Kn[.]xX - főkép
>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-05-31

Áprilisban sikerült beszerezni (0410) a második Thule kerékpártartót is 575-ös rajtszámmal, melyet itthon nem forgalmaztak, ha jól tudom. A kerékpártartó Németországból érkezett, az ára pedig egy kicsit több volt, mint az 530-asé, de ez a tetőcsomagtartóhoz is zárható, nem csak a bringa a tartóhoz.
Így már nem sok választott el minket attól, hogy kipróbáljuk őket; a jó idő. De ez sem sokat váratott magára, a következő hétvégén (0413) első utunk bringákkal a tetőn Nagymarosra vezetett. A kerékpártartók nulláról való összeszerelése, a tetőcsomagtartó felpattintása, majd a biciklitartó hozzáerősítése elsőre egy és negyed órát vett igénybe, amíg indulásra készre szereltük a bringákkal együtt. Valljuk be, nem kevés, de nem is siettünk sehová.. :) Ezután (oda-vissza) 73 km és erős oldalszél várt ránk, melyet így elsőre 90-100 km/h sebességgel sikerült legyűrnünk.. Majd később utánaolvasva, ez igencsak a határa, még szélcsendben is.. :) Nagymarosról visszafelé, az egyik (nem zárható) kerékpártartó és a két bringa felerősítése már csak 10 percet vett igénybe. Hiába.. a rutin és az évek.. :)
Később beszereztem egy ’egykulcsos’ rendszert és pár kiegészítőt a már meglévő Thule cuccokhoz, melyekért összesen többet fizettem, mint a drágábbik kerékpártartóért.. :)
Ezután nagyon belelkesedtünk és Hajdúszoboszlóra is magunkkal vittük a cangákat (0430-0505). Odafelé, Kecskemét után egy jó kis jégeső kapott el minket, aminek annyira nem örültem, de sérülés nélkül megúszták a bringák és az autó is. Majd visszafelé a nagymarosihoz hasonló, szeles időben kellett hazautaztatnunk a bicajokat a tetőn. De itt már csak ritkán érintette a 100-ast a km óra mutatója. A plusz légellenállások ellenére, egy elég jó átlagot sikerült elérni a mindösszesen 802 km alatt. [dkeszi-cegléd-kecskemét-hszló-debrecen-hszló-nyíregyháza-hszló- debrecen-hszló-dkeszi] Fogyasztás: 7,59l/100km
Miután hazaértünk, pár napra rá volt egy kis időm (0510) és lementem a garázsba kicsit.. Letakarítottam a bogaraktól a két kerékpártartót és a tetőcsomagtartót, majd visszaraktam őket a dobozukba. Kicseréltem a gyári (piros) hátsó lámpasort az in.pro-ra. Erre a műveletre hónapokat vártam.. Még a tavaly év végi műszaki vizsga miatt szedtem ki őket, hogy ne szóljanak érte (pedig egyszer már átment velük). Ma jött el az idő, hogy visszacseréljem őket. A gyáriak pedig letörölgetve, bedobozolva várják a következő vizsgát. :) Most először használtam az eBay-ról (USA) rendelt kárpitleszedőket. Elég jól működnek’, úgy tűnik nem volt hülyeség beszerezni a szettet. Viszont egy lámpacsavart elhagytam. De talán nem is baj, mert nem volt már szép állapotú, úgyis cserélni akartam őket. Kitakarítottam a csomagtartó kárpitot, mert már nagyon ráfért. Ellenőriztem a folyadékszinteket, kapott ezt-azt. Mindenre töltöttem kicsit, hogy tele legyen. Majd kipróbáltam egy ablaktisztító szert, amit nem rég kaptam, állítólag könnyen leoldja a bogarakat és a különböző szennyeződéseket, zsírokat, olajokat. Egy hab állagú cucc, be kell fújni, várni, majd letörölni. Nem sok reményt fűztem hozzá, de hatott! Ezen belelkesedve megcsináltam a motorháztetőt, a tetőt és az első-hátsó szélvédőt is. Aztán visszacsavaroztam egy műanyag burkolatot a motortérben, amit jó rég leszedtem, már nem is tudom miért, de most végre ez is visszakerült. :) Majd a csomagtér ajtó teleszkóp és zsanérjai körüli réseket takarítottam ki a kosztól, több mint egy órán keresztül.., de a végeredmény, mintha újonnan fényezett, vadonatúj alkatrészek lennének.. :) ..az első por és eső kombóig.. :\ Kb. 5,5 órát foglalkoztam összesen az autóval, de inkább csak szöszölés volt, semmi nagyobb változás vagy beavatkozás. Kihasználtam a jó időt.. :)
Május végén (0526) feltöltettem a klímát is végre. Erre évek óta nem került sor. Nem is hűtött már tavaly szinte semmit sem. KlímAttiéknál csináltattam Gödön. Elég gondosan átnézték a rendszert mielőtt feltöltötték. Nyomáspróba, stb., majd gáz lefejtés és feltöltés. Mondhatni 0 gramm gáz volt benne.. Ezelőtt még nem láttam ilyet. Pedig biztos máshol is így csinálják. :) Remélem, két évig nem kell hozzá nyúlnom.

