsan kettőt – ingyen. Phon megnézte a hűtővizet is, állítása szerint olaj került a rendszerbe, ami vagy hengerfejtömítés, vagy az olajszűrő csatlakozásnál lehet valami.. Ennek így nem annyira örültem az olasz út előtt.. még az is lehet, hogy komplett motorfelújítást igényel.. :\
Másnap (0717) észrevettem, hogy balra indexeléskor villog a műszerfalon a visszajelző lámpa ahogy indexelek, mintha valami nem lenne rendben az izzóval, pedig ég az összes.. Következő nap balra indexelésnél már gyorsan indexelt. Most tényleg kiégni látszik a bal hátsó. Harmadnapra teljesen megjavult, majd megint kezdte elölről.. Ismételten eljátssza, hogy olasz.. :) pedig jól tudom enélkül is..
Végül vettem egy pár PY21W, sárga index izzót (0719). Remélem ez a fajta való bele.. :) Indulás előtt megnézem a folyadékszinteket, hogy fogyott-e valamelyikből. Tegnap este 10 körül lett leállítva az autó, ma 15:00 körül indultunk, bőven volt ideje lehűlni a motornak és lefolynia az olajnak. A nívópálca jelei között volt valahol, félúton.. Tehát a motorolaj szint kb. rendben. A hűtővízből mintha hiányzott volna valamennyi, de ezt már lehet hogy csak én képzelem be.. :\ A minimum jelzésnél volt a szintje, de sem a korábbi rátöltésnél, se most nem láttam pontosan, úgy el van színeződve a tartály :\ Útközben beszereztem egy drótkefét és egy piros festékszóró spray-t is a rugó felújításhoz, melyet a hétvégén (0720-21) meg is oldottam, a nem rég beszerzett, a szettből hiányzó kerék központosítóval együtt. Hosszas csiszolgatás után újra több réteg piros színben pompáznak a rugók is.
A biztonság kedvéért rendeltem (0723) egy Eibach ültetőrugó szettet is :) hogy a soron következő műtét során tudjunk mihez nyúlni. 24-én reggel 7.30-ra volt időpontom Német Misihez a rugócserével kapcsolatosan. Pár adat a megvásárolt rugókról:

EIBACH
első rugó hossza: 32 cm, hátsó rugó hossza: 28 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
papíron 3 cm ültetés

TI
első rugó hossza: 35 cm, hátsó rugó hossza: 28,5-29 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
csak elöl tűnik nagyobbnak
papíron 2 cm ültetés

Ezekkel szemben kíváncsi leszek mi kerül ki a kocsiból.. Mielőtt erre sor került, lemértem még egyszer, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 64,0 cm, BE 64,6 cm, JH 64,5 cm, BH 65,8 cm (csomagtartóból Minden kipakolva, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 12,0 cm, elöl az ív közepe: 17,0 cm

Ezután megtörtént a kiszerelés.. és láss csodát! A benne lévő szett egy piros Eibach ültetőrugó szett volt, pontosan az a típus, amit beszereztem a TI mellé.. viszont amit a hátsó két rugónál láttunk, az valami katasztrófa. A bal hátsó rugó ferdén volt betéve.. nem feküdt fel a rugótányéron az erre kialakított helyre.. a jobb hátsó pedig törött volt..!
Most már értem miért volt 1-1,3 cm a két hátsó sárvédőív magasság között.. Gyalázat, hogy eddig ezt egyik szerviz sem vette észre, pl. kerékcserénél..

TI-re csere után a következő adatok mértem, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 67,3 cm, BE 67,2 cm, JH 67,2 cm, BH 67,7 cm (csomagtartóban a kiszerelt rugók, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 14,5cm, elöl az ív közepe: 19,0 cm

Átlagosan 2,5-3,0 cm-t emelt az autón a TI felszereltségű 156-os rugószettje, ami komfortosabb vezetést és kevesebb fejfájást okoz majd fekvőrendőröknél, parkolásnál, ill. meredek felhajtóknál, esetleg földúton, stb..

