Blog >> kipufogó
Ma felraktam egy rozsdamentes acélból készült duplacsövű hátsó dobot. Mivel az Alfámon nincs katalizátor kissé sportosra sikerült, amin meglepődtem 1.9JTD lévén. Na mindegy egyenlőre marad de nem kizárt hogy megválok tőle.
A műszerfal+gombsor visszaalakítása. Még csak felületi tünetkezelés, mert a megbontás után iszonyat látvány fogadott. Félig újra kell vezetékezni belül.:(
+egy kép az ús Sebring durrogóról.:)
Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(
No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;
Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)
+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))
Ma végre kicserélődött a hátsó kipuff dob.Új véget is kapott és sportosra lett hangolva de csak diszkréten.Muzsika füleimnek.
60-as rendszer végig, egyelőre katalizátor és középdob nélkül...
A régi rendszer eléggé el volt amortizálódva. Sok helyen összenyomva, és szétlyukadva.
Zöldkártyára vittem volna az autót, de nem csinálták meg mert túl hangos volt a kipufogó. Így egy hónappal a tervezett előtt cseréltem. A katalizátor utáni 3 dobot kellett volna kicserélnem, de újban csak az utolsó 2 dob volt kapható. Az első dobot kénytelen voltam meghegeszteni + fémragasztóval ragasztani mert sehol nem lehetett kapni. Amint lehet kapni a piacon újat az is cserés lesz.
Tegnap felkerült a kipufogóm javított része (flexi elemtől hátra az egész), ki lett alakítva a lambda szonda helye és természetesen a szonda is bekerült. A kipu felcsiszoltuk és lefújtuk, valamint a tömítéseket, tartó gumikat kicseréltük.
Finomabb élvezhetőbb hangja lett! :))
Sajnos nem minden csavar volt újra használható, ezért ideiglenesen nem savállót is használtunk, ezt még pótolnom kell...
Szerencsére nagyon sok bajom nem volt az autóval. A tuning kimerült annyiban, hogy a kipufogó ki lett cserélve DCS műhelyben, valamint sport légszűrőbetétet kapott az autó. Szervizelni a jobb hátsó kerékagy csapágyat kellett, az önindító rosszalkodott egyszer, valamint a kuplung munkahenger is megadta magát
2007. április
kipufogó középső rész csere
Fiat Boldizsár
Olaj, szürő, pollen, katalizátor átvizsgálás, levegő betétek cseréje.
A kipufogó tartó egyik gumibilincs elszakadt, így az zörgött. Garanciába kellett volna cserélniük, de kiszámlázták a kb. 2500 Ft-os munkát 12.000 Ft-ra.
Itt már kezdett elegem lenni a Boldizsárból..