Blog >> hűtő
A hűtő elszállt. Szerencsére le tudtam parkolni. Azt sem láttam, honnan dől a gőz.
Trélerrrel szerelőhöz. A hűtő deformálodott és mostanáig bírta. Valami régi sérülés lehetett.
Új hűtő NISSENS 37390
4L fagyálló (Paraflu) 10720
Tréler 15.000
Szerelő 7.000
Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.
Album...
Régi olajhütő cserére szorult, elkezdett szivárogni a hűtőbordák között, tehát eljött ennek is az ideje mint ahogy az olaj teknő tömítésnek is. Szervízelés 10.000 km elteltével: Kapott Friss Olajat -olajszűrőt-üzemanyag szűrőt-levegő szűrőt és hogy szépen töröljön kapott új Bosh első ablaktörlő lapátokat ;)
Mivel már egy ideje nem működött, nem is használtam (1.év után elengedte a gázt), illetve közben a kompresszor csapágyas lett, időszerűvé vált ennek is a revíziója. Szükség volt egy bontott kompresszorra, klímahűtőre. A rendszerben volt egy lyukas klímacső, ebből rendelkezésemre állt cseredarab, illetve a tágulószelepnél eltömődött. Ez utóbbit tartalmazó cső megy a tűzfalhoz, a szervótartályt le kellett venni, hogy hozzá lehessen férni, így akkor már szervóolaj is ki lett cserélve. Ebből a csőből kellett csináltatni újat, illetve az alumínium részét forrasztani, mert ott is volt egy kis lyuk. Ezek rendbetétele után gázzal feltöltve, megfelelő csatlakozási helyeken tömítések cserélve, ismét jéghideg a klíma és végre a huzat nem viszi le a fejemet pályán.
km óra: 267500
Az ismert típushiba megelőzéseként az EGR hűtő fedél (+vákuumtartály) és tömítések cseréje (71772987).
http://www.alfaworkshop.co.uk/Giulietta_1.6_2.0_EGR_valve_coolant_housing_replacement.shtml
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/421625-can-any-one-tell-me-what-this-is-2.html#post6789562
http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php?topic=82.0
80900 km
(Nem szivárgott, a tömítések rendben voltak.)
Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.
Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)
A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.
Km: 141472
Még két hete kivágta a 40A biztit a fűtő ventilátor, ekkor lettem figyelmes arra, hogy fogy a víz a kiegyenlítő tartályból, majd a nyomozgatás után lett meg, hogy bizony a hűtő lyukas.
Tegnap sikerült vennem egy újat, ma pedig rászántam magam, hogy kicseréljem, csak annyit, hogy macerásabb mint gondoltam...
Közben visszaraktam a hagyományos izzókat a ködlámpába a xenon helyett, valahogy már nem tetszett, hogy olyan lassan melegszenek be...
A felső lengőkarok eddig bírták. :-/
A hűtővíz meg csak fogyogat. Szivárog a hűtő,kapott egy brand newt.
Lengőkar (Lemförder) 24k
Hűtő:26K
Support: 16K
Az ominózus kaposújlaki eset után végre sikerült kicserélni a hűtőmet, kapott egy újat. Ha már szét volt szedve ez a része, teljesen kipucoltam a hűtőrendszert, mindent módszeresen átmostam. Viszonyalg tiszta volt, tavasszal cseréltem fagyállót. Egyúttal bekerült a lökhárítóba az a bizonyos rács, ami eddig nem volt benn, ha a helyén van, akkor talán megúsztam volna ezt az egészet. Zé.-nek köszönet a beszerzésért.