Blog >> 159

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-21

Rendeltem egy szolíd "szárnyat", ami meg is érkezett. Már csak autó kell, amire felrakom. :) Az első helyén is lesz valami. Lehet, hogy az, ami volt is, de lehet, hogy valami új! :)

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-17

Kirándultam egyet, úgy volt, hogy haza fog jönni, de csak a fele útig akart. Vicceskedik, de nem találjuk a hibát. Indokolatlanul melegszik az olaj, finoman hajtva is elmegy 120-130 fokig, de nem mindig. Olyankor elkezd kopogni is, aztán megáll. Hibakód nincs, csak a motor leállásából adódóak, menet közben semmi. Kapott vezérlésmódosítókat, hidrotőkéket, szelephimbákat. Hajtókarcsapágyak, gyűrűk újak. Olajban alig 100km (másikkal is csinálta, abban 300km volt). A víz oda van szögezve a 90 fokra. Olahnyomás van. Vezérműtengelyen nincs kopás. Vezérlés is kompletten új. Jól fogyaszt, igazából minden hibátlan. Következő opció a motor kiszedése, és a hengerfej leszedése. A többi majd a bontás után remélhetőleg kiderül.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-14

...és eljő a nap a hazatérésre! Újabb hidrotőkék kerültek kicserélésre. Az egyik szívóoldali vezérlésmódosító szolenoid csatlakozójánál felfedezésre került egy hibás forrasztás, mely javítva lett. Valószínű néhány elektromos anomália ezzel kiiktatásra került. A kábelstoppolás szerzője ismeretlen. Sem én, sem Jani nem forrasztottunk semmit. A hibakódok nem tértek vissza, az erő is megvan. Ami visszamaradt, az váltakozó időközönként némi halk kopogás. A csapágyak kizárva, inkább hidrotőke szerű hang. Tippre a szelepek ragadhatnak kicsit, mert ugye ez is csak egy Jts motor, így megjelent némi koksz a szelepeken. Kap egy hosszabb tesztkört a friss olajjal, illetve kerül bele tisztító adalék. Ha elmúlik, akkor örülünk, ha nem, akkor megbontjuk a hengerfejet. Érdekessége a dolognak, hogy Janinál is Xado volt a motorban, amikor jöttek a bajok, és most is. Továbbá mindkét esetben nagyjából 200 kilométert tett meg az auto az olajjal a beöntés után. Nem rossz olaj a Xado, a 166-ban nálam bizonyított is, de úgy tűnik, ez a motor nem szereti. Szóval most jön 2000 km, majd olajcsere, aztán reménykedünk a legjobbakban. Jövő héten takarítás, mosás, waxolás. Utána irány Magyarország.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-04

Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

Mivel nem tudtam, hogy előző tulaj mikor cserélte a fent említett folyadékokat, ezért kicseréltettem őket, mindkettőből a gyári Tutela került bele. Váltóba az előírt 2 liter helyett 2,5 litert került, hátha így tovább fogja bírni a GM M32.

Tutela Brake Fluid TOP4 1liter
Tutela Car Matryx GL-4 75W-85 3liter

Km: 146200

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-06-17

Holnap trélerre kerül és elindul a gyógyulás útján. Lassan felpörögnek az események, és felcsillan a remény! :)

...és oda is ért.

 

A Selénia Rallyn véletlenül vettem észre, hogy törött a bal hátsó rugó. Egy típushiba utolért, valahol számítottam is rá, nem hangolt le különösebben.
Megrendeltem egy gyári rugót, egyelőre csak a töröttet cseréljük. Ha látok eltérést a két oldal között, akkor rendelek mégegyet, egyébként felesleges. Majd ha eltört az is.
Ha már szervizre vittem, rendeltem 5db izzítógyertyát is, tél óta panaszkodik az izzításra.

Tegnap megtörtént a csere. A kárpitok kipakolását a csomagtérből én vállaltam, a többit egy igen ügyes szerelőre bíztam. Eleinte kapták az ívet az olasz mérnökök a furán, látszólag fordítva bedugott alsó lengéscsillapító csavar miatt, de aztán megenyhült. Jól szerelhető autónak bizonyult a 159. A kárpitoknál meglepett, hogy milyen kevés patent rögzíti, és mennyire könnyű kivenni. A 146-ban van vagy 5-ször ennyi patent.
A kárpitok alatt viszont nagyon rendezett, szép, szinte ipari látvány fogadott. Ez az autó nagyon meg van építve.

