Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa Giulietta 1.6 JTDm-2 // 2017-10-03

Hirtelen ötlet volt. Nem volt életbevágó az autócsere. Az előző 1.9 JTD-nkkel teljes mértékben meg voltunk elégedve. Igaz, nem Alfa volt, hanem egy Stilo, de azt a fogyasztást, amit produkált szerintem egyik autó sem fogja már felülmúlni. Rengeteg helyre elvitt, több ezer km-ekre és általában haza is hozott:) Kicsivel több mint 2 évig volt nálunk. Szerettük, de jövő ősszel 15 lett volna, amire már nem kaptunk volna auto assistance-ot. Így merült fel a csere gondolata.

Szerencsénk volt, hirdetnünk sem kellett, az első ember akinek beajánlottam és eljött, el is vitte.. Mi pedig az első Julist el is hoztuk. 2.0-t szerettem volna, de természetesen amikor már kellett volna, akkor nem volt belőle egy sem a közelben, amit megnézhettünk volna. Így egy 1.6 JTDm-2-re esett a választás, de nem csalódtam.. :)

Meglátni és beleszeretni. Etna black színű fényezés, gyári nagykijelzős navi és az a beltér.. bőr ülések és nem mellesleg 6 évesen került hozzánk, úgyhogy remélem hosszú távon is beválik. Az első benyomások alapján szeretni fogjuk.. :) Isten hozott GIU.

