Kn[.]xX - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-26

a már meglévő "alpine" kábel mégis cserére szorult (0430,0514), mert nem fullspeed kábel volt, hanem csak vmi hasonló. a csstuning-nál rendeltem. szó nélkül kicserélték egy eredeti alpine KCE-236B-re, rá sem kellett fizetnem, pedig Lengyelországból rendelték mindkét kábelt, és az alpine mondjuk 4x annyiba kerül, mint az a másik, de így a múltkori 2000Ft-ból megúsztam az egészet :) asszem jól jártam.

ennek a beszerelése történt meg (0526) szerdán a Paradox műhelyében. most már végre nem csak kép van a monitoron hanem a hozzá tartozó hang is körülvesz az autóban.

kts: jack-2RCA átalakító + munkadíj

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-20

Végre elérkezett (0320) a lassan fél éve várt LCD beszerelés a Paradoxban. Reggel 8-ra kellett mennem, hogy még időben végezzünk szombati nap lévén. Korai volt a negyedhetes kelés, de szerintem megérte:) Délre végleges formát öltött a cucc, minden működik, kivéve a hangot:) Az alpine fejről lespórolták a jack-es AUX-ot, így csak egy Full Speed (Ipod) csatlakozó van rajta, amihez nem volt nekik polcon átalakító, tehát meg kell rendelni (nevezett: KCE-236B). Ezen kívül minden rendben zajlott, végre az USB kábel is teljesen el lett rejtve a kárpit alá és csak a kézifékkarnál lóg ki a vége, amibe a pendrv-ot dugom:) Illetve helyére került a media playert tartó kárpitozott konzol is a lejátszóval együtt a kesztyűtartó alá.

megjegyzés.: a váltógombon és az első ülésen az a fura narancssárga dolog, az csak a Paradox-osok védőhuzata, nemenyém' .. :)

[Költségeim: kárpitozás 2000Ft, 2,5óra munkaóra (a valós 4 helyett:), relé, csatlakozók, stb..]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-27

Délelőtt (0227) elugrottunk a Paradoxba, hogy az utolsó módosítások is végrehajtassanak a - vinyót és a média lejátszót tartó - konzolon és ezután fekete bőr szerkóba öltöztessék. Ha már arra jártam átvettem Vikking-től a Cuore Sportivo feliratot és a króm ill. fekete színű Visconti (biscione) kígyókat . Ugyanis az elkövetkező hetekben Ignác kezelésbe veszi a gépet és ezek lekerülnek az autóról. Még nem tudom melyik szín fog felkerülni. Majd amelyik jobban megy az új designhoz. :)

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-01-22

(0122) elkészült félig a konzol, hazahoztam egy próbára, ha minden ok, megy rá a bőr vagy az alcantara borítás és aztán jöhet a beépítés. egyelőre kapott egy fekete védőréteget mindenféle rozsdásodás elkerülése végett.

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-01-14

Idén még korábban (0114) sikerült elmennem a Paradoxba a szokásos év eleji bővítés miatt. Nem bírtam már magammal és elvittem egy rajzot ami alapján elkészül a media player és a hdd helye a kesztyűtartó alá:) Fekete bőr vagy alcantara borítással. Egyelőre a csak megbeszéltük mit-hogy-hová. Elkészítik a konzolt és ha kész, akkor egy próba után mehet is a szerelés, kábelezés és az LCD, már végre már' :)

a képen nem sok látszik. de igyekszem javítani:)

csatlakozó 150ft

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-29

LCD monitor beépítés napellenzőbe, Paradox Autóhifi (0929) Szada
..beépítve, de még nincs az autóban.

Igényes, szép munka.

[Költségeim: munkadíj 9000Ft (2 munkaóra)]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-24

A nem rég vásárolt LCD-t gyorsan el is vittem (0924) a Paradoxba egy telefonos egyeztetés után, hogy beépítésre kerüljön a tegnap megérkezett új napellenzőbe.

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-28

Elugrottunk (0328) a Paradoxba, hogy szaxerűen beszereljék az alpine-t, meg bekössék az RCA-kat az erősítőbe is és beállítsák a hangzást. A végeredmény: remekül szól.. azt mondták a srácok, hogy százszor jobb választás mint egy pioneer, vagy egy sony - ugyanis ezeken gondolkoztam még mielőtt e mellett döntöttem.

Természetesen kiderült, hogy a fejegység okozta az aksi lemerülését. Bemértük és 0,19 (asszem)Ampert fogyaszt kikapcsolva, előlappal a megengedett 0,06 helyett. Ugyanez előlap nélkül 0,16. Nem sokkal jobb a helyzet. Éppen ezért -számomra sajnos- nem lett úgy kötve mint az előző (sony), hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. Mondjuk itt -sztem- egy ellentmondás van, mert gyújtással még több minden fogyaszt, ha mondjuk álló helyzetben szeretnék zenét hallgatni, ezért jobban merül az aksi is, de az is igaz, hogy gyújtással együtt nem hagyja ott az ember az autóját éjszakára:)

Az új fejegység elég nehezen akart bemenni az olaszok által oly' kicsire tervezett helyére a rengeteg kábel miatt, de egy kiemelőkerettel megoldódott a helyzet és a végeredmény még szebb is, mint volt. A sony díszkerete -kiemelő keret nélkül- fél centivel beljebb volt a kelleténél. Így most kellemesetahasznossal, ez is orvosolva lett ennél az új szerzeménynél.