[Költségeim: Thule 575 11000, Thule alkatrészek 13710, klíma töltés 10000]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-01

Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.

A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km

Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km

Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.

Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)

Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-26

Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.

Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)

[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]

A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-05

Egyre királyabb az autó. (0605) A klíma is faxán üzemel a maga 4fokán. Új szárítószűrő és új klímacső (nem a heggesztett változat) került bele és a fényszóró is beállítása is jól sikerült. Új izzót is kapott. (Ha nem zsebre tették..) De minek..? Most lett beletéve új, mikor Zoli átadta az autót..

[Költségeim: munkadíj: 4500Ft/óra (ebből kettő elment a klíma feltöltésre illetve a cső és a szárítószűrő cseréjére), fényszóró állítás: 2000Ft, klíma gáz: 9000Ft, izzó(k) H7: 950Ft, a klímacső és a szárítószűrő már megvolt egy ideje.]

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-04

Az autó kész (0604), mégsincs itthon. Oka, hogy délután lemerült a telefonom és nem tudtak elérni a szervizből, hogy elújságolják a jó hírt, miszerint a bajúszkapcsolónak semmi baja, reggelre magától megjavult, a klíma feltöltve és 4fokos levegőt juttat az utastérbe a kompresszor, a fényszóró kikancsalodott és tökéletesen világít. Hazaértem után sikerült feldugnom a telefont töltőre és felhívtam a srácot (KlímAttila), hogy mi újság az autóval, kész lesz-e holnap délelőttre? Mire jött a válasz, amiről már írtam, hogy az autó kész, minden ok, csak nem tudtak elérni, így sajnos még egy napot nem alszik itthon a gép.

Szerintem ez volt a baja. Mikor "elromlott" a bajúszkapcsoló útközben, azzal azt akarta jelezni, hogy nem hajlandó egy méterrel sem tovább menni, hisz tudja mi vár rá - két éjszaka megint idegen helyen, illetve mikor nem akarta lezárni a kp-i zárat -a szerviz előtt-, akkor pedig nem akart maradni egyszerűen.. Reggelre átgondolta a dolgot és úgy döntött inkább gyorsan megjavul, annál előbb szabadul:) Sajnos az én bűnöm, hogy még mindig ott van, hiszen 18:03-kor sikerült először telefonálnom, amikor már nem volt nyitva a műhely. Így holnapra marad a hazahozatal.

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-03

A mai napon (0603) végre sikerült időt szakítanom rá, és rábeszélnem magam, hogy elvigyem az alfát klímáshoz, hogy ott feltöltsék a rendszert, kicseréljék a szárítószűrőt - amit már előre megvettem, gombátlanítsák a klímát - mert azt ilyenkor szokás és ha már ott van, akkor egy fényszóróbeállításon is átessen a drága, mert kicsit kancsal mióta Zoli összetette. Így nyáron szerencsére este 9-kor is még viszonylag világos van, ezért addig tudtam használni az autót, de sötétedés után kb. semmit nem láttam. Olyan 3m-re az autó orra elé világított a lámpa, és nem ám, hogy lássak oldalra is, hanem előttem keresztbe a két fénycsóva. Valami hihetetlen módon nem lett beállítva..