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-11-30

A múlt hónap végén észrevett hátsó lámpatest hibát végül sikerült javítani (1102). A legutóbbi szerviz alkalmával a kalaptartó alatt a csomagtér felőli kárpit mögött lévő csatlakozást – számomra egyelőre érthetetlen okból – szétszedték, majd az összeszerelésnél elfelejtették csatlakoztatni, így nem csoda, hogy nem égett a hátsó lámpasorom egy része.. De mire megtaláltam az oldalkárpit alatt a másik végét.. Szerencsére ”csak” ennyi baja volt. Ez a csatlakoztatás egyúttal megoldotta a csomagtér világítás és a ”csomagtér ajtó nyitva” jelzést is a műszerfalon, ugyanis azt sem jelezte már egy ideje (0724 óta, ezek szerint a hátsó köd és tolatólámpám sem égett 4 hónapig..?). Volt még egy kis időm, így kicseréltem a váltógombot is, mert a régi már elég viseltes volt. Egy kis 3mm hosszú csavar elgurult, ami nem lett meg.. szerencsére eggyel többet adtak és mivel az előző ugyanilyen váltógomb csavarjait is megtartottam biztos, ami biztos.., volt mivel pótolni.
Elérkezett az idő, hogy feltöltsem a PAJZS rendszerhez tartozó SIM kártyát is. Mielőtt feltöltöttem volna (1105), előtte valamiért felhívtam a számot – sosem szoktam, de most volt egy ilyen megérzésem.. „A hívott szám jelenleg nem kapcsolható.” - mondja egy kedves női hang.. Mivel előtte nem hívogattam az autót, így nem tudtam, hogy ez helyes-e. Vadul telefonálgatni kezdtem, persze információt vajmi keveset kaptam, mert a tel.szám a Pajzs nevén van, de azt legalább kiderítettem, hogy elvileg.. még nem járt le a SIM kártya. Úgyhogy gyorsan fel is töltöttem, még mielőtt.. Szeretem az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat, de ezt már legközelebb nem fogom.. :) Másnap csináltam egy próbariasztást, pár mp elteltével már hívott is, úgyhogy elvileg rendben van. Viszont az ABS visszajelzője megint kigyulladt a műszerfalon (1106). Amire jó esetben nincs szükség, de ha már van benne, akkor működjön, és különben is zavar, ha valami hibát jelez a műszerfal. Főleg télen.. Állítólag csak a jeladó koszolódik be ilyenkor, de jobb lesz most már kivizsgáltatni, mert nem sokszor ugyan, de elég rég óta kijelez időnként.
A múltkori vezeték összedugás a csomagtérben nem csak a lámpa problémát oldotta meg, hanem azt vettem észre (1108), hogy végre normálisan működik a központi zár is. Ugyanis mostanában (0724-e óta..) akkor is bezárt, amikor a csomagtér ajtó még nyitva volt. Pedig olyankor bezárás után vissza ki kellene nyitnia, hogy valamelyik ajtó nyitva maradt. Ezt nem csinálta, de ma már ez is működött. Apró örömök.. :) Ennek örömére elvittem lemosni az autót, mert már elég koszos volt..
Idén 7 éve, hogy megvásároltam a 156-ost (1114). Csak úgy repül az idő.. Azóta rengeteg mindenen és elég sok átalakításon mentünk keresztül. Jövőre végre elnyeri végső alakját a (gyári) GTA küszöbökkel. Alapjában véve elégedett vagyok vele. Fogyaszthatna kicsit kevesebbet, lehetne 7 évvel fiatalabb, stb., de mindezek ellenére még mindig örömmel tölt el, amikor beleülök és már pár lépés után visszanézek rá a parkolóban miután bezártam, úgyhogy szerintem továbbra is jó döntés volt anno.. A hét év alatt megtett kilométerekről és elfogyasztott üzemanyag mennyiségről, átlagokról egy következő postban készítek egy kis statisztikát az előző évekhez hasonlóan. Évfordulós km óra állás: 206.634 km.
Dunakeszin végre sikerült lencsevégre kapni azt az Alfa 90-est, amit a környékünkön lakik, viszont hiába villogok neki, nem veszi a lapot:\ mindenesetre az autója eléggé rendben van tartva, mentségére szóljon :) Az ABS visszajelző továbbra is hibát jelez.. (1117) viszont a hónap végére megérkezett (1126) a Sparco Settanta Racing Nero pedálszett, ami jelenleg szerintem az egyik legszebb a piacon, a korábban favorizált MOMO-tól is jobban tetszik már. Ezzel együtt a hideg is megérkezett (1127), délutáni órákban, hazafelé 0, -1 fok körül mutatott a hőmérő, így öntöttem is gyorsan 1,5-2,0 liter téli szélvédő mosó folyadékot (-40 fok) a tartályba. Csak ennyi fért bele a még benne lévő nyári miatt, de már így sem fog legalább befagyni, ha tovább hűl a levegő. A hűtővízre is fért egy kicsi, oda az itthon lévő -35 fokosból töltöttem, de az elvileg enélkül is megfelelt, csak a szintjét találtam kevésnek. Ha már ott jártam, akkor a motorolaj szintet is megnéztem mikor leállítottam, persze nem akkor kellene, így a minimum értéket mutatta. Nem szokott hiányozni belőle, reggelre biztos lecsurog :)
Az utolsó IKEA-s vásárlásunk alkalmával (1122) sikerült az egyik szerencsétlen autósnak úgy parkolnia, hogy nekiment az első lökhárítómnak. Szerencsére semmi nem látszik a koccból, de legalább gurult volna hátra 5 centit, ha már nekem jött, ne hagyta volna úgy az autóját.. Abból is látszott, hogy egy igénytelen balfasz volt, hogy az ablakát lehúzva hagyta, így tudtam neki egy kedves üzenetet hagyni az ülésén. Biztosan meglepődött, mikor visszaért a kocsijához.. megnéztem volna az arcát.
Még novemberben lecseréltem a nyári kerekeket télire (1129) a szokásos december közepihez képest. Viszont a legutóbbi kerékcserénél egy nem éppen jó hírrel fogadott a szerelő, az egyik téli alufelnim ugyanis hegesztve volt már korábban – én is így vettem.. Ezt a felnit viszont most kicseréltük egy, még a nyáron megvásárolt ugyanolyan 16-os teledialra, melyet Viking30-tól szereztem be. Idén a SEMPERIT Speed Life (Continental) 225/45 R17-es gumikkal 6.984 km-t tettem meg. A nyári gumikba összesen eddig ezt az egy szezont tettem. Km óra állás a kerékcserénél: 206.801 km.

[Költségeim: téli szélvédőmosó 999, kerékcsere 5000]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-11-14

km óra állása: 206.634 km
megtett km a vásárlás óta: 90.454 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 8261,7 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 382,9 Ft/l (2014.10.29., AGIP 95)
üzemanyagár átlag: 374,6 Ft/l
üzemanyag összköltség a 7 év alatt: 2.952.525 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 464,9 Ft/l (2014.08.13., Shell V-Power Nitro+)
full átlagfogyasztás: 9,13 l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 9.034 km, és átlagfogyasztás: 9,58 l/100km

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-11-30

Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/

[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-11-14

km óra állása: 197.600 km
megtett km a vásárlás óta: 81.420 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 7398,8 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 383,4 Ft/l (2013.11.10., ENVI 95)
üzemanyagár átlag: 367,4 Ft/l
üzemanyag összköltség a 6 év alatt: 2.601.375 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95)
full átlagfogyasztás: 9,08 l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 5.452 km, és átlagfogyasztás: 9,57 l/100km

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-11-14

Pikk-pakk eljött a következő évforduló is (1114), még tisztán emlékszem, amikor a negyediket számolgattam, de lássuk most a legújabbat, az ötödiket számokban..

