Blog >> olajcsere
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj
Olajcsere törpént, róka koma került bele :)
Comma Syner-D 5W-40
Hát mit mondjak, ha a mester nem ajánlja, nem került volna bele... de ez alkalommal teszünk egy próbát, kiderül...
KM állás 152000 környéke.
A mai napon ismét sort kerítettem egy teljes olajcserére, olajszűrő cserére, és levegőszűrő cserére. Az olaj természetesen Selénia 20K for Alfa Romeo, az olajszűrő ezúttal Ricambi Originali gyári szűrő, a levegőszűrő pedig ISOFilter, olasz utángyártott.
Az egész műveletet magam végeztem mint legutóbb, minden rendben ment szerencsére :) Ezúttal vettem egy láncos olajszűrő leszedőt, és nem kézzel kellett lecsavarnom mint legutóbb :)
Az előző olajjal 16 761 Km-t tettünk meg, szóval teljesen időben voltunk a cserével (mivel a 20K-s olajjal 20 ezer km-t el lehet menni).
Km óra állása: 195 246
Olajcsere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő. 129500 km. A szűrőkhöz elég nehéz hozzáférni, a pollenszűrőhöz pl. ki kell bontani a kesztyűtartót :-O Úgy tűnik nem is cserélte eddig senki..
Az Alba autónál megvettem a Selenia olajat és a szűrőt, amit Olman Zsolték (online-auto.hu) cseréltek ki a Kén utcában.
Km: 93.432
Ma végre kaptam időpontot olajcserére. Odaugrottam a szerelőhöz, felemelték, leszedték az alsó motorvédő burkolatot, morogtak egy sort, majd leeresztették az olajat, kicserélték az olajszűrőt és feltöltötték friss olajjal. Kb. egy órás munka volt.
Persze amit meg akartam nézni ha már fel volt emelve a kocsi, azt elfelejtettem...
A szerelőnek is van most egy JTS 156-osa, adtam neki pár jó tanácsot hozzá. :)
171200 km-t mutat az óra.
Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.
Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.
Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.
Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.
A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.
Tulajdonképpen nem is kötelező csak 60 ezernél lenne esedékes de én jobbnak láttam ha 30 helyett 20 ezrenként kap friss olajat meg szűrőt a verda! Mivel a gari lejárt ezért saját magam fogtam neki a műveletnek ami így bő két óra alatt megvolt! Kapott még egy garnitúra NGK gyertyát, gyári olajszűrőt no meg Selénia Star P.E. olajat! Az ablaktörlők is csere érettek voltak elöl-hátul így ez már a harmadik garnitúra a bő két év alatt! Az előző Valeo volt nem sokáig bírta most SWF került fel kíváncsi vagyok meddig bírja! December végén megtörtént a kétévente esedékes fékolajcsere is Bosch HP Dot4 került bele ezt egy cimbi csinálta mert nekik van spec. túlnyomásos berendezésük ehhez a művelethez!
Km óra állás: 40000