Blog >> 159
Az up to date kimutatásokban a narancs tételek a váratlan tételek voltak.
Turbó:
Megvettem egy hétre rá mentem autópályázni egy kicsit kipróbálni mit bír "kicsivel" a sebesség határ felett le is tiltott, ne hogy törvényt szegjek, egészen 80-ig lassultunk, kiálltam, kereskedő felhív, ki kellene olvasni a hibát. Újraindítás után check engine világított de nem volt tiltás. Viszonylag lassú tempóban felértem (már az út 75%-a megvolt, nem akartam visszafordulni).
Aztán összetörtem a lábam, bátyám levitte vidékre a kereskedőhöz az autót hogy akkor nézzenek rá, én maximum automatás kocsit tudtam volna vezetni. A turboval ügyködtek valamit, többet nem tiltott le, cserébe szirénázott. Erre DZ hívta fel a figyelmem hogy nem olyan jó jel, de még menni fog egy darabig.
Egy horvát kirándulást (1400km) kibírt és még utána is ment volna tovább, de nem akartam hogy nagyobb baja legyen. Munkahelyemhez közel találtam egy szervízt, kollégák ajánlották, még egy alfás is.
3. kerületi szervíz
Turbo középrész csere lett, és akkor már komplett vezérlést is cseréltettem. Azóta nem fütyül, alacsonyabb fokozatokban sokkal kezelhetőbb lett, pályán közlekedni nem volt semmi különös, de az egyes kettes kicsit fura volt, lehet köze volt a turbohoz.
szerk: egy posttal lejjebb már szerepel a 310 000Ft
The story so far:
Up to date kimutatás
Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft
Summa 2 554 700 Ft
Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?
Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal
Cserélve lett az olaj és a szűrők.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15990 Ft
Denckermann levegőszűrő 3439 Ft
Meyle olajszűrő 3000 Ft
Olajleeresztő tömítőgyűrű 290 Ft
Munkadíj 4000 Ft
Km: 150400
Ma egy éve, hogy hozzám került.
Még Karácsony előtt volt egy üzleti utam Krakkóba. Majdnem egy Mazdával mentünk, de végül csak úgy alakult, hogy a 159 vitt minket. Az utitársam közel 7 órát tervezett be a 445km-re, a google 5ó55p-et. Korán, még sötétben és ködben indultunk. Az autópálya ködben kicsit olyan élmény volt mint egy repülővel a felhők között. Suhantunk, faltuk a métereket, gyűrtük a kanyarokat. A Tátrában jeges havas út fogadott minket. Manuál módban, fülekkel váltogatva zseniális élmény. A teljes kontroll érzése, ahogy a kormányt végig fogva pöccintem a havas hajtűkanyar előtt 2-esbe. Átfűzöm a kanyaron és a kormány elengedése nélkül dobom feljebb egyel ahogy kigyorsítok. Ez nagyon tetszett. A menetidőnk pedig.. 5ó30p. Nem tudom hogy, csak haladtunk, közben beszélgettünk. Néha voltak rövid feszült csendek, amikor az utitársam megjegyezte, hogy "itt felesleges előz..."
de már ekkor 450Nm lapított minket a bőrfotelekbe és komplett kocsisorok tűntek el a visszapillantóban.
Elkészültek a bontott alkatrészek felújításai. Már csak össze kell szerelni! Még az is lehet, hogy autó lesz belőle valamikor! :D
Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.
A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.
Km: 149400
Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.
Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.
Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.
Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.
Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva.
Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.
Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.
A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.
Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.
Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.
Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D
Egyik nap szólt az autó, hogy nyitva maradt a csomagtartó. Megálltam, megnéztem, de zárva volt. Hurrá, valamelyik típushiba utolért. Vagy mikrokapcsoló, vagy kábelköteg. Elsőre kivettem a zárat, leforrasztottam és szétszedtem a mikrokapcsolót. Láthatóan semmi baja nem volt, és leforrasztva is 'trunk open' jelzés volt, vagyis valahol a két vezeték összeér.
De össze ám! Számomra hihetetlen és érthetetlen, hogy egy 7 éves autón hogy nézhet ki az a kábelköteg így. Nem vagyok lenyűgözve. Ott a város másik végén épül a véleményem tárgyi kifejezése. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de kevésbé volt spórolós az autóipar. Ott hever a műhelyem közepén két 146 ajtóba való kábelkorbács. Nem nehéz azonnal megállapítani, hogy melyik a tartósabb anyag. És melyikben vastagabbak a vezetékek, jobb anyagúak a szigetelések.
A teljes kábelköteget nem volt időm csatlakozótól csatlakozóig újrahúzni, úgyhogy kivágtam a kritikus szakaszt és kicseréltem a vezetékeket. Csoda hogy bármi működött ott hátul. Lámpák, csomagtérnyitás, nem is értem...
Mondjuk gyanús volt, villogott a km számláló , ami CAN bus bolondságot jelez. Volt rá oka.
Téli gumi cserélve. Demo gumi, még a papír a futófelületén volt :)
Continental TS860 (Dot4217)
Km.állás: 259972
Plusz rendeltem ablaktörlő lapátokat előre. Bosch Aero Eco (6K)