km óra állás: 203.787 km

A szervizben egyúttal kicserélték az első index izzómat egy bele valóra, mivel a pár napja vásárolt izzó sárga színű volt, az autóban lévő pedig átlátszó..
Az indításkori ’nemveszemfelafordulatot’-ra a következő tippet kaptam: tankoljak bele magas oktánszámú üzemanyagot (pl. Shell V-Power Nitro 100+). Két-három teletank elvileg majd kitakarítja a rendszert és utána jó lesz.. Ez még nem akkora (többlet)költség, hogy ne érje meg kipróbálni. Később beszámolok a tapasztalatomról.
Cserélve lettek még a pótféklámpában lévő hibás LED-ek (2db), a rendszámtábla világítás izzója, mert egy ideje már az sem világított, a jobb első és hátsó külső kilincsek a nem rég beszerzett épekre. Az első kilincs cseréjekor derült ki, hogy az előző valamiért oda volt ragasztva az ajtóhoz és csak a körülötte lévő lakk réteggel együtt jött le.. Ennek bizony nem örültem nagyon.. Szerencsétlen ajtók már így is nagyon sok helyen hibásak és most még ez is.. Cserélték a jobb oldali első, felső lengőkar gömbcsukló porvédő gumiját, a gátló porvédővel együtt. Az ’olajos’ hűtővízről kiderült, hogy ”csak” koszos volt a régi vízhűtő állapotától és a beleöntött 2-3 adag hűtőtömítő folyadéktól. A tartály ki lett mosva, de a hűtővíz nem lett teljesen lecserélve – ezzel mondjuk nem értettem egyet.. Az utolsó motorolaj cserénél megmaradt Seléniából viszont ~3 dl-t azért benyelt. A márciusi bejegyzésben említett ’fura hang a motorháztető alól’-ról kiderült, hogy a vezérlés körül kell keresni a hibát. Egy vezető görgő ki lett cserélve, de nem oldotta meg a problémát, talán halkult kicsit.. Komplett vezérlés cserét javasoltak, de mivel szerintük nem lehet baj a ’hangból’, így még nem lenne értelme a cserének, hiszen nem rég, alig több mint 5000 km-rel korábban lett cserélve. Sajnos mindenre nem jutott idő, viszont kiderült, hogy a motor billenésgátló szilentje ki van szakadva – amitől esetleg lehet az a ropogó hang nagy melegben.. Folyt.köv..

Az amore-n találtam egy hirdetést, hogy új Ferodo SL hátsó fékbetétek eladók. Rögtön rá is haraptam a kedvező ajánlatra, majd pár napon belül nyélbeütöttük (0726) az üzletet. Lassan úgyis cserések lesznek majd.. (kb. 50%-osak)
Megrendeltem az új vízhűtőt is végre Erhardtól. Évek óta húzódik ez is.. nézegettem bontottat, de egyik sem volt az igazi, meg annyival nem is volt olcsóbb. Kapjon hát újat! Másnapra (0729) ki is hozta a GLS.
Nem hagyott nyugodni a küszöb spoiler állapota. Elkezdtem hát nézelődni külföldi oldalakon és fórumokon, hogy nem árul-e véletlenül valaki egy nekem tetsző párt. Tettem mindezt azután, hogy újból meggyőződtem arról, hogy az új GTA / Cadamuro szettek horribilis árra jönnének ki, mire felkerülnek az autóra. (Legalábbis a gyári spoilerhez képest, amit ha szerencséje van, akkor negyed áron megúszhatna az ember – ha épp lenne eladó, pont ezüstben.. de ettől meg egy kicsit egyedibbre vágytam, türelmetlenül.. :) Így adódott, hogy a német eBayen árult egy csóka gyári GTA néven küszöb spoilereket, egészen emberi áron. Már csak a hazajutást kell valahogy megoldanom. De egyelőre legyen enyém! :) Húgomék segítségét kértem az átvételben, hiszen ők egy ideje már kint laknak. A leütést is rájuk bíztam, másnap (0730) szállították is a címükre, de ezzel a történetnek még nincs vége.. :)

[Költségeim: TI ültetőrugó szett 25000, index izzók 345, drótkefe 343, festék spray 750, Eibach ültetőrugó szett 18000, rugócserés szerviz 48000, hátsó fékbetétek 4000, vízhűtő 21500 postával, GTA küszöb spoiler 43568]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-01-31

