Blog >> 159

Történt, hogy a reptérről sötétben hazafelé száguldván egy autóról leesett átlátszó(?) műanyag valami eltalálta az autó elejét. Kiálltam, körbenéztem, minden működött, a sötétben nagy gond nem látszott. Másnap délelőtt itthon, a legrosszabbra felkészülve kijöttem megnézni. És semmi nem látszott. Nem találtam nyomát a találatnak sehol. Viszont a parkradar egyik szeme hibás lett. Vagyis eszméletlen hatalmas mákom volt, a parkoló szenzort találta telibe az a valami. Az pedig épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-n.
Mivel lökhárító leszedős a dolog, készültem rá lelkileg pár hetet :-)
És persze rendeltem egy új pajzsot és jelet is mintegy motiváció képpen, különben jövő ilyenkor se lesz leszedve az a lökhárító. Egy parkoló szenzorért minek XD

Szóval lökös le, de lehetőleg emelés és kerék levétel nélkül. Megoldható simán, egy kis krova készlet kell hozzá.
A kereszt fejű csavarokat 7-es dugókulcsba lazán behelyezett bitfejjel vettem ki (ronda megoldás, de hatásos).
A torxokat TH30-as torx fejjel, valamint kell még a sárvédőnél belül 8-as dugókulcs és alul a lökhárító elejénél 6-os imbusz.
Amikor a csavarok kint vannak, viszonylag erővel a kerék felől ki kell pattintani a lökhárító szélét. De nem szabad erőltetni! A lámpánál elöl nem fog kijönni. Amikor a két széle már kiszabadult és csak a lámpáknál fogja a patent, oldalanként előre irányban kell meghúzni a lökhárítót, közvetlenül a sárvédő-lökhárító találkozásnál fogva.
Egy óra alatt megvoltam úgy, hogy a legnehezebb rész a jel leszedése volt, a csavarját le kellett fúrni, úgy rárohadt. Kapott egyet a 146 nagy becsben tartott kadmiumos tartalék csavarjai közül ajándékba, remélem rászolgál ezentúl is :-D

Ha meg már így belekezdtem, a szélvédő aljánál a levélfogó két szélső idomát is cseréltem. Az egyik feljött, nyilván szélvédő cserekor eltörték és csak visszaragasztották. Úgy voltam vele, ha az egyik tört, a másik is biztosan, felépítéséből adódóan szinte lehetetlen épen kivenni. Így is volt, az is csak ragasztva volt. Most mindkettő gyári új ebből is.

>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 159 1.9 JTDm 8V SW Eco Progression // 2019-03-27

KÖNNYŰFÉM KERÉKTÁRCSA SZETT 17”
Méret: 7,5J x 17” ; 10 dupla küllős
Gumiabroncsa: 225/50 R17
Szett elemei:
4 db felni, cikkszám: 71805008
4 db felniközép, cikkszám: 50501564
Az eredeti kerékrögzítő csavarokat használjuk!
Cikkszáma: 60694102.
Hólánc nem szerelhető fel rá

KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-03-26

Tud valaki olyan helyet, ahol bírnak szállítani főtengelycsapágyat? Az sem lenne gond, ha készleten is volna!

Nyári gumi megrendelve; 4db/ 100ezer
NEXEN N'Fera SU1 (XL) 225 / 50 R 17 98V
Dot: 1218 és 4818 (2-2db)

Csere megtörtént. Support: 9400ft; új szelep,centirozás.

km.állás: 266697

6725 km tettem meg a téligumival.

Izzítógyertya csere / 4db gyári / 20ezer
Hátul kerákagy csere / 2db gyári / 70ezer
km:266577
support: 27ezer

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-17

141258 Km

Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-03-16

155640 Km

Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.

14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.

Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.

Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .

Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.

Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-02-07

Megérkeztek az új hajtókarcsapágyak. Az állócsapágyat sztornózták menet közben, így azt máshonnan kell újra megrendelni. Marad a várakozás.

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696