Blog >> olajcsere
Tulajdonképpen nem is kötelező csak 60 ezernél lenne esedékes de én jobbnak láttam ha 30 helyett 20 ezrenként kap friss olajat meg szűrőt a verda! Mivel a gari lejárt ezért saját magam fogtam neki a műveletnek ami így bő két óra alatt megvolt! Kapott még egy garnitúra NGK gyertyát, gyári olajszűrőt no meg Selénia Star P.E. olajat! Az ablaktörlők is csere érettek voltak elöl-hátul így ez már a harmadik garnitúra a bő két év alatt! Az előző Valeo volt nem sokáig bírta most SWF került fel kíváncsi vagyok meddig bírja! December végén megtörtént a kétévente esedékes fékolajcsere is Bosch HP Dot4 került bele ezt egy cimbi csinálta mert nekik van spec. túlnyomásos berendezésük ehhez a művelethez!
Km óra állás: 40000
Idén nem sok minden történt a vassal. Tette a dolgát, jöttünk-mentünk elég sokat. Szeptemberben lecseréltem az olajat (beleugrott 15000 km), 5W30-at kapott, mert az volt. Majd nyárra megkapja a 5w40 WR-t.
Feltettem a téli gurigákat is. Ja, kb. egy hónapja volt, hogy nem indult a vas. Akku lefáradt. Felraktam töltőre, oké volt egy hétig, de pár nap állás után megint nem indult. Akku lemerülve... Hohó, itt valaki lopja az áramot!! Rámértem lakatfogóval, 400mA tűnik el valahová. Hamar rájöttem hogy lefáradt az erősítő. Nem kapcsolt be, de folyamatosan szívta a delejt.
Szétkaptam hirtelen felindulásból. A látvány egyértelmű volt, az inverteres táp egyik mosFet-je elpukkant. IRFZ 34N névre hallgat. Ma volt időm, hazafelé beszaladtam a Bercsényi u.-ba, és beneveztem négy IRFZ 44N-re, ami még pár A-rel többet is tud.
Csere megvolt, újra szól a hatlövetű!
Ha valakinek kell, van még 2 Fet :)
Selenia 20K for AR, 10W-40 és szűrő.
Óraállás: 287653km
Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.
Kivételes alkalom: elvittem olajcserére a kocsit, és csak olajcsere volt. Semmi más (persze szűrő is). 9 hónap alatt 10 ezernél is több beleszaladt az előző óta. Azért van.
Véget ért a nyaralás és megejtetem az olajcserét, mivel jövő hétvégén lakodalom(lom-lom-lom)ba megyünk, ne legyen ezzel sem gondom.
Ezúttal Selénia Racing került bele. Egyúttal ránéztünk a gyertyákra is, picit megpucolgattuk őket, majd kicseréltük a hátsó lambdát egy bontottra, ami lám, üzemel is...
Egyenlőre eltünt a "motor controll failure" ikonocska a műszerfalról, de szerintem a gázüzem miatt hamarosan ismét befogja dobni. De azért biztató volt, hogy hibatörlés után nem dobta ismét be, valamint szép grafikont is produkált.
Fotókat sajnos nem készitettem, mert a mesternél derült ki, hogy levan merülve a fényképező :-/
Mester szerint most 12-15ezer km-ig ne cseréljem az olajat, mert a racinget jobban fogja szeretni a motor, meghálálja. Hát nem tudom, ha nem eszi meg, akkor megfogadom a tanácsát.
km állás: 156.400
Ma ismét Zé.nél sor került az olajcserére. 15w40-et kapott.. Öreg motor, nem vén motor szereti a vastagabb olajat na, ez már korral jár. Kapott még 1 Filtron szűrőt is.
Óra szerinti: 231191 KM
Fentiek tehát megejtve Zé.-nél.
Selenia 10W60 került bele
103e km
Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.
0
561