Blog >> kipufogó
2007.03. - Cserélve: 2db ékszíj, hűtőradiátor alsó kereszttartó (fém csővel együtt), venti hőkapcsoló, radiátor maradt, mert jó állapotban van csak kicsit javítani kellett. Kipu heggesztés, tömítés csere.
A riasztót, pótféklámpát a hátsó kipufogódobot és a 72Ah akksit, ill. a fejegységet, meg az első ajtóba a hangszórókat hangváltóval (ami a kárpit alatt rejtőzködik) örökölte az előző autómból, költség csak a kipuff és a riasztó beszerelése volt, de ismerősök jóvoltából sikerült olcsón megúszni :)




2005-2006 -os tél elég rendesen megette a kipufogó dobomat, azért is érdekes mert tél elején egy rozsda folt sem volt a dob külső burkolatán. Tél vége felé már csak a szentlélek tartotta a külső borítást. Aztán kora tavasszal Pesten az egyik oldalon megadta magát a fém a rozsdának és karistolta az aszfaltot. Ezt mehanikusan leszedtem majd így jártam vele egy darabig. A gyári kipufogó egyébként is úgy néz ki mint egy rúd parasztkolbász, szóval nem a legszebb ha szabad finoman fogalmaznom :) Jano-Dob nál felrakattam egy általuk gyártott halk dobot + egy félig ovál króm véget. Lehetett volna olcsóbban is, de azok mind hangosak. Egy hosszú úton nehéz elviselni a kipufogó hangos "kiabálását" :) Ez kellemesen mély és halk is lett. Egy év elteltével hangosabb lett és mélyebb de most sem zavaró szép hangja van szeretem :)



Aki ott volt a Selenia után a fehérvári Shell kútnál az új sportággal ismerkedhetett meg. Úgy elnéztem a járdaszigetet (hmm... érdekes minta az aszfaltban), hogy nekimentem a kocsival. A gép meg fogta magát, és átugrotta!!!!
Rövid leírás: gépjármű közeledik a járdaszigethez, mintegy 20 km/h-val. első kerekek a levegőbe ugranak, hátsók is, első kerék 4 méterrel később leér, hátsó is, de a betonszegély még elkapja hátsó dobot. Odavágja...reccs....
Eddigi vizsgálódásaim alapján csupán a kipuf tartó sínylette meg az esetet (hihetetlen, de még a küszöbök sem karcolódtak). B.A.R.O.M.!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy elindulok a terep szakágban....
Ja, amúgy volt még egy madnem gáz is: valahol Tamási előtt jött egy 180 fokos jobbos kanyar. Négyen téptünk Siófok felé. Beleengedtem a gépet 140-nnel. Gázelvétel, lassulás. 110-120 környékén. De nem váltottam vissza. Amikor azt hittem jön a kanyar csúcspontja, és tartottam volna az ívet, az elkezdett szűkülni, én meg elkezdtem leesni az útról. Ja a lengéscsillapítók sincsenek toppon. Ki kellett engednem a bal szélre. Na ott nem tudtam, hogy jön-e valami, és azt sem meddig engedhetem. Out of control volt kb. 2 másodpercig. Hála isten a kocsim néha ügyesebb, mint én.
Végre eljött az idő, és betömődött a két nagy luk a kocsi hátulján. Janó-dobnál készült az új hátsó dob a két kivezetéssel. Mindkét oldal funkcionális, és a hangja nagyon szép. Ismét sikerült egy nappal egy nagyobb találkozó elött befejezni a művet. :-)

Ma végre ki lett cserélve a kipufogó és élvezhetem az igazi gyári Alfa hangot.