Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-11-30

Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/

[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-29

Ismét eljött az idő (0829), hogy elguruljak Laciékhoz a nyaralás alatt elkészült alcantara darabok miatt. Most a 4 ajtókárpit betét lett készen. Nagyon szép munkát végeztek. Álmomban sem mertem volna gondolni :) Hibátlan munka. Remélem, a folytatás is minimum ezt a minőséget hozza. A képeken csak odaillesztettem a fotók kedvéért a betéteket, még nincs rendesen a helyén egyik sem. Sőt, itt még a gyári bőr is alatta van..

Ami közeljövőben várható még, hogy elkészül: a két első ajtó zsebei, a B oszlop párnái
Későbbi tervek: középkonzol, tetőkárpit, A, B, C oszlop

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-09

Ma pedig (0809) egy réges-régi vágyam kezd valóra válni, ugyanis a pénteken elkezdett új váltó- és kézifékkar szoknyát pakoltuk be a helyére. Anno egy Tuning újságban láttam képet erről az anyagról és már akkor eldöntöttem, hogy nekem ilyen kell! Most már nem titok, hogy a beltér egyes részei Alcantarába öltöznek majd.. Ennek első elemei láthatók a képeken. Igazán akkor fognak mutatni, ha minden elem elkészül majd. A váltószoknya 3cm-rel hosszabb lett, hogy ne csússzon le a váltógombról hátramenetben sem. Következő körben a négy ajtókárpit függőleges csíkozású bőr betéteit a két ajtózsebbel és a fa utánzatú középkonzolt terveztem behúzatni. Ezen dolgoznak most a fiúk. Nem elképzelhetetlen a folytatás sem.. Viszont a MOMO ülések maradnak gyáriak, az biztos. :)

Elhoztam a kibelezett ajtókárpitokat is Laciéktól, egyelőre nem tudom mi lesz a sorsuk.

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-05

Ma (0805) ismét meglátogattam a kárpitosműhelyt, hogy bekerülhessen az elkészült könyöklő is az autóba. A művelet több időt vett igénybe mint gondoltam, így ott hagytam az autót és HoZee-val és a kis piros 147-essel nyakunkba vettük a várost, amíg az enyém elkészül. Délután mire visszaértünk már a helyén volt a könyöklő, illetve Laci mondta, hogy a deréktámaszommal volt egy kis probléma, de azt is megoldották. Otthagytam náluk a Phon-tól vásárolt 4db ajtókárpitot és a középkonzolt is a hamutartóval együtt, hogy azok is némi átalakuláson vegyenek részt.

A könyöklőt HoZee autójában is előszeretettel használtam, így az enyémbe mikor beültem, már olyan volt, mintha mindig is ott lett volna. :) Szerintem jól sikerült, szép munka. A bal első ülés kapott egy teljes felújítást, bőrápolás, bőrfestés, stb. ami sajnos a jobb egynél a múltkor elmaradt. Egyelőre.. de ami késik.. :)

[Költségeim: 4db ajtókárpit 6.000Ft, középkonzol+hamutálca 5.000Ft, kárpitos 12.000Ft]


további képek később..

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-29

Visszakerült a J1 ülés (0729), már az új szerkezettel, ülésfűtésestől, mindenestől. Minden szép és jó, leszámítva azt az egy kis csavart, amit elhagytak belőle:) De majd pótolom. Lassan elkészül a könyöklőm is, legközelebb már azt szereljük majd be.

Míg a J1 ülés készült, a padlóból kiálló vezetékeket a képen látható szalaggal bevontam.

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-27

Az otthagyott J1.. (0727) Amiből majd jobbkormányos vezetőülés szerkezetének segítségével emelhetőt és deréktámaszosat varázsolnak remélhetőleg mihamarabb:)

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-21

Születésnapom alkalmából (0721) elmentem Bara Lacihoz (a kárpitoshoz), akit kalizsoli és szatyi is ajánlott (www.barakarpit.hu). Elég komoly referenciával rendelkeznek.

Első körben a Komáromban, alfarosso-tól vásárolt könyöklőt csináltatom meg (kap egy fekete bőr borítást, hasonlóan a beltér többi részéhez) meg otthagytam nála az angol jobbkormányos vezető ülést is, ami nem rég érkezett meg Trencsikéktől utánvéttel (Hardy javaslatára) (ami ugye emelhető és deréktámaszos is), hogy szedjék szét, mire legközelebb megyek - majd ha elkészül a könyöklő..

A könyöklő elkészültével otthagyom a jobb1-et, hogy pakolják át az angolba a súlyérzékelőt, az ülésfűtést, meg a satöbbit, nézzék át a szivacsokat, kell-e valahol cserélni és húzzák rá a gyári MOMO bőrt, amin ha kell javítsák is ki a hibákat, de leginkább egy alapos bőrápolás kellene neki, ami idén nyáron egyelőre elmaradt.

Utána a vezetőülés következne, amiben az egyik függőleges pálca el van benne törve és az ülésfűtést kell megnézni mert elég gyengén muzsikál (Waeco). Lehet h sok rajta a szivacs, azaz túl mélyre került(?). Én ezt tudom elképzelni.. de majd kiderül, ill. azon is javítsák ki a hibákat ahol kell, hogy szép legyen:) ne nyikorogjon, ilyesmi.

Jóleszez:) már várom, hogy elkészüljön. A folytatás egyelőre maradjon 'titok' .. :)

[Költségeim: angol jobbkormányos ülés, postai utánvéttel from Trencsik 6400Ft]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-01-30

Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)

[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]