A klímás Dunakeszin van, általában a Hondáét is ott töltik fel, ezért vittem most az alfát is oda. Sajnos ott kellett hagyni csütörtök délelőttig, mert van munkájuk bőven és nem csak klímafeltöltésről van szó, hanem klímacső heggesztésről is (stb.), mert a baleset során eltört a benne lévő, így most kettőből kell egyet csinálni, hogy újra működőképes legyen a rendszer. A pollenszűrőt még Zolival kicseréltettem, így azzal már nem lesz gondjuk, viszont akadt helyette más..

..odafelé menet a gödi autóspihenőnél, a lámpánál találkoztam egy alfás cartárssal, villogtunk, intettünk egymásnak, vigyorogtunk, aztán nemsokkal később - talán pár mp telhetett el, mikor észrevettem, hogy világít a reflektor visszajelzőm, és a helyzetjelzőm a műszerfalon. Először csak azt hittem, hogy a nagy villogásban véletlenül bekapcsoltam a refit. Próbálom vissza, kikapcsolni, semmi.. Próbálom az indexet. Se jobbra, se balra.. Elakadásjelző - semmi.. Zene kikapcs. Semmi javulás. Félreálltam egy buszmegállóban, leállítottam a motort. Kicsit vártam, majd vissza. Ugyanaz a hiba. Még kivett kulcsnál is világított a refi, de a lámpa nem, csak bent a műszerfalon. Viszont a helyzetjelző az körbe égett.. Mivel nem tudtam megjavítani, és fényszóróbeállításra is ment a drága, ezért gondoltam, hogy majd megoldják ott a problémát. Ok. De mivan ha megállítanak, mert használom az indexet, pl.? És amúgy sem lesz könnyű munka utáni időszakban egy elég forgalmas (a 2es) úton - pláne ilyenkor balra lekanyarodni. Főleg ha senki nem látja merre akarok menni, és különben is, minek állok az út közepén?! - gondolhatnák. De szerencsére problémamentesen megérkeztünk. Bejelentettem a kocsit, megbeszéltük, felírták, hogy mit kell rajta csinálni, és kimentünk megnézni a beteget. Nem javult meg magától.. Megmutattam a csöveket meg a szűrőt. A srác szerint menni fog, a kormánykapcsolót pedig megnézi. Már csak egy forgalmit kellett volna átadnom és egy kulcsot, de nem akart lezárni a kp-i zár. Más sem hiányzott már. Végül egy kis simogatás, becézgetés után sikerült bezárni az autót. Aztán távoztunk, immáron Robival, aki rendi volt és eljött értem.

Ennek az alfának is - mint szerintem az összesnek - külön lelki világa van, ami nagyon törékeny. Egyszerűen nem akart maradni..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-21

Tegnap délután (0521) elmentem egy karistra, és mire visszaértem megint elég intenzíven csöpögött valami piros lé az autó alól. Úgy nézem a kormányszervó lesz a bűnös, mert a nívópálca semmit sem mutat. Hát akkor most hétfőig még nem használom az autót, csak ha nagyon muszály. Azt hiszem lemondok a szombati 'Paradox akció'-ról is. Átteszem egy héttel későbbre. Bár akkor meg a dunaújvárosi tali lesz szombaton.. Nagy gondok ezek:)

Tegnap előtt (0520) Laca meghozta az új Hella tip. szárítószűrőt is a klímához. A UNIX-ban dolgozik az egyik haverja és így majdnem 40%-os kedvezménnyel jutottam hozzá:) Jövőhéten - ha minden jól megy - hétvége felé elviszem feltöltetni a klímát. De előbb a motorolajcserén és a szervó javításon legyünk túl.