Január 3-án elutaltam a 2014. évi Alfissimo magazin előfizetés díját (3.420 Ft), bár az utóbbi évben inkább csak átlapozni volt időm a számokat, olvasni már kevésbé :\ de ettől függetlenül az újság továbbra is színvonalas és talán valamikor én is odajutok, hogy elolvassam őket..
Végre eljött az idő a múlt hónap végén beszerzett motorolaj szervizszett cseréjére (0117, 5.000 Ft) illetve egy első-hátsó futómű állítást is kapott az autó, mert már régen volt. A műveletet Német Mihály végezte el, a futómű állítást pedig egy közeli műhelyben állíttatta, állítólag nagy alfás ő is.. :) Elmondásuk szerint csak kicsit kellett utána állítani, nagyjából rendben volt. Csodás. (4.000 Ft) Egyúttal elkészült a csomagtér teleszkóp csere (ami nem lett jobb, mert ugyanúgy nem bírja el a szárnyat ez sem:\), a hátsó embléma csere, amit Zé.-től szereztem HoZee közreműködésével (sajnos ez már műanyag házas, sokkal gagyibb az előzőhöz képest, mert az még fém házas volt, kíváncsi leszek meddig bírja majd.). Letakarították az olajtól a motor alját, hogy ha legközelebb szivárog valami, akkor észrevegyük. Kicserélték a bal első ajtóhatárolót, ami jól sikerült, végre nem kattog, pedig nem újat vettem, ill. a bemérték fagyállót, amit utoljára a benzinkúton ingyenesen mértek meg nekem:) (most -25fokig jó), remélem nem lesz rá szükség a télen.. Az ablakemelőket „beWD40ezték”, kivéve a jobb hátsót, mert annak nagyobb baja van, és nem volt rá idő, hogy teljesen szétszedjék. Jelen állapotában 1-1 cm-t mozog le-fel.. Nem túl szerencsés, de egyelőre ez van. A vízhűtő csöpögés továbbra is jelentkezik, rozsdás alul a sarkaknál, de állítólag ettől sokkal rosszabbakat is látott már fiatalabb autókon, de attól még az enyémen is csöpög, úgyhogy nagyon érik már a cseréje. A motorolaj cserén és futómű állításon kívül a fenti műveletek ára 13.000 Ft-omba került.
Ezek után (0123) szert tettem 4db NGK Laser Platinum 100ezer km-es gyertyára. Igaz, ez csak a fele a szükségesnek, de ennyiért kár lett volna kihagyni. Az amore adok-veszekében találtam rá a hirdetésre, 8.000 Ft-ra sikerült lealkudnom, postával. Utalás után másnapra már nálam is volt a 4db nagyobbik gyertya a 4+4db-os szettből. A hiányzó kicsikre Erhardtól kértem ajánlatot. Úgysem volt még benne gyertya cserélve mióta nálam van az autó és előtte is ki tudja mikor..
A fogyasztás újabb rekordokat döntöget. 11 felett járunk, remélem mihamarabb visszafordul. Továbbra is bízom benne, hogy a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója, nem pedig valami komolyabb dolog..
Hónap végére (0129) leesett a második ’adag’ hó. Ezúttal 2-3 cm sikeredett. Remélem ennyivel meg is úsztuk a telet. Bár volt, amikor márciusban, sőt később is esett.. A téli gumi meg már szeptember végétől szolgálatot teljesít az autón. Nem biztos, hogy jót tesz neki ez az enyhe idő.
Reggeli indulásnál észrevettem, hogy kicsit nehézkesebben akar beindulni. Talán a gyertyák.. talán az aksi (?). Nem sokára ez is kiderül..

[Költségeim: alfissimo éves előfizetés 3420, motorolaj és szűrők cseréje 5000, futómű állítás 4000, egyéb alkatrészek cseréje 13000, 4db gyertya 8000]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-12-31