km óra állása: 192.148 km
megtett km a vásárlás óta: 75.968 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 6877,0 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 404,9 Ft/l (2012.11.10., Agip 95)
üzemanyagár átlag: 359,4 Ft/l
üzemanyag összköltség az 5 év alatt: 2.389.333 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95) no comment..
full átlagfogyasztás: 9,05l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 17.268 km, és átlagfogyasztás: 8,68l/100km

Tizenéves már.. de nem is ma vettem. Épeszű ember nem biztos, hogy venne alfát, mert hallott róla jót-rosszat. Inkább rosszat. Főleg az elektronikájáról, hogy néha nem működnek dolgok. Ez igaz is, Volt.. mondjuk 15-20 éve, az akkori autóikra, de én tojtam rá, bevállaltam, mert első látásra szerelem volt. Középiskolás korom álmaiautója, egy százötvenhatos.. Emlékszem, mikor húgommal reggelente együtt buszoztunk be az M3-ason és a Corát elhagyva, az M0 után jobb oldalon, de még a Shell kút előtt, volt/van egy hatalmas nagy hirdetőtábla, amelyen nagyon sokáig egy alfa156sw figyelt, minden reggel.. és hát mindketten álmodoztunk, hogy nekünk olyan autó Kell. Teltek az évek, talán el is felejtettem már az autót.. jöttek újabb őrületek - mindig volt vmi. Aztán egyszercsak eljutottam oda, hogy kéne egy saját autó. Volt rá adott forintom, nemhitel.., abból gazdálkodtam. Gyorsan ki is szűrtem, hogy mik a lehetőségek, maradt 3-4 márka, köztük a 156-os.. és az az alfa valahogy mély nyomott hagyott bennem. Utánaolvasgattam, többen ajánlották (fanatikusok:), még többen nem (japán, vagy német autó pártiak:), de nekem akkor már mindegy volt, a vírus már bennem volt. Tudtam, hogy nekem olyanom lesz.. elmentem, megvettem a kiszemelt példányt. (szerintem elég jól jártam vele a többihez képest) és azóta megvan. Talán már el kellett volna adnom - hiszen tizenéves.. - és újat venni helyette, egy fiatalabbat, jobbat, szebbet. Talán. De én még mindig ragaszkodom hozzá. (milliókat - igen, szó szerint..) beleöltem már, tudom, hogy nem hogy azt, de talán már a vételárat felét sem kapnám meg érte, a mindenféle plusszal együtt. De én még - az összes hibájával együtt - foggal-körömmel ragaszkodom hozzá. Ez lehet, hogy rossz döntés, mert lehet, hogy más autóra nem költene ennyit az ember. Mert minek, vagy nem kell. De én szeretem, ha valahogy egyedi az amim van. Szeretem az olyan dolgokat, amiből egy van és másnak nincs pont olyan.. Hát így lettem az évek alatt alfa függő..

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-11-14

A negyedik évforduló (1114) számokban..

km óra állása: 174.880 km
megtett km a vásárlás óta: 58.700 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 5420,6 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 393,9 Ft/l (2011.11.14., Agip 95) no comment..
üzemanyagár átlag: 329,7 Ft/l
üzemanyag összköltség a 4 év alatt: 1.805.165 Ft
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 409,9 Ft/l (2011.09.18., Agip 98)
full átlagfogyasztás: 9,17l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 21.626 km, átlagfogyasztás: 8,64l/100km

stb..

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-11-14

Már 3 éve (1114), hogy hozzám került az autó. Vagy 'még csak' ..? Annyi minden történt, hogy most azokat így egy postban nem is részletezném. Ebben az utolsó évben elég sok változáson ment át az autó, megkapta végre a Cadamuro hátsó spoilereket és a kétoldali kivezetést. Jövő tavaszra maradt az eleje, ahol hasonló átalakulások lesznek. Kivéve talán a 4 kipuffogó végződést:) A mai nap örömére megérdemel egy nagymosást és pár fotót így a tél beállta és a 15"-os kerekek előtt. Remélem holnap nem fog esni.. :)

[km óra állás: 153.259]

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-14

Ma (1114) két éve, hogy megvettük az autót. Én pedig még csak ki sem tudtam menni hozzá, mert elkapott vmi, amitől egész nap az ágyat nyomtam.. :\ Elég mozgalmas, eseményekkel teli év volt ez is.. Sok felé jártunk együtt. A zsebbenyúlós része az idei évre is megmaradt, de most szerencsére nem a baleset következményeit kellett javítani, hanem végre az extrákra költhettem az autóra szánt összegekből.

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-14

Ma (1114) egy éve, hogy megvettük az autót. Elég mozgalmas, eseményekkel teli egy év volt ez.. Remélhetőleg a következő nem lesz ennyire zsebbenyúlós.