Blog >> olajcsere
77700kmnél cseréltünk olajat, olajszűrőt, légszűrőt
a pollenszűrő még egy kis időre vár meg egy csavarhúzóra, amivel ki tudom szedni a pollenszűrőt.
Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km
9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.
Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.
Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.
- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller
Megtörtént, ismételten Petronas Synthium Racer 10w60 került bele...nekem bejött.
km állás: 138.200
Elvégzett karbantartás:
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyag szűrő (CHAMPION L502)
EGR & MAP szenzor tisztítás
téli szélvédőmosó folyadék (from Lidl)
Óra: 105822 km
Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron
Brigi friss olajat, új pollen- és levegőszűrőt kapott és kitisztították a légkondit is.
Km: 126.861
Hiába futott Brigi csak 10 ekm-et az elmúlt évben, megejtettük az olajcserét és a levegő- valamint a pollenszűrő cseréjét is. A légkondi baktérium mentesítve lett és a kötelező revízió sem fedezett fel semmit.
Km: 136.000
Mivel használt autóról van szó ezért természetesen elvittem autószerelőhöz, hogy átnézze. Az első és legfontosabb dolog az olaj és a szűrők cseréje volt. 5W40-es Mobil olaj került bele.
Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.
Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...
Km óra: 229283