Blog >> olajcsere
Épp Győrbe tartottam suliba Pestről, amikor egy padlógáz után elkezdett lassulni az autó alattam. Nem ment. Pont ezen a héten jelentkeztem be olajcserére...
Megadta magát a turbó. Tréleren vittem Tuningmanhez 2014-10-15-én este, leraktam a szerviz előtt, másnap kezdődhetett a műtét.
A turbón keresztül mindent teleküldött olajjal (intercooler is tele volt). Gábort pedig a leszereléskor nyakon is köpte rendesen. A középrész teljesen odavolt, így ment felújításra.
1 hét után kaptam vissza az autót. Turbó feljújítás, szívóág, intercooler átmosása, olaj- és szűrőcserék.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 SM/CF
Költségek:
Tréler: 6.000,- (Fehérvár-Pest oda-vissza gázolaj)
Turbófelújítás: 110.000,-
Olaj, szűrők és munkadíjak: 40.000,-
Km: 178.000









Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)
Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás
Km: 105.011

Eltelt 2 év. Újabb műszaki vizsga. A kocsi csont nélkül átment.
Előtte cseréltünk olajat, illetve az első stabilizátor szilentjeit. Végre megszűnt a kopogás a kocsiban.
km állás: 213.001km

Húsvétra elértük az újabb olajcsere idejét. Ami cserélve lett:
-olaj Selénia Racing 10w60
-olajszűrő
-légszűrő
-légszűrőház
-pollenszűrő
-benzinszűrő
A légszűrőház cserére azért volt szükség, mert a régi fülei le voltak törve, a csavarokkal nem lehetett rendesen összehúzatni.
Km óra: 239625

Rég írtam utoljára a blogba.. Ennek oka, hogy igazán nincs történés. Eltelt újabb 10ezer, megejtettünk egy olajcserét, ezúttal karöltve a vezérléssel, hisz az közeledett a 40hez. Természetesen ezúttal is a Csörgö szervíznél! Minden jó, minden szuper, hálás egy dög.. :)
Még mindig szép!

Km. állás: 159500. Olaj, olaj-, pollen-, levegőszűrő, vezérlés (szíj, feszítő, vezető, vízpumpa), hosszbordás szíj vezető, feszítő.
77700kmnél cseréltünk olajat, olajszűrőt, légszűrőt
a pollenszűrő még egy kis időre vár meg egy csavarhúzóra, amivel ki tudom szedni a pollenszűrőt.
Vásárlás utáni kötelező szerviz + futómű apróságok:
- Vezérlés + vízpumpa
- Olajcsere
- Üzemanyagszűrő csere
- 1db axiál csukló
- 2db hátsó hosszkitámasztó
- 2db hátsó hídszilent
- kipufogótartó gumibakok
- 2db féltengely gumiharang (külső)
km állás: 168.840km

9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.
Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.
Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.
- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller


Megtörtént, ismételten Petronas Synthium Racer 10w60 került bele...nekem bejött.
km állás: 138.200