Hogy haszna is legyen a blognak, a rugó így jön ki:

1. A kerék levétele után az alsó lengéscsillapító rögzítő csavar anyáját le kell venni.
2. A teljes teleszkóp egységet a kasznihoz rögzítő 4 csavart ki kell venni (kerékdob felől), ekkor már érdemes a rugóösszehúzóval a rugót összehúzni.
3. ülést előre hajtani, kárpitokat, szigetelő szivacsokat kirámolni. Ezen kár spórolni, tényleg pár perc, egy kis odafigyeléssel szépen kijönnek a patentok, nem törnek.
4. a lengéscsillapító tetején lévő anyát és gumírozott leszorítót le kel venni.
5. a lengéscsillapító egység ezután kifordul annyira (ha összehúztuk a rugót), hogy az alsó anya kihúzható!
6. alkatrészek összejelölése, mi merre nézett
7. rugó csere, lengéscsillapító egység összerakása
8. rugóösszehúzóval ismét húzzuk össze a rugót, így fog visszamenni a helyére.
9-10... rakjuk össze amit szétszedtünk

Elsőre nagyobb szívásnak tűnik, mint amekkora valójában. Megfelelő szerszámokkal nem bonyolult művelet.

Ami még a szerelőt is meglepte, hogy az izzítógyertyákat mennyire könnyű cserélni. Semmit nem kell bontani, semmi nem volt felkokszolódva, csak simán ki kellett tekerni a régit, be az újat.
Én még itthon, mivel gázolajszagot éreztem hazafelé, kicseréltem egy résolajcsövet. Az izzítógyertya cserekor kapott annyi stresszt, hogy megadta magát. Hála az égnek, hogy így. Azt a csövet valaki már cserélte, de olyan rossz minőségűre, hogy tört a kezemben, mint a ropi.

Az autó rendben, alul, felül átnézve, még mindig olyan élmény, mint egy új autó. Nincs egy rozsdapötty, mindenhol tiszta és könnyen engedő csavarok, minden apró patent, kötegelő, műanyag a helyén.

km állás: 149070 (a fotót elfelejtettem)

Az év fénypontja ez az Alfás találkozó. Csodás kirándulás, jó játék, és élvezetes verseny. Idén úgy alakult, hogy lejjebb adtunk a kalandvágyból, a kényelmes, csendes 159-et választottuk "versenyautónak". A helyszín ezúttal az Őrség gyönyörű hegyvidéke volt. Már előző nap odautaztunk, hogy letudjuk az 550km autózást keresztül az országon. Több megállóval, kényelmesen szinte észre sem vettük ezt a távot. A marcona fekete autó átrepített minket keletről nyugatra.
Még aznap este elgurultunk Hegyhátszentjakabra a kempingbe regisztrálni, barátokkal, ismerősökkel pár szót váltani, kicsit hangolódni. A hangulat már ott volt a levegőben, de másnap reggel volt az igazi. A helyszínt nagyon jól sikerült megválasztani, családias hangulata volt az Alfás nyüzsgésnek. Mégis volt minden. Színpad, étel, ital, gyerekeknek játszótér, és mindenhol Alfák.
Minden évben hamar szeretünk indulni, hogy a gyerekekkel még ésszerű időben visszaérjünk ebédelni. Másként meg kéne állnunk valahol egy ebédre, ami nem fér bele sehogy a verseny időbe.
Idén ügyes volt a csapatom, a gyerekek sok feladatnál meglepően figyelmesnek bizonyultak, jópár pontot szereztek. A navigátorom pedig már nagyon profi, nem első versenyünk :-)
A hangulat végig tökéletes volt, a feladatok nagyon ötletesek voltak, a "Vasvári templomot" kerestük egy darabig. hol lehet, hisz Rönökön vagyunk? Es szerzett pár vidám percet, mikor az egyik Alfás csendben kilopódzva a rönöki templomban zajló esküvőről a társának odaszólt:" most épp 48-an vannak bent". Később vidáman számolgattuk az életfa ágait (rosszul), kerestük a fűben, QV felniben, fal tetején elrejtett logókat, és útközben villogtunk intettünk a sok ismerős és ismeretlen Alfásnak. Az állomásokon is jó volt összefutni azzal a pár ismerőssel, akikkel sokszor csak itt, évente egyszer tudunk pár szót váltani.
A kempingbe úgy gurultunk be, hogy "vége? de kár.." Nagyon hamar elrepült az a majd 4 óra, de örök élmény. Mondanom sem kell, hiába vittünk sok lóerőt, sikerült verseny pályafutásunkban először lassúnak lennünk.
Ez volt a 9. rally amin résztvettem, és talán az eddigi legjobban sikerült. Eddig is a kedvenc Alfás eseményem volt, de most valahogy sikerült a családias légkört összehozni a profi szervezéssel. Az eredményhirdetésig is repült az idő, nem vártuk tűkön ülve, kellemesen el lehetett tölteni azt a pár órahosszát.
Másnap pedig, ahogy ez szokott lenni, visszamentünk olyan helyekre, amit a verseny kötött ideje alatt nem tudtunk megnézni.
Jó volt, nagyon jó, köszönjük mindenkinek, aki szervezte, vagy bármit hozzátett ahhoz, hogy ez megvalósulhasson!

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-29

Visszatért a szervízből, miután megállapították a hibát. Szerintük vezmód, vagy láncnyúlás. Minden más passzol. A láncot hamar kizártuk Janival. A többit úgy néz ki, hogy ő fogja megoldani. A szervíz nem kér pénzt.

 
>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-25

Ma leadtam a szervízbe. Most várunk, hogy mennyire fog fájni.