Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.
A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km
Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km
Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.
Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)
Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..
Múlt hét szerdán (0410) találkoztam HoZee-val és átvettem tőle a két 17-es gumit, amik idén nyáron a meglévő két Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ek társai lesznek. Nem éppen úgy sikerült a találkozó ahogy terveztük, és végül nem is azt a gumit hoztam el, amit megbeszéltünk. (Erről bővebben az ő blogjában olvashattok.) Végül a Goodyear-ek társai erre a szezonra két 4-5mm-es 215/45 R17 Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) gumi lett. (a Falken Ziex ZE 912-esek helyett)
Tavaly nem sikerült letakarítanom a nyári 17"-os felniket, mielőtt felpakoltam őket az autóra, így a tavaly előtti kosszal indultunk neki a szezonnak. Nem öröm, de jobb híján ez volt. Gondoltam, majd mielőtt elpakolom őket télire, majd akkor.. Na de hát akkor már hideg volt és a költözés elvitte minden időmet így megint csak elmaradt. Megfogadtam, hogy idén már nem kerülhetnek fel így.. mert ok, hogy lemosom a kézi mosóban, meg így-úgy.., de a felni belső oldala se kevés dzsuvát szedett össze ez idő alatt, amihez pedig felrakva már nem férek hozzá. Hétvégén (0414) nekiláttam hát, hogy a két szezonnyi fékport és egyebet letakarítsam az alu papucsokról. Természetesen ez sem ment simán, így hárommal sikerült csak végeznem, de így is 3 óra munka volt a 3 felni.. Viszont a különbség nem elhanyagolható :) A felniken sajnos nem egy kisebb lakk lepattogzás látható már közelről, nagy része hála a kedves gumisoknak, akik nem találják el a csavarlyukat a légkulccsal..
Mai nap (0416) foglaltam időpontot a cserére -most már, érthető módon a norauto helyett- az AKH-hoz, ahol egyszer már voltam is futómű állításon a III. kerületben Szatyi ajánlására. E hét szombat (0420) délre sikerült időpontot szerezni. Remélhetőleg addig az utolsó felnivel is végzek :)
Ma kicseréltem Végre.. a két hátsó lámpát is, amit még tavaly valamikor szereltem ki, mert megolvadt egy kicsit a belseje, amikor is leesett a belsejében az egyik 'henger', amitől pirosan világít, a forró féklámpa izzóra. Egy ideig piros szig'szalaggal pótoltam a pigmenteket:) aztán mikor ezt már kellőképp cikinek éreztem, visszacseréltem a gyárira, de csak a felét. Na és így, sikerült kihúznom a telet, ezzel a szépséges kinézettel. Pár hete találkoztam Tulival (0315), aki egyszer már segített egy hasonló helyzeten. Kicsit "megműanyagozta" (0328) és láss csodát, ismét működőképessé vált. Na de ez még nem minden. Ki is kell azt a lámpát cserélni.. na, ide érkeztem el ma (0416). Újra a helyén nem is tudom megmondani hány hónappal később..
A lámpa próbálgatás közben észrevettem, hogy most már egyik helyzetjelzőm sem ég elől, így tényleg be kell szereznem most már egy párat. Azokat kb. fél éve szerzem.. :)
Egyik héten észrevettem, hogy a jobb oldalsó indexem kicsit lóg, nincs teljesen a helyén. Megnéztem közelebbről és akkor láttam, hogy az eltört a rögzítő fület helyettesítő ragasztó engedett el.. :/ Javítása folyamatban.
Eszembe jutott, hogy az utolsó olajcserénél a pollenszűrőt vajon cseréltem-e vagy sem.? Persze addig már nem jutottam, hogy utána is nézzek. Inkább kiszereltem, kicsit kitakarítottam, kimostam!:) majd vissza. Szerencsére nem volt koszos, úgyhogy szerintem ezt a nyarat még bőven elviszi. Következő olajcserénél legkésőbb ez is cserélve lesz.
A tavaszra (és később a nyárra) való tekintettel egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy az ablakmodul megfelelően működjön.. de ezt most kevésbé teszi. Még talán december volt, mikor észrevettem, hogy nem húzza fel automatikusan az ablakokat a központi zár zárásakor, ahogy azt eddig tette, de nem teszi.. Pedig szükség lenne rá, mert nem egyszer mentem már vissza felhúzogatni őket, mert megfeledkeztem, hogy most már nekem kell azokat is.. :) Nem véletlenül hívják komfort elektronikának.. (is) Még nem tudom kinek és mikor, de valakinek meg kellene néznie, csinálnia.. :) Lehetőleg mielőbb.
A kinyomó csapágyat még mindig nem sikerült kicseréltetnem a kuplung szerkezettel együtt. Azóta is sípol. Bár most a jó időre való tekintettel egyre halkabban és rövidebb ideig teszi ezt indulás után és váltásoknál. Viszont ez sem maradhat így..
Történt egyszer, kb már egy hónapja (0314), hogy késő esti indulásnál a benzinmutató többet mutatott a kelleténél, kb fél tankkal, aminek örültem volna, ha igaz, de sajnos tudtam, hogy akkor nincs benne ennyi. Szokott ilyet csinálni, de csak ha nem vízszintesen parkolok az autóval. Ilyenkor vagy lefelé vagy felfelé csal - ugye attól függ, hogy állok meg éppen, de a vízszintes padlójú garázsból indulva, több órás állás után ilyet még nem produkált. Remélem nem találja ki, hogy ott is elromlik valami.. Mindenesetre feljegyzem a km óra állást: 193.643 km
Így hát újra sok megoldandó feladattal látunk neki az idei szezonnak. De milyen unalmas is lenne teendők nélkül a nyár. Pedig egyszer azért kíváncsiságból kipróbálnám.. :)
[Költségeim: 2db 17"-os Goodyear nyári gumi 18000 2db 17"-os Dunlop nyári gumi 9000 hátsó lámpa javítás 2000]
..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.
Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.
Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.
km óra állás: 192.140km
[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]
További képek később..
Ablakmodul üzembehelyezés + csomagtér világítás javítása (1002) egy felsőgödi autóvillamossági szerelőnél.
[Költségeim: munkadíj 3800Ft]
Az 'auto ohm'-os bejegyzésből kiderült, hogy szerintük' szar az ablakmodul, amit vettem, hát elmentem, hogy szerzek nekik egy másikat (0605). Egy ugyanilyet, ugyanis a kábelezés már készen van. Állításuk' szerint csak az egységet kell kicserélniük és működni fog minden. Nagyon kíváncsi leszek ebből mennyi lesz igaz. Az viszont tény, hogy többet nem viszem hozzájuk a vasat.. ez volt az utolsó csepp. A modult ingyen kaptam, annak fejében, hogy vissza kell vinnem majd a 'rosszat'. Vannak még rendes emberek..
Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.
Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)
[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]
A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..
Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)
[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]