Blog >> olajcsere
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.
Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.
166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.
Eltelt 10ezer km az előző olajcsere óta, így aktuálissá vált újra.
A kb 1000 km-el ezelőtt beszerelt, korábbi szerelőm által javasolt alsó lengőkarok 500 km-t bírtak.. (kép) Eleve nem vagyok a kísérletezés híve, így ezúttal TRW került a helyükre, végre csendben van a futómű.
A jobb oldali stabilizátor pálca is cserés lett, így meg lett ejtve az is.
A műveletet a Csörgő autószervizben végezték el, alapos, gyors munkát végeztek. Köszönöm!
Olaj cseréje Selenia 20K-ra. Motor mosása.
221.703 km-nél. Túlszaladtam :(
AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.
L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)
Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.
Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(
óra állás: 174476 km
Km óra állás: 182200 - 2014-MÁJ-10
Olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere:
C 1589/3 MANN-FILTER légszűrő 1 x 4 386.-Ft
W 712/16 MANN-FILTER olajszűrő 1 x 2 309.-Ft
X55E/B02 CHAMPION EASYVISION KIT 2pc törlőlapát 1 x 3 792.-Ft
K1035A FILTRON szűrő, utastér levegő 1 x 2 167.-Ft
10475015 SELENIA RACING 10W-60 5L motorolaj 1 x 18 802.-Ft
Szállítási költség 1 x 1 600.-Ft
Fizetendő 33 056.-Ft
Olajcsere: Mobil 1 10w60.
Olajszűrő: Mann W75/3
Jobb első felső lengőkar csere.
Mindkét sabilizátor pálca csere.
Km óra állás: 138.126 km