Csodásan mutat és rengeteg olyan funkciója van, amire eddig még csak nem is gondoltam volna. Hát megkezdem vele az ismerkedést. Egyelőre jó vételnek tűnik, mert hangjával lenyűgöz ez a kis csoda. A táv. hiányzik.. de vmit, valamiért.

Egyébként hozzá kell tennem, hogy aki lecserélte -még anno, nem nálam- a gyári csatlakozót az autón, az elég barbár módon bánt a vezetékekkel. Most ezek is orvosolva lettek. Csoda egyébként, hogy még szólt.. szigetelőszalaggal voltak összebarkácsolva a kábelek. Hihetetlen látvány volt.

[Költségeim: beszerelés, kiemelőkeret 500, apróságok 300, kábelek rendbetétele, mert ami ott volt..., munkadíj (összesen 7000), stb. - nem adták ingyen..]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-01-31

Ellátogattunk ismét (0131) a Paradox műhelybe Szadára. Ez már-már ilyen tavaszt váró eseménnyé fogja kinőni magát, mert minden évben kora tavasszal egy-egy újabb hangminőség változást kerekítünk a vasba.
A mai nap - kicsit nagyon is kora tavaszi volt:) sőt.. inkább késő télinek mondható még, de elérkezettnek láttam az időt, hogy újabb technikát építtessünk az autóba a srácokkal.
A csomagtartóban kialakításra került egy, az új kondit (Audison Connection 1F kapacitású kondenzátor, kijelzővel (BCA DGT) + táp- és testelosztóval (BCA 32) szerelve) és az erősítőt fogadó fa lap, a csomagtartóban az ott lévő kárpit színével azonos borítással, ill. az utastérben látszó részt (hátsó könyöklő lehajtásakor) fekete bőrrel borították be, a MOMO belsőre való tekintettel.
Az első ajtókba a gyárik helyére egy mac Audio Mobil Exclusive 2.16 szett került beépítésre. A mélyközép szebben szól, a magassal pedig már-már vágni lehet. Szóval sokkal jobb lett és egyes zenékben olyan részeket is hallani mostmár, amiket a szerző megírt, de az előző zenekar nem játszott el.
Audison Connection Best szériájú hangszóró és RCA kábelek kerültek a fejegység és az erősítő, ill. a hangszórók közé. A hangváltókat pedig az ajtókban rejtették el.
A nagyobb dolgokat sikerült akciósan vennem ismét:) Az első szett 34.990-ről, míg a kondi csomag 41.990 jó magyar forintról lett leárazva és egy teszt CD-t is kaptam ajándékba.
Olyannyira nincs még tavasz, hogy mire befejeztem a blogot, elkezdett szakadni a hó. Erről ennyit. :S

[Költségeim: macAudio Mobil Exclusive 2.16 első szett 29.990Ft, Audison Connection kondi szett 19.990Ft :), munkadíj (5óra) 20.000Ft, Audioson Connection Best BT2 500 RCA kábel 5.690Ft, Audison Connection Best UF 214 10méter hangszóró kábel 8.900Ft, kárpitozás-bőrözés 5.000Ft, stb.]

>> Tuning és extraAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-29

Tegnap (0529) végre sikerült eljutnom a Paradox csapatához, ahol egy kisebb hangtechnikai változás következett be az autóban. Bekerült a csomagtérbe egy mac Maximus 12z jelzésű zárt láda, és egy 4 csatornás Limited Edition Z4100-as mac White erősítő. Az előkábelezés ésszerűsítésen esett át, így elég lett a tápkábel hossza is. Sőt. Az erősítő felszereléséhez egy egyedi, méretre szabott és a csomagtartóban lévő kárpit színével azonosan borított falap szolgál. Szép munkát végeztek a srácok. Látszik, hogy értenek hozzá. Időben ez kb. 3,5-4 órát vett igénybe. Kábelezéssel, szereléssel, kárpitozással, EQ állítgatással, stb. De az eredmény magáért beszél. Az első szettet is kinéztem már, de egyelőre az nem került beépítésre. Igaz, hogy gyári van most benne, de meglepően szépen szól együtt a ládával.

Kicsi a világ - szokták volt mondani.. És milyen igaz. 10-re mentünk a Paradox-ba és egy fél órán belül megérkeztek BeeGee-ék.. És ez még mind semmi, mert a 147-es alfa is ott volt, amit már AlfaCity-ben is megcsodálhatott a közönség, úgyhogy egyszerre négy alfa volt jelen a műhelynél. Gondolom, ez nem mindennapos eset náluk sem.

[Költségeim: A láda és az erősítő akciósan történő vásárlása, szerelési anyagok (kábelszett nélkül), egy Connection aksisaru szett és a munkadíj. ]