December hónapban beszereztem az Elaforgtól (1205) a motorolaj cseréhez szükséges szervizszettet, ingyenes kiszállítással 13.500 Ft-os kedvezményes áron jutottam hozzá az 5l Selénia 20k 10W40-es motorolajhoz, ill. a gyári levegő-, pollen- és olajszűrőhöz. Nagyon korrektek voltak most is, a továbbiakban is tőlük fogom rendelni. Egyébként le a kalappal, mert 20-án, -talán utolsó munkanap lehetett az évben-, aznap még kiszállították a rendelést.
Az Autóház Budaörstől rendeltem (1206) egy Alfa Romeo-s baseball sapkát, melyet a honlapjukon lévő AR kiegészítők katalógusában találtam. Ők is nagyon korrektek voltak. Előre utalás után, ingyen postával küldték a csomagot (2.990 Ft), mely 12-én meg is érkezett. Ezen a napon leesett az első hó is, ami szerencsére nem volt nagy mennyiség, remélem nem is lesz nagyobb idén. :)
Másnap (1207) jött el a napja, amikor meguntam a viacoloros utcánkban az ablakmodul zörgését az ajtókárpit mögött. Kiékeltem egy vékony szivaccsal és ezáltal meg is szűnt a zörgés.. :) Bárcsak minden probléma ilyen könnyen megoldódna.. :)
Rendeltem Viking30-tól (1209) egy másik csomagtér ajtó teleszkóp szettet (Lift-o-mat) - mert az enyém gyenge volt, hogy megtartsa az ajtót a szárnnyal, egy bal első ajtóhatárolót, egy fekete, bőr kézifékkar szoknyát, egy jobb oldali napellenzőt tartalékba, ill. kaptam egy marék patentot a csomagtér kárpit rögzítéséhez, stb. A cuccok két napra rá meg is érkeztek, postával együtt 4.000 Ft-ba fájt. Korrekt árképzés, az alkatrészekkel pedig minden ok. :)
Ezután egy kiadós mosás következett (1214), az enyhe télnek köszönhetően ez még ilyenkor, december közepén is kivitelezhető volt. Már ráfért.. :)
A múlt hónap végén észrevettem, hogy nem szól a bal oldali csipogó. Ez, mintha ma (1221) megszólalt volna. Magától.. :) Remélem, most már így marad.
Régóta nézegettem a gyári tetőcsomagtartókat, amivel végre tudnánk szállítani kerékpárt is - a megfelelő kerékpártartó megvásárlása után.. Karácsonyra párom és Szabolcs együttműködésével kaptam egy Thule tetőtartót, igaz, nem alfás, nem új, de elég jó állapotú és Thule. A célt pedig megteszi, 14.000 Ft, postával.
Az utolsó két tankolásnál észrevettem, hogy az átlag igencsak 10 felé emelkedett, aminek nem örülök. Remélem csak a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója..


Itt írnám össze az eddigi összes garázs bérleti díjat is, az elmúlt év(ek)re vonatkozóan:
2012. okt. – 2013.jan. (4x 20eFt)
2013. febr. – dec. (11x 22eFt)

[Költségeim: motorolaj csere szervizszett 13500, AR baseball sapka 2990, kisebb alkatrészek 4000, Thule tetőcsomagtartó 14000, garázs bérleti díj 322000]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-05

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.

Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás

Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva

Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..

Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.

km óra állás: 187.851km

Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)

[Költségeim: anyag + munkadíj ]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-04

Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..

km óra állás: 187.851km

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-10-08

Olajcsere, szűrőcserék, gyári első lökös visszapakolása Iginél (1008), autómosás, stb..

(1006) szervizszett (Selénia 20k 10W40 5l olaj, gyári levegőszűrő, gyári olajszűrő, aktív szenes pollenszűrő) Ofitól 14.135Ft HoZee közreműködésével, motorolaj és szűrők cseréje (1008) 6.570Ft (Norauto), ioncserélt víz 1,5l 175Ft

km óra állás: 171.435km

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-11

Végre eljött a tavasz és vihettem az autót (0311) az ilyenkor szokásos kerékcserére (1.580Ft !). Aztán ha már ott jártam lecseréltettem az olajat (3.690Ft) az Ofitól rendelt Selénia 20k 10W40-esre. Meg hát ami vele jár: olajszűrőcsere (1.390Ft) és levegőszűrőcsere (1.590Ft). A nem rég Erhardtól vásárolt hátsó lengéscsillapítók is bekerültek a helyükre, nem kevés munka árán (18.000Ft). A srác, aki csinálta, azt mondta, az olaszok inkább maradtak volna a pizzánál.. :) De természetesen itt is dícsérték a vasat.. úgy látszik ez már elmaradhatatlan. :):P Minden hozott (azaz vitt:) anyagból készült (eredeti gyári szűrők + olaj + monroe lengéscsillapítók), tehát a feltüntetett árak munkadíjak. A futóműállítás elmaradt, mert a bal első axiálcsukló (így nevezték:), gondolom kormányösszekötő (?) cserére érett, így kevésbé tudták volna jól beállítani, és a cseréje után meg mégegyszer kellene, úgyhogy az egy legközelebbi alkalomra maradt. De legalább kérdezés nélkül jól döntöttek, azaz nem fizettették ki velem kétszer az állítás árát. Egy jó pont. Sokkal jobb, azaz puhább lett az autó futóműve, a kátyúkat jól kezeli, már nem annyira feszes, mint a korábbi keményített (+50%) gátlóval (ami mellesleg prat002 gépében fog tovább élni). Más.. de egyelőre tetszik. Bár a nyári kerekek (17" Pirelli P Zero Nero) hangosabbnak tűnnek a télinél.. (15" Michelin). És nem utolsó szempont.. hogy lemértem a kerékív magasságokat csere előtt és után. Előtte benne voltak a kerekek a hátsó ülésen és a csomiban, lusta voltam kiszedni:)

