A GTA küszöb spoiler sztori folytatásaként a hónap első napján (0801) megérkezett húgomékhoz a csomag, ahonnan nyaralásukkor elhozzák Horvátországig, majd onnan egy barátjuk által elkerül Magyarországra. Legalábbis így volt tervezve.. csak aztán nem fért be a barát-autójába és tetőcsomagtartó híján vissza kellett vinniük húgoméknak Kölnbe.. A következő lépésként a szeptemberi hazalátogatásukkor (esküvő) próbálják majd repülővel elhozni, ahol újabb költségek merülnek majd fel..
Az olasz utunk előtt át akartam nézetni a kipufogórendszert is. Egyeztettem időpontot Dinamitékkal, ahol anno a dupla kivezetés is készült. Elvittem a megbeszélt időpontra (0801), majd kiderült, hogy a rezonátor csövön kívül minden rendben van. Pedig számoltam vele, hogy ha a dobot nem is, de csövet biztosan kell majd cserélni. Szerencsére nem. A még tavaly ősszel lerohadt kipufogó tartó konzolt is visszahegesztették és kicseréltek két rögzítő gumit. A főnöknek nem tetszett a hegesztés, ezért leszedette, majd újra hegesztette a konzolt, majd csak miután tökéletesen sikerült, utána adta át az autót. A kellemetlenségért még kedvezményt is kaptam. Tetszett ez a hozzáállás. Ha már úgyis ott ügyködtek, lemérettem a katalizátort is: mérete kb. 65 cm a két csatlakozás között.
km óra állás: 203.957 km
Pár napra rá elvittem az autót Ignáchoz is, hogy a lakatos (Gyuri) megnézze az autó alját – most jött el az idő, hogy rászántam magam az alvázvédelemre. Viszont kiderült, hogy a védelem előtt még itt-ott hozzá kellene nyúlni az alvázhoz is.. ekkor már kezdett körvonalazódni a fejemben, hogy olaszba nem a 156-ossal megyünk.. A két első taposólemez állapota elég gatya, a küszöb állapota a spoiler lekerülése után derül majd ki. Kb. másfél hét alatt készülne el (délutánonként), ami kb. annyi idő, amíg elutaznánk.. Még alszom rá pár napot, aztán később visszatérünk a témára.
A rugócsere után, most (0808 8:00) vízhűtő cserére vittem Német Misiékhez az autót, mely néhány óra alatt el is készült. A piros színű (alumínium barát:) hűtővíz most is maradt a régi. Állítólag minden ok vele és -25 fokig bírja, úgyhogy ám legyen. Épp időben történt a csere, mert a napokban már tenyérnyi piros folt volt az autó alatt, amely miután feltöröltem, másnapra újra keletkezett.. A szervizben beállították a jobb első kilincset is, mert nem nyílt rendesen az ajtó a csere óta. Majd mielőtt beálltam a garázsba felmostam a szennyeződéseket brigéciollal, hogy ha bármilyen új folt keletkezik, lássam. Remélem nem lesz ilyen egy jó darabig..
km óra állás: 204.137 km
A jó időre való tekintettel már nem csak a jobb oldalon, hanem a balon is elkezdett ropogni (0809) a futómű.. Megőrít!
Ignáccal és Gyurival megegyeztem az alváz rendbetételét illetően. Annyi kérésük volt, hogy mielőtt átadom az autót, vigyem el egy alvázmosásra (0814). A legközelebbi mosóban (OMV) kiválasztottam a ”legnagyobb” mosást, melyben természetesen alvázmosás is volt. Ezelőtt évek óta nem jártam gépi mosóban.. Mire végeztünk elkezdett csöpörögni az eső is, úgyhogy ennyit a mosásról.. Elvittem Ignáchoz az autót, ahol egyből neki is láttak a munkának. Lekerült a 2009-ben toto által készített küszöb spoiler. Alatta a küszöb teljesen épnek tűnt. Szerencsére.
km óra állás: 204.417 km
11 napra rá (0825) - és egy olaszországi nyaralás után - mehettem is az elkészült autóért. A két első taposólemez nagy része és a jobb oldali küszöb vége volt, ami javításra szorult. Majd a teljes alváz egy speciális, rücsis, gumis védelmet kapott. Viszont az autó vastagon poros volt kívül-belül, így az első utam hazafelé egy autókozmetikába vezetett, ahol kapott egy alapos belső ápolást, bőr és műanyagápolással, külső-belső ablakpucolással, ajándék illatosítóval. Tipp-topp lett. Ezt már szeretem.. :)
Ebben a hónapban is megérkezett Helembai Zolitól a szokásos alkatrész adag, melyek az autó felújításához kellenek, köztük most egy hibátlan 16"-os alu felni, a jobb első helyére amelyen nem régiben leeresztett a gumi szó nélkül..
Hónap végére (0831) kiégett a jobb első helyzetjelző izzóm.. csak hogy ez a hónap se teljen el izzócsere nélkül..
[Költségeim: rezonátorcső csere 18000, vízhűtő cserés szerviz 20000, alkatrészek 19690 postával, alvázmosás 1999, lakatolás 80000, alvázvédelem 50000, takarítás 5350]
2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2017 2019 ablakemelő ablakmodul ablaktörlő abs airride aksi alfacity alfissimo alkatrészek alpine alufelni alvázvédelem apróságok baleset bontó bőrápolás cadamuro connection defekt diagnosztika díszlécek dísztárcsa egom eladás embléma erősítő fejegység fék fényezés fényező fényszóró ferrari földút fotózás fólia futómű garázs giulietta gta gumiszőnyeg gyertya hűtővíz huzatópad index izzó jogosítvány karácsony kartervédő katalizátor katalógus kárpit kártya kiállítás kilincs kipufogó klíma km ködlámpa könyöklő kul kuplung lakatos lámpa lcd led lengéscsillapító lengőkarok llumar macaudio matrica mediaplayer megvásárlás mélyláda michelin mikulásgyár modell mosás motorolaj műszakivizsga naptár nyárigumi olajfolt övfeszítő pajzs paradox polírozás pollenszűrő rács rázópad reborn rendszám
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-08-31