Blog >> kipufogó
Megvettem Nyirkostól, a Ronnie-féle Proex hátsó dobot. Mivel Nyirkos már átalakíttatta a 2.0TS-hez, ezért csak minimális barkácsolásra volt szükség felszereléskor.
Itt Győrben, Marcal 2-n, a "garázsvárosban" lévő kipufogós szerelte fel.
Nagyon kellemetes hangja van alapjáraton és alacson fordulaton, és nem bántó 4-5000-nél sem. Teccik nagyon :)
Ma ki lett cserélve a kipufogómon a flexibilis cső, mert 1000-2000 körüli fordulaton csörgő-zörgő hangot adott. Bosal került fel a helyére, Csöri hozatta és egyik kollégája cserélte ki. A cső 5.000 Ft-ba került, a szerelés pedig 3.000-be.
Kapott a vas egy Dinamit hátsó dobot, mert a gyári rozsdás volt. Ez már illik az autó karakteréhez. A hangban nem történt jelentős változás, egy kicsit morog, de 2 gyerek mellett nem is kell több.
Egyik este megyek haza, és az utcámban, a garázstól kb 10 méterre leesett a kipuffom... ráadásul nem hátul, hanem elöl toltam magam előtt a csövet... hátramenetben beálltam a garázsba (előre így nem ment volna, leszakadt volna az egész...)... A leömlőből szakadt ki a cső...
Miután több szaki is azt mondta, így inkább ne guruljak vele sehová, Teddy segítségét kértem, ő vontatott el kipufogóshoz. Itt is köszönöm Neki! :)
Mint kiderült az elöl lévő flexibilis cső adta meg magát, ami miatt elkezdett lógni a cső első része, majd szépen leütöttem párszor, és egyszer csak kiszakadt.
A neten találtam egy éjjel-nappali szervizt, ahol kipufogókkal is foglalkoznak, az I. kerületben van a Mészáros utcában. Mivel nagyon korrektek voltak, íme a webcímük, ajánlom őket: http://pupakteam.sss.hu/
Dob csere és flexi csövecske. Volt ott mindenkinek az anyukájának a szidása. :-) De én csak nevettem a havercsávót. :-DDDD
Jah, dob 5ezer. :-)
Pfffff.... Rég irtam a blogba, de a mai szerelés után nekiültem. A felnik nagyon szépek lettek.
Azóta voltam otthon(Magyaro.), de sajnos vissza is kellett jönni:((((
Elöjött pár probléma amit orvosolni kellett. Kilyukadt a kipufogó a múlt héten, a középső rész egyik tartója tört ki a csőböl, és elkezdett ingadozni az alapjárat.
A kipufogót mindjárt másnap gyorsjavítottam, de a felrakott foltot egy oldalról nem tudtam körbehegeszteni helyhiány miatt. Ma potoltam, levettük a középső részt és szépen megtisztitottam, lehegesztettem és lefestettem hőállóezüsttel:))))
DE a nap SZOPÁSa még hátravolt.
Megjött két nap alatt a lambdaszonda, gondoltam kicserélem azt is.
Probáltuk kivenni a régit.......
Probáltuk még
Megint probáltuk:(((
2,5 óra alatt jött ki...
de akkor már melegitettük a kipufogó csővet.
A kedves szerelő aki beletette az elözőt, volt szives félrekapatva belehajtani a menetbe.
Qrva anyját....
Hála az égnek maradt benne némi menet igy némi javitás után vissza tudtuk tenni az újat.
Na még megnéztük a fékeket mert valószinüleg müszakira cserélni kell a tárcsákat, ráznak fékezés közben.
Na ez volt 5 óra hossza.
Már csak az olajcsere, fékek , gumicsere van hátra:))))) ÉS jöhet a müszaki szeptemberben.
Az autót már vásárláskor rossz kuplunggal vettem, de gondoltam csak akkor cserélem ha már megadja magát. Természetesen eljött ez a pillanat is. A pedál benyomásakor rázott a kuplung és hülye hangokat is adott ki. Természetesen gyári Valeo készlet (szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy) lett belerakva.
Ezen kívül folydogált a kormányszervó olajam is, mint kiderült a tartályon volt egy aprócska luk. Ez is ki lett cserélve.
A katalizátor és az első kipufogódob is nagyon rossz állapotban volt, ezért ezek kikerültek az autóból és egy cső lett helyette beépítve. :)
Km. óra állás: 192250
Köszönet Gerissimoéknak a szerelésért!
Ma ellátogattam Janikához Zalaegerszegre. Egy sport hátsó kipuffdob és vég került a gépre. Nagyon jól sikerült a dobválasztás, mivel egész szépen hallatja a hangját mint alapjáraton, mint gyorsításkor. (Azt mondják hátsó dob esetében nem mindíg jön össze a jó hangzás.) :)))
Köszönet Janikának, és Imi156 cartársnak, akitől az elérhetőséget és a tippet kaptam!