De íme a számok: BE 62,3 JE 62,3 BH 62 JH 61,3.
Kerékcsere és lengéscsillapítócsere után: BE 63,8 JE 64,2 BH 65,2 JH 64,8.

Ami feltűnt, hogy elöl más érték lett. Azaz nem maradt egyforma, ezt nem értem miért, ugyanúgy a garázsban mértem, tehát nem volt egyenetlenség. Hátul ugyanúgx eltérő. Már nem voltak bent a kerekek, csak a láda a csomiban, meg félig a tank, ami szerintem ráadásul középen van és az autó vízszintesen állt. Az első lengéscsillapító cserénél Erhard mondta, hogy magasabb lesz az autó valamennyivel, ne ijedjek meg:) Gondolom itt is fog még süllyedni a hátulja, de ezek a számok már jobban tetszenek. Egy szó mint 100, jobb lett az autó és elvileg a stabilizátorok se szorulnak cserére, se elöl, se hátul.

km óra állás: 158.411km

A téli gumikat idén 4.387km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam a téli gumikat, összesen 7972km-t megtéve. Ami még mindig nem sok. Szerintem. Igaz, idén többet mentem vele, mint az előző két télen összesen.
Olaj és szűrőcsere 18.023km után.

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-11-24

Lassan aktuális lesz az olajcsere megint.. Így hát beruháztam (1124) egy "szervízszettre" Ofitól. Selénia 20k10W40 for Alfa Romeo 5l motorolaj, gyári levegő és olajszűrő, pollenszűrő.

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-28

zsámbék, alfakontakt (0528)
selénia 20k 10w40, gyári olajszűrő, gyári légszűrő, tutela váltóolaj, kék:) hűtővíz, átnézés, próbaút, ezazamaz

km óra állás: 140.388km (13.301km után)

kts: 7150+2000+350 (+olajcsere kupon 12.000Ft - korábbi bejegyzés)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-09

Reggel (0709) odaadtam az autót Gerissimo-nak, hogy cseréljék ki benne a következő alkatrészeket:

vezérlés módosító csere (már megvolt - Erhard)
gumi fékcső csere (már megvolt - Erhard)
fékolaj csere
motorolaj csere (már megvolt, IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó nyeremény, Selénia:)
olajszűrő csere
levegőszűrő csere

aztán elmentem dolgozni.. Mikor végeztem a melóhelyen hívtam Gergőt, az autó készen volt, úgyhogy mehettem is átvenni. Mikor találkoztunk elmondta, hogy mindenféle komplikáció nélkül zajlott a műtét, és hogy valamivel erősebb is lett az autó, az alacsony fordulatnál jelentkező halk csörgő zajt is megszüntették, ami az autó alól jött, úgyhogy egészen egészségesnek tűnik most a vas. Hazafelé kipróbáltam, szépen húz, szebben mint a műtét előtt. Biztosan örült az új olajoknak és a szűrőknek is. Szóval meglett az elveszett ménes és egy jó pár -remélem tízezer- kilóméterre száműztük belőle a dízel hangot indításkor.

A fék viszont gyengélkedik, hiába a fékcső- és fékolaj csere, úgyanúgy nem tudok megállni vele már úgy, mint régen. A tárcsát néztem, alig van válla, talán.. 1mm lehet, de inkább még annyi sem. Elöl-hátul körben ugyanez a helyzet. A betétek viszont már kopottak, 40-50% körüliek, de ennek ellenére fogniuk kellene.. Majd ha elfogytak akkor megértem, hogy nincs fékhatás/fékerő, de ezekkel még simán el kéne mennem majd' ugyanennyi km-t. Legalábbis papírforma szerint. Vagy minimum a műszakiig. Pedig nem fogja..

Km óra állás: 127.087km

Végérvényesen vége a dízel korszaknak :)