Blog >> kipufogó

Ahogy a poszt címében is szerepel, ~, hogy zörög elöl-hátul a kipufogó, meg minden vagy ki tudja mi.
Elmentem a legközelebbi kipufogóshoz (ajánlásra), elmondtam a bajomat, végignéztük mi hol zöröghet, és meg is találtuk. Hátul egy tartó, elöl valami tartó... utóbbi két darabban jött le, ez adta a pattogó hangot, amikor ferdén állt az autó. Összeheggesztették mindkettőt, visszatették, viszlát.
Most nem zörög, sehogy, semikor, 2200 fordulatnál sem.

... vagy mégis?
Elöl a pattogó hang megmaradt. Rejtély.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-29

(0329) "Dinamit-dob - Power&Sound"

..szöveg később..

kts: sport hátsódob, csövek, stb. + munkadíj

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-19

Időpont egyeztetésre és konzultálásra elgurultam (0319) a Dinamit műhelybe, hogy a tervezett kétoldali kivezetés, dupla kör végekkel egyáltalán lehetséges-e. Kisebb kompromisszum árán megoldhatónak látszik a feladat, de a kivitelezésre még bő egy hetet várni kell, március 29-én kerül rá sor. De addig is legyártják a szükséges csöveket és a spec. hátsó dobot, mely alkalmas lesz a két oldali kivezetéshez. Középdob híján kicsit hangosabb lesz a rendszer, mint amit szeretnék, úgyh vmit mókolnak rajta, h mégse legyen:) ..nemértekhozzá:) Első blikkre 60-at mondott rá (végek nélkül, mert ugye azok már megvannak), a végét majd hétfőn meglátjuk..

Ma kicserélték a lambda-szondát. Jobb lett; váltásnál nem fullad vissza a motor egyrészt, másrészt a fogyasztás is ~8 liter körüli lett (közepes méretű dugót és egy-két gyorsulást is beleértve). A régi szonda tiszta korom.

Megnézettem a zörgéseket:
elöl-hátul a kipufogóval vannak gondok.
A kipufogófelfüggesztés gumibak szakadt és a fémtartó törött. Ezért van a pattogó hang elöl, valamint a 2000-es fordulatnál a zörgő hang. A kipufogócső középen valami egészen gány módon van összerakva, nem tudom kics csinálta, de a két cső nem kompatibilis, a szorítóbilincs nem éri át a csövet sem... az is zörög.

A következő lépés a LMM: üresben guruláskor ingadozik a fordulatszám: 200-1500 között mozog a fordulatszámmérő. 200- ra erősebb fékezéskor megy. Ahogy állóhelyzetben van az autó, már ingadozik.

km: 176.538

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-20

(0220) nem bírtam magammal.. :)

jó ideje megvan már ez a toldat és a végek is, de még csak ma jutottam el a fényezőhöz, hogy lebeszéljem vele, mit hogyan szeretnék és hogy egyáltalán mikor ér rá minderre..

>> Tuning és extraKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-09-17

Végre 3 év álmodozás, tervezgetés után eljött a várva várt upgrade, a kipufogó ideje. Egy roppant előnyös vétel során hozzájutottam egy Ragazzon dupla OO DTM 70-es rendszerhez és ezekkel együtt egy új első dobhoz is, amiket ma sikerült felszerelni. A különbség ég és föld. Fantasztikus az új hang. Nagyon tetszik, mind optikailag, mind pedig akusztikailag.

>> Tuning és extraalfamate89 // Alfa 33 1.4 iE 8V // 2009-08-11

Mivel a "gyári" rendszer teljesen szétrohadt és az előző tulajok össze-vissza hegesztettél vastag-vékony-vastag csövekkel, arra jutottam hogy megcsinálom.Sokat nem akartam áldozni rá ezért én magam csináltam 4 nap alatt az egészet.Most csináltam ilyet először, szóval azért van még mit finomítani főleg a hegesztéseken és TUDOM hogy van 1 nagy lyuk a 3. képen már be van foltozva:) Naszóval 2 átmenő középdob van a rendszerben tömés nélkül tehát elég hangos lett és azért kissé repedtfazék is.A dobokat ismerőstől szereztem 1.6os SX4eseké szinte újak.Amit vennem kellet 2 csődarab a bontóból meg volt régről 2 50es patentívem. Lambda-szonda persze kimaradt a dologból mivel már amúgy sem volt funkcionális.A végére 1 korábban középdob került amit szétvágtam és 1 jó ronda hegesztéssel rögzítettem, és a nagy átmérő miatt a hang mélyült és kevésbé lett repedtfazék a hangja most már nagyon szép legalább is nekem tetszik és ez a lényeg.Rendőrökkel azért vigyázok.Nagyon többet nem is tudok írni róla íme a képek:

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2009-07-28

Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.

Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.

Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2009-07-19

Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)

Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-28

Megvettem (0628) az új végeket a kipufogó tuninghoz. (két oldali kivezetés, dupla kerek végek).

"75mm-es, polírozott, rozsdamentes acél, felszerelése csavarozással vagy hegesztéssel." - Gondolom nem kell mondjam, hogy nem csavarozva lesz.. :)

Átmérő: 2x75mm
Teljes hossz: 240mm
Teljes szélesség: 160mm

[Költségeim: 2db vég 2x12.990Ft = 